[B4 ABT 90 KM] Kontrolka ABS zapala się powyżej 100 km/h
[B4 ABT 90 KM] Kontrolka ABS zapala się powyżej 100 km/h
Witam. Upewnijcie mnie (szukajka nie potrafi) czy poprzedni właściciel ma rację twierdząc, że kontrolka ABS zapala sie przy przekroczeniu ok 100 km/h, bo z przodu (tymczasowo) są gumy na felgach 14" a z tyłu na 15"? Zbyt duża przy tej prędkości różnica obrotów obu osi powoduje, że czujniki reagują zapaleniem kontrolki ABS na desce. Wystarczy nacisnąć dwukrotnie klawisz ABS (przy awaryjnych) i gaśnie. Problem powtarza się przy zwolnieniu i ponownym przekroczeniu setki.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
No, poprzedni właściciel tak zarządził. Zostawił mi dodatkowo cztery opony z felgami (dwie 14 i dwie 15) wszystko zimówki, ale te na 15 do wyrzucenia. Czekam na dostawę zamówionych nowych opon i od razu przerzucam łapcie. Przyjmuję natomiast, że poprzedni właściciel nie minął się z prawdą, tłumacząc czemu kontrolka ABS się włącza.
Dzięki.
Dzięki.
Po to są czujniki przy każdym kole, aby czytać impulsy (prędkość obrotową) każdego koła oddzielnie. Podejrzewam tak samo jak wy, że powodem może być różnica w rozmiarach kół.
Gdy kontrolka się świeci, to ABS nie działa. Jest to jak najbardziej wskazane. Wyobraźmy sobie sytuację, że jeden z czujników uległ awarii, a ABS nadal działa... koło z uszkodzonym czujnikiem się blokuje jako jedyne i stwarza bardzo duże prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg.
W opisanym wyżej przypadku powyżej pewnej prędkości i znacznej różnicy impulsów sterownik odczytuje jako usterkę i dla bezpieczeństwa wyłącza ABS.
Oczywiście nawet z niesprawnym ABS-em można jak najbardziej jeździć.
Gdy kontrolka się świeci, to ABS nie działa. Jest to jak najbardziej wskazane. Wyobraźmy sobie sytuację, że jeden z czujników uległ awarii, a ABS nadal działa... koło z uszkodzonym czujnikiem się blokuje jako jedyne i stwarza bardzo duże prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg.
W opisanym wyżej przypadku powyżej pewnej prędkości i znacznej różnicy impulsów sterownik odczytuje jako usterkę i dla bezpieczeństwa wyłącza ABS.
Oczywiście nawet z niesprawnym ABS-em można jak najbardziej jeździć.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tak wogole to masz oszukana wtedy predkosc na liczniku, gdyz w b4 licznik jest pod kola 15 195/65Cocobongo pisze:z przodu (tymczasowo) są gumy na felgach 14"
przy 100km/h zaniza ci wskazania o 4
nie liczac celowego przeklamania licznika
zgadza sie bez abs-u tez da rade jechac, ale to taki tort bez wisienki
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Przeliczyłem w tej tabelce różnice rozmiarów swoich opon. Zimowe 195/65/15. Letnie 205/60/15.
Różnica w prędkości wskazywanej wg. tabeli wynosi 6.8km/h.
Czyli na wersji ,,węższej" pokazuje dobrze.
Na wersji ,,szerszej" o niższym profilu wg. GPS-u zawyża mi o ok. 6 km/h.
Czyli moje dawne pomiary pokrywają się z prawdą
Różnica w prędkości wskazywanej wg. tabeli wynosi 6.8km/h.
Czyli na wersji ,,węższej" pokazuje dobrze.
Na wersji ,,szerszej" o niższym profilu wg. GPS-u zawyża mi o ok. 6 km/h.
Czyli moje dawne pomiary pokrywają się z prawdą