Panowie, mam taki problem w Passacie B3. Otóż kiedyś przy wymianie silnika znajomy urwał kabel co idzie do czujnika w prawym przednim kole. Wtedy zaczęła migać kontrolka ABS.
Znajomy "fachowiec" naprawił to wyciągając żaróweczkę z tej kontrolki :shock: .
Teraz po zlutowaniu tego czujnika, ABS nie działa. A układ hamulcowy fiksuje na maksa.
Nie da się m.in. odpowietrzyć kół. Po naciśnięciu na pedał hamulca i odkręceniu odpowietrzników nie leci płyn albo słabo (odpowietrzniki są drożne). Pedał hamulca w ogóle nie wpada w podłogę.
To samo w przednich zaciskach. Natomiast z odpowietrznika na pompie hamulcowej po odkręceniu sączy się lekko płyn, a przecież powinien trysnąć od ciśnienia.
Inna rzecz się dzieje, po poluzowaniu jednego z przewodów hamulcowych na pompie ABS, wtedy syczy powietrze i zdarza się bulgotanie gdzieś z pod spodu samochodu.
Od razu mówię, że odpowietrzałem już nie jedno auto, ale w tym aucie są jakieś cuda, wianki.
Tym bardziej, że nie jestem specem od systemów ABS.
Czy może być tak że pompa ABS zamyka tak jakby obwód między pompą, a zaciskami hamulcowymi. Dodam, że hamulce są słabe w tym aucie pomimo nowych tarcz, klocków, tylnych szczęk. Wycieków z układu hamulcowego brak.
[1.9 AAZ] Problem z ABS niedziała / powietrze w pompie
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
A odpowietrzasz hamulce z włączonym zapłonem? Jeżeli jest powietrze w pompie, to bardzo długo się odpowietrza układ, bo wszystko musi rurkami przejść do odpowietrzników. Jeżeli przed naprawą układu hamulcowego było wszystko okej, to można by pompkę wykluczyć, ale jeżeli były problemy przed wymianą elementów układu ham. to możliwe że pompka padła i trzeba wymienić.
Urwany przewód od czujnika ABSu będzie powodował błąd i ECU rozłącza układ. Uszkodzony czujnik trzeba wymienić, gdy się "jakoś" połączy zerwane przewody to zmienia się ich oporność, a na zasadzie zmiany oporności działają czujniki ABSu. Nie może tak być że 3 mają taki sam, a jeden ma inny opór
Urwany przewód od czujnika ABSu będzie powodował błąd i ECU rozłącza układ. Uszkodzony czujnik trzeba wymienić, gdy się "jakoś" połączy zerwane przewody to zmienia się ich oporność, a na zasadzie zmiany oporności działają czujniki ABSu. Nie może tak być że 3 mają taki sam, a jeden ma inny opór