Witam.
Poszukuję rozpiski schematu pinów kostki komputera ABS w Audi B3 1986 r. 1.9E. Chociaż najlepiej gdyby to był jakiś kompletny schemat elektryczny Naszukiwałem się w gooooglach i nie mam nic konkretnego, tutaj na forumowej szukajce były podobne tematy, ale nie zostały rozwiązane ani nie ma rozwiązania....
ABS nie koniecznie jest mi potrzebny, ale skoro występuje w moim modelu samochodu, to może warto było by go naprawić w wolnym czasie. Czujniki są ok, ale może coś na przewodach nie ok, i chciałbym to sprawdzić w pinach kostki ABS pod tylną kanapą. W moim samochodzie ABS jest wyłączany przyciskiem, ta funkcja działa, ale dalej nie wiem gdzie szukać, styki patrzałem wzrokowo, bez zaśniedzeń, także przekaźniki i te obok pompy i ten pod deską rozdzielczą z bezpiecznikiem, wiem tylko , że jak "pieprznąłem" pięścią w moduł ABS pod tylnym siedzeniem, to przez dłuższą chwilę działał chyba ABS bo kontrolka zgasła, po wymianie modułu pod kanapą na inny używany, brak reakcji, kontrolka ABS pali się cały czas... Schemat elektryki był by mi potrzebny aby popatrzeć i rozwiązać ten problem , gdzie napięcia dochodzą, czy kable do czujników ok, itp.
[B3 1.9 SD] Schemat kostki ABS poszukuję.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuję za odpowiedź, dłuższy czas mnie tu nie było, przeczytałem, ale rozwiązałem część problemu - gdyż wymieniłem przekaźnik "76" , który niby "tykał" ale komputera od ABS nie załączał.
A teraz jest tak, że uruchamiam samochód, kontrolka ABS gaśnie no i tak może być długo, lecz jeśli ruszę do przodu i będę jechał jak żółw na 1-ce i nie przekroczę 1400rpm to kontrolka się nie zaświeci, ale pojadę lekko szybciej to zapali się... No i teraz trzeba szukać przyczyny dalej.
Bez względu czy jadę autem 30 / 50 / 110 km/h , to gdy przycisnę przycisk włącznika ABS, to kontrolka zgaśnie, ale po 4 sekundach się znowu zapali bez względu na prędkość jazdy. Na postoju jak zgaśnie to się nie zapali.
Czujniki są ok, bo już je wcześniej sprawdziłem, szukałem, wyczytałem, że odległość czujnika też jakaś musi być, ale nie było nigdzie napisane jaka?? Więc proszę o podpowiedź.
Ktoś gdzieś napisał też, że jakieś koronki na kole może są uszkodzone lub zabrudzone, ale niestety nie wyjaśnił jak to sprawdzić lub jak do tego się zabrać, więc tutaj też proszę o pomoc i podpowiedź.
Być może nie jestem mistrzem wyszukiwarek na forach i internetowych, więc jak ktoś ma chwilkę to niech naprowadzi mnie na odpowiedni temat lub odpowie w poście
A teraz jest tak, że uruchamiam samochód, kontrolka ABS gaśnie no i tak może być długo, lecz jeśli ruszę do przodu i będę jechał jak żółw na 1-ce i nie przekroczę 1400rpm to kontrolka się nie zaświeci, ale pojadę lekko szybciej to zapali się... No i teraz trzeba szukać przyczyny dalej.
Bez względu czy jadę autem 30 / 50 / 110 km/h , to gdy przycisnę przycisk włącznika ABS, to kontrolka zgaśnie, ale po 4 sekundach się znowu zapali bez względu na prędkość jazdy. Na postoju jak zgaśnie to się nie zapali.
Czujniki są ok, bo już je wcześniej sprawdziłem, szukałem, wyczytałem, że odległość czujnika też jakaś musi być, ale nie było nigdzie napisane jaka?? Więc proszę o podpowiedź.
Ktoś gdzieś napisał też, że jakieś koronki na kole może są uszkodzone lub zabrudzone, ale niestety nie wyjaśnił jak to sprawdzić lub jak do tego się zabrać, więc tutaj też proszę o pomoc i podpowiedź.
Być może nie jestem mistrzem wyszukiwarek na forach i internetowych, więc jak ktoś ma chwilkę to niech naprowadzi mnie na odpowiedni temat lub odpowie w poście
Jeżeli chodzi o czujniki to zasada jest taka żeby nie obcierał o wieniec (koronkę) i był w miarę blisko więc najlepiej jest go wcisnąć do końca i lekko cofnąć, i zawsze czujniki na jednej osi np przód prawy i lewy musi być w tej samej odległości od wieńca bo inaczej podczas jazdy będą wchodziły błędy... Jeżeli chodzi o sam wieniec to jest on umiejscowiony na piastach z tyłu i na przegubach zewnętrznych z przodu i jest ich integralną częścią. Jak wyciągniesz czujnik i zaglądniesz do środka to będziesz widział. czasem te wieńce korodują albo się zapychają i są jaja, wtedy trzeba to poczyścić...
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu