[all] Światła mijania na przekaźnikach
[all] Światła mijania na przekaźnikach
Witam chciałbym wam przedstawić tuning świateł mijania. Bo jak wiadomo w naszych niuniach nie są za dobre światła a jest to spowodowane długimi przewodami i cienkim przekroju który to plus idzie przez bezpiecznik później do przekaźnika do manetki i dopiero trafia do żarówki i strata w V jest bardzo duża co powoduje słabe świecenie żarówki.
Na początku opisu chciałbym bardzo podziękować koledze za wyrysowanie schematu a jest to klubowicz Danek
Najpierw zacznę co jest nam potrzebne żeby zabrać sie za robotę:
1 Przekaźnik samochodowy oświetleniowy, 2 szt.
2 Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 4 mm2, 3 mb.
3 Przewody jednożyłowe w izolacji (przekroju nie znam dokładnie ale taki jak idą w wtyczce do lampy <ok> ) najlepiej 3 rożne kolory po około 1mb (ja wykorzystałem ze starej instalacji)
4 Obudowa z tworzywa, 2 szt.
5 Bezpiecznik samochodowy 10A w oprawce, 2 szt.
6 Końcówki konektorowe żeńskie i męskie
7 Izolacja termokurczliwa
Zaczynamy od zaprawienia końcówki konektorowej na bezpieczniku w oprawce z jednej strony
Teraz umieszczamy przekaźnik samochodowy w obudowie przez wywiercenie dziurki w obudowie i przykręceniu go do obudowy przez śrubkę a następnie umieszczenie tam bezpiecznika w oprawce który to jeden koniec zaprawiany wcześniej końcówką konektorową podłączamy do przekaźnika do nóżki numer 30 a drugi koniec wypuszczamy na zewnątrz obudowy też przez wywiercenie dziurki w obudowie
Następnie wywiercamy 3 dziurki w obudowie na przewody
Następnie zaprawiamy trzy przewody (najlepiej każdy innego koloru) końcówką żeńską każdy przewód po około 50cm i podłączamy je do przekaźnika kolejno: do nóżki numer 85 następnie do nóżki numer 86 (najlepiej przewód koloru brązowego gdyż to będzie masa) i do nóżki numer 87 a drugi koniec przewodów wyprowadzamy na zewnątrz obudowy
zamykamy pokrywę i mamy puszkę gotową
Przechodzimy teraz wyjęcia wtyczki od lampy i odszukanie przewodu od świateł mijania a jest to przewód koloru żółtego z czarnym paskiem następnie przecinamy go i zaprawiamy jedną końcówkę żeńską i jedna męską żeby w razie czego można było szybko powrócić do stanu oryginalnego
Następnie umieszczamy jak najbliżej lampy naszą puszkę z przekaźnikiem
Następnie pozostało nam już tylko połączenie przewodów a więc przewód z nóżki numer 86 łączymy z masa samochodu, numer 87 łączymy do przewodu który idzie do żarówki a nóżkę z numerem 85 z przewodem z oryginalnych przełączników
Teraz tylko jeszcze ciągniemy bezpośrednio przewód plusowy z akumulatora i łączymy go z bezpiecznikiem w oprawce zaznaczyłem dokładnie z jakim przewodem
I tak analogicznie robimy do drugiej lampy
Efekt naprawdę jest zauważalny a napięcie wzrosło do 14.04V <ok> do tego założyłem żarówki OSRAM NIGHT BREAKER H-4 + 90% to naprawdę nie mogę uwierzyć że to ta sama moja niunia <ok>
Pozdrawiam i życzę miłego rezania
A tutaj dla ułatwienia schematy narysowane przez kolegę Aldi
Można zrobić na jednym albo lub na dwóch ale w obu przypadkach radzę zrobić osobny przekaźnik dla każdej strony.
Jeszcze schematy które w wolnej chwili naszkicowałem:
EDIT do schematów Aldiego
:idea: Kolory fabrycznych kabli idących do świateł nie są zachowane.
:idea: Kabla świateł mijania mają kolor żółty a w drugiej lampie żółto-czarny.
:idea: Oraz odwrotnie napisałem podłączenie kabli do 85 i 86 bo jeśli ktoś będzie miał podstawkę z diodą to będzie robić się zwarcie.
Na początku opisu chciałbym bardzo podziękować koledze za wyrysowanie schematu a jest to klubowicz Danek
Najpierw zacznę co jest nam potrzebne żeby zabrać sie za robotę:
1 Przekaźnik samochodowy oświetleniowy, 2 szt.
2 Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 4 mm2, 3 mb.
3 Przewody jednożyłowe w izolacji (przekroju nie znam dokładnie ale taki jak idą w wtyczce do lampy <ok> ) najlepiej 3 rożne kolory po około 1mb (ja wykorzystałem ze starej instalacji)
4 Obudowa z tworzywa, 2 szt.
5 Bezpiecznik samochodowy 10A w oprawce, 2 szt.
6 Końcówki konektorowe żeńskie i męskie
7 Izolacja termokurczliwa
Zaczynamy od zaprawienia końcówki konektorowej na bezpieczniku w oprawce z jednej strony
Teraz umieszczamy przekaźnik samochodowy w obudowie przez wywiercenie dziurki w obudowie i przykręceniu go do obudowy przez śrubkę a następnie umieszczenie tam bezpiecznika w oprawce który to jeden koniec zaprawiany wcześniej końcówką konektorową podłączamy do przekaźnika do nóżki numer 30 a drugi koniec wypuszczamy na zewnątrz obudowy też przez wywiercenie dziurki w obudowie
Następnie wywiercamy 3 dziurki w obudowie na przewody
Następnie zaprawiamy trzy przewody (najlepiej każdy innego koloru) końcówką żeńską każdy przewód po około 50cm i podłączamy je do przekaźnika kolejno: do nóżki numer 85 następnie do nóżki numer 86 (najlepiej przewód koloru brązowego gdyż to będzie masa) i do nóżki numer 87 a drugi koniec przewodów wyprowadzamy na zewnątrz obudowy
zamykamy pokrywę i mamy puszkę gotową
Przechodzimy teraz wyjęcia wtyczki od lampy i odszukanie przewodu od świateł mijania a jest to przewód koloru żółtego z czarnym paskiem następnie przecinamy go i zaprawiamy jedną końcówkę żeńską i jedna męską żeby w razie czego można było szybko powrócić do stanu oryginalnego
Następnie umieszczamy jak najbliżej lampy naszą puszkę z przekaźnikiem
Następnie pozostało nam już tylko połączenie przewodów a więc przewód z nóżki numer 86 łączymy z masa samochodu, numer 87 łączymy do przewodu który idzie do żarówki a nóżkę z numerem 85 z przewodem z oryginalnych przełączników
Teraz tylko jeszcze ciągniemy bezpośrednio przewód plusowy z akumulatora i łączymy go z bezpiecznikiem w oprawce zaznaczyłem dokładnie z jakim przewodem
I tak analogicznie robimy do drugiej lampy
Efekt naprawdę jest zauważalny a napięcie wzrosło do 14.04V <ok> do tego założyłem żarówki OSRAM NIGHT BREAKER H-4 + 90% to naprawdę nie mogę uwierzyć że to ta sama moja niunia <ok>
Pozdrawiam i życzę miłego rezania
A tutaj dla ułatwienia schematy narysowane przez kolegę Aldi
Można zrobić na jednym albo lub na dwóch ale w obu przypadkach radzę zrobić osobny przekaźnik dla każdej strony.
Jeszcze schematy które w wolnej chwili naszkicowałem:
EDIT do schematów Aldiego
:idea: Kolory fabrycznych kabli idących do świateł nie są zachowane.
:idea: Kabla świateł mijania mają kolor żółty a w drugiej lampie żółto-czarny.
:idea: Oraz odwrotnie napisałem podłączenie kabli do 85 i 86 bo jeśli ktoś będzie miał podstawkę z diodą to będzie robić się zwarcie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 15:31 przez DYZIO, łącznie zmieniany 4 razy.
- Kosmos13ar
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 lut 2007, 14:27
- Lokalizacja: Plarerówka
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 286
- Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
- Lokalizacja: Sląsk
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mam tylko takie pytanie czy po tej zmianie pobór prądu nie będzie większy :?: U mnie w niuni światła mijania też są dość liche i zastanawiam się nad zabiegiem tu opisywanym (nawet mam już przekaźniki). Tylko martwi mnie jedna kwestia. W nocy jest to super sprawa, ale teraz jeździmy cały rok na światłach mijania i czy ta zmiana nie będzie powodowała większego poboru mocy a co potem za tym idzie większego obciążenia silnika :?: