Witam serdecznie wszystkich klubowiczów! jestem tu nowy i nawet nie zdążyłem się przedstawić i pokazać wam jak wygląda moje auto. A więc mieszkam w okolicach Konina i od czerwca 2014 roku jestem w posiadaniu Audi 80 B3 1.8S 90km. Kończę już powoli prace na wyglądem wizualnym i mechanicznym. Myślę na włożeniem większego silnika tylko kieruje tu prośbę i pytanie do was :-> jaki będzie najlepszy do mojego samochodu? Jak wiadomo mam napęd na przednią oś a hamulce z przodu (tarczowe) tył (bębnowe). Co się wiąże z taka przekładką? I jak duży może być jej koszt? Zabrałem się dość poważnie do remontu tego auta i chyba zostawienie starego silnika (lecz już wyremontowanego) nie da tyle frajdy i zabawy przy tym jak się zapowiada cały projekt. Myślałem nad silnikiem 2.6 V6 150KM ale nie mam pewności czy to będzie dobry wybór. Zależy mi na większej mocy a z tego co widziałem lista silników 80-siątek jest duża. Tyle że dużo z nich ma napęd quattro co pewnie może być problemem a przeróbki będą zbyt kosztowne i raczej nie wchodzą w grę.
Z góry dziękuję za pomoc! w najbliższym czasie postaram się pokazać wam nad czym tak pracuje i jakie są już efekty
80 B3 1.8S 90km --------> większy silnik tylko jaki?
ryzuuu pisze:W sensie że co mam sprzedać? ma ktoś pojęcie czy silnik i skrzynia od Golfa III VR6 podejdzie? Czy miałoby sen wkładanie od tego auta silnika? Kiedyś miałem okazje posłuchać i zobaczyć co może z siebie wyciągnąć taki silnik i byłem mile zaskoczony
Witam kolego nie słuchaj tego co pisze wyżej fajnie jest mieć konkretny motor w takim ponad 20 letnim autku ,wiem bo sam posiadam audi 80 b3 wygląd seria lakier orginał złoty metalic i tak to zostawię bo nie chce wśi , a co do silnika mam pod maska 1.8 T 180 KM oznaczeni silnika AJL pochodzi z audi a4, łapy trzeb spawać bo w b3 silnik leży na sankach a w b4 i a4 siedzi na podłużnicach, dolot kwasówka , IC większy, wydech 2,5 cala,oczywiście blow off, hamulce z przodu zmieniłem tylko na wentylowane tył bębny dają radę , dodatkowe zegary, wskaźnik boost , skrzynia seria oznaczenie AKM daje rade .
Wrażenia z jazdy nie zapomniane po dobrym starcie autko łapie trakcje na 3 biegu przy ok 80 km/h , koszt swapu trzeba liczyć min 6000.........a kończyć zależy co wymagasz
Uwierz mi frajda jest na prawdę to idzie pomyśl jak by co pisz na gg to coś ci podpowiem pozdrawiam
Sens na pewno jest, wykonalne, tylko zauważ, że w VW ten silnik siedzi poprzecznie.ryzuuu pisze:W sensie że co mam sprzedać? ma ktoś pojęcie czy silnik i skrzynia od Golfa III VR6 podejdzie? Czy miałoby sen wkładanie od tego auta silnika? Kiedyś miałem okazje posłuchać i zobaczyć co może z siebie wyciągnąć taki silnik i byłem mile zaskoczony
Można zamontować taki silnik tylko między skrzynią a silnikiem potrzebna jest przekładka od passata bodajże z tych silników 2,3 . Można też zaadoptować 3,2 z audi bardzo podobny do VR6.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nawet silnik poloneza jest podatny na turbo: http://forum.fsoptk.pl/index.php?PHPSES ... ic=38878.0