Żeby zamontować stożek do mechanicznego wtrysku to trzeba trochę porzeźbić obudowę filtra powietrza. Ale praktycznie nic nie zyskasz poza tym że silnik będzie miał słabiej przefiltrowane powietrze i będzie pewnie słychać buczenie spod maski przy każdym dodaniu gazu.
A montaż turbo nawet po kosztach (bez robocizny zakładając że masz dostęp do warsztatu ze spawarką) mało opłacalny szczególnie jak nie będziesz odprężać silnika bo mocy z tego dużo nie będzie.
Turbina 500-700zł
rury, opaski, złączki 200-500zł (jedno kolanko silikonowe to 30-40zł chyba że masz dostęp do tanich rur to możesz sobie wyspawać).
ECUmaster DET3 700zł (chyba że puścisz to na gazie I generacji/blosie albo nawet przez mechaniczny wtrysk ale wątpię aby on miał tyle zapasu i jeszcze więcej kręcenia z rurami aby zmieścić wtrysk i turbo z prawej strony silnika).
jakiś mały używany intercooler 50-80zł.
Jak widać bez robocizny już przekracza się wartość kupna 1.8T a jeszcze nie ma ceny strojenia czy nawet kontrolera sondy szerokopasmowej z sondą jeśli sam byś chciał stroić (500-800zł).
Tutaj kilka filmów z budżetowych montaży:
https://youtu.be/MNIDHp7ABRw
https://www.youtube.com/watch?v=of_aswqQO6U
https://www.youtube.com/watch?v=rbfYbRHRcfw
https://www.youtube.com/watch?v=Cnfvr68B_Rc
A tutaj bardziej profesjonalne podejście na które poszło ponad 10 tys zł.:
https://www.youtube.com/watch?v=8vLQS09Z3wg
Ostatnio zmieniony 17 sie 2020, 12:28 przez
maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.