Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Ciekawostka - jak poznac czy to seria?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

[b4 1.9 1Z] Ciekawostka - jak poznac czy to seria?

Post autor: marko009 » 19 maja 2009, 18:23

Witam.Mam 1Z i wszystko mówi że jest seryjne i ma 90 kucy.W jaki sposób można poznać czy było coś tam zmieniane to znaczy wtryski,soft a może coś innego? Pytam ponieważ zabrałem się za małe przeróbki ale na początek pojechałem na rolki żeby zobaczyc czy jest wszystko OK i od czego zaczać.No i wielkie zdziwienie moje i tak samo gościa z hamowni wyszło że moja serja ma 108km i 236Nm.Więc pytanie czy to podkręcona 90ka czy słaba 110ka jak to wszystko rozróżnić?
Tylko prosze nie piszcie "temat był 1000 razy"
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 23:51 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 19 maja 2009, 19:25

Witam.
Z tego co mi wiadomo seryjnie nie było montowanych 110 do audi. Były tylko proste 90 1Z.
Z tego co Ci wyszło obstawiałbym, że raczej jest podkręcona, bo różnica między serią a Twoimi wynikami jest znaczna.
Chyba że hamownia strasznie przekłamuje.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 19 maja 2009, 20:11

Hamownia może przekłamywać właśnie, chyba że masz tak zdrową serię, pamietam jeden kolega też miał niezły wynik, ale tu to trochę dużo <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 maja 2009, 20:12

kolego a z którego roku masz auto :?:

jak z 92 to może być tak, że jest np. uszkodzony któryś wężyk na drodze turbo-N75-gruszka i wtedy turbo nie ma sterowania i ładuje full (zamiast 0.85 ładuje ok 1.2bara) a co za tym idzie silnik ciągnie więcej powietrza i na podstawie przepływomierza ładuje większą dawkę a że w starszych ECU nie było czegoś takiego jak odcięcie paliwa spowodowane przeładowaniem turbiny (czyli tzw. notlauf) to silnik dalej ciągnie i stąd może być ta moc <ok>

a jak jest to nowszy bosch czy też pierburg to możesz mieć jakiegoś chipa z średnim softem ;-)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 maja 2009, 23:30

Co do firmy to za czym do gościa pojechałem to troche w necie szperałem na jego temat i byłem kilka razy zeby się umówić mo i powiem Wam że klientów miał sporo robi również zamówienia dla serwisów.Ale oczywiście głowy nie dam :lol: Moje audi jest z końca 94r. na Pierburgu.Przed pomiarem było sprawdzane wagiem i jest wszystko jak najbardziej ok.żadnych błędów.Jeśli miała korekcje softu to tylko u niemca.Tylko jak to teraz sprawdzic?Chciałem wymienić wtryski i soft ale teraz nie wiem co ma sens :roll: Jak ją tylko kupiłem to powiedziałem że nie zachowuje sie jak 90km była bardzo żywa.
Próbowałem ale jakoś nie potrafie wrzucić wykresu :oops:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 maja 2009, 01:00

Jak ma 108KM to tylko się cieszyć i używać <ok> A więcej modzić nie ma co za bardzo bo będziesz musiał sprzęgło wymienić i pewnie parę innych rzeczy.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 20 maja 2009, 06:02

spiczi pisze:Jak ma 108KM to tylko się cieszyć i używać <ok> A więcej modzić nie ma co za bardzo bo będziesz musiał sprzęgło wymienić i pewnie parę innych rzeczy.
... A w tej całej zabawie oto właśnie chodzi :D

... Kolego sprawdź dokładnie co jest grane z twoim 1Z-tem i modź dalej efekt końcowy będzie taki że będziesz miał mega banana na twarzy i będziesz wiedział że wszystkie zabiegi który przeprowadziłeś, czas który poświęciłeś, chwilę w który chciałeś już to wszystko je... opłaciło się i będzie mała rakieta z 1Z-ta <piwo>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 maja 2009, 10:26

grinch pisze:.. Kolego sprawdź dokładnie co jest grane z twoim 1Z-tem i modź dalej efekt końcowy będzie taki że będziesz miał mega banana na twarzy i będziesz wiedział że wszystkie zabiegi który przeprowadziłeś, czas który poświęciłeś, chwilę w który chciałeś już to wszystko je... opłaciło się i będzie mała rakieta z 1Z-ta
nie na długo 8-)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 20 maja 2009, 14:00

grinch pisze:... A w tej całej zabawie oto właśnie chodzi :D
Zgadzam sie z Tobą <piwo> Przecież jeżeli dwa lata jezdziłem i zaczeło mi brakować mocy to sam fakt i świadomość że zamiast 90 mam 108 nie doda powera mojej bryczce ;-)
kyjo pisze:nie na długo
To fakt nigdy nie wiadomo kiedy skończy się żywot mojego motorka, po modach czy bez nich :lol:
Zapraszam Was do poczytania na forum VWgolfa zobaczcie co wiara wyrabia z 1Z
Aż nie chce się w głowie miescić jle można wycisnąć z zetorka :shock:

A to mój wykresik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500 ... 297ac.html


Wracając do pytania głównego czy wiecie jak sprawdzić co mogę mieć zmienione u siebie :?:
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 20:48 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 20 maja 2009, 19:26

kyjo pisze:
nie na długo 8-)

... Tak powiedz to Solskierowi <lol2>

Moim zdaniem jak coś ma się wysrać to już dawno uważam to za wysrane

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 maja 2009, 19:57

grinch pisze:Moim zdaniem jak coś ma się wysrać to już dawno uważam to za wysrane
chyba nie zrozumiałeś o co chodziło.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 20 maja 2009, 21:16

kyjo pisze:
grinch pisze:Moim zdaniem jak coś ma się wysrać to już dawno uważam to za wysrane
chyba nie zrozumiałeś o co chodziło.
... Moim zdaniem chodziło Ci o to żeby nie podkręcać bo może się coś sypnąć, ale jeżeli się myle to przepraszam

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 maja 2009, 08:23

Po wykresie widać że kolega ma chip-a choć mogę się mylić.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 21 maja 2009, 09:46

Takie przekłamanie hamowni jest możliwe, szczególnie że pierbugi zazwyczaj pokazują więcej niż serie...

Jak na soft, to wynik byłby marny ale sprawdź kości w sterowniku. Taki przyrost mogla dać też wymiana wtrysków - zczytaj nr-y i sprawdź czy ori.

Ja stawiam jednak na zadbaną serię i przeklamanie hamowni.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 21 maja 2009, 09:47

kostrz pisze:Po wykresie widać że kolega ma chip-a choć mogę się mylić.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.
No właśnie też tak mi się wydaje.Jeśli chodzi o wtryski to mam spisany ich numer ale mie wiem gdzie i jak je sprawdzić.Może ktos z Was ma wiedze na ten temat? Miałem wziąć nowe 216 od Cowboya ale teraz musze troche się wstrzymać.

To numer z wtrysku: 028130201G
2FH KBEL 58P 87 190bar 470
Dziś postaram się podjechać na Vaga no chyba że sam rozbiore kompa i sprawdze.Mam nadzieje że jakoś da się to poznać?

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl