[b4 1.9 1Z] Ciekawostka - jak poznac czy to seria?
[b4 1.9 1Z] Ciekawostka - jak poznac czy to seria?
Witam.Mam 1Z i wszystko mówi że jest seryjne i ma 90 kucy.W jaki sposób można poznać czy było coś tam zmieniane to znaczy wtryski,soft a może coś innego? Pytam ponieważ zabrałem się za małe przeróbki ale na początek pojechałem na rolki żeby zobaczyc czy jest wszystko OK i od czego zaczać.No i wielkie zdziwienie moje i tak samo gościa z hamowni wyszło że moja serja ma 108km i 236Nm.Więc pytanie czy to podkręcona 90ka czy słaba 110ka jak to wszystko rozróżnić?
Tylko prosze nie piszcie "temat był 1000 razy"
Tylko prosze nie piszcie "temat był 1000 razy"
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 23:51 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego a z którego roku masz auto :?:
jak z 92 to może być tak, że jest np. uszkodzony któryś wężyk na drodze turbo-N75-gruszka i wtedy turbo nie ma sterowania i ładuje full (zamiast 0.85 ładuje ok 1.2bara) a co za tym idzie silnik ciągnie więcej powietrza i na podstawie przepływomierza ładuje większą dawkę a że w starszych ECU nie było czegoś takiego jak odcięcie paliwa spowodowane przeładowaniem turbiny (czyli tzw. notlauf) to silnik dalej ciągnie i stąd może być ta moc <ok>
a jak jest to nowszy bosch czy też pierburg to możesz mieć jakiegoś chipa z średnim softem
jak z 92 to może być tak, że jest np. uszkodzony któryś wężyk na drodze turbo-N75-gruszka i wtedy turbo nie ma sterowania i ładuje full (zamiast 0.85 ładuje ok 1.2bara) a co za tym idzie silnik ciągnie więcej powietrza i na podstawie przepływomierza ładuje większą dawkę a że w starszych ECU nie było czegoś takiego jak odcięcie paliwa spowodowane przeładowaniem turbiny (czyli tzw. notlauf) to silnik dalej ciągnie i stąd może być ta moc <ok>
a jak jest to nowszy bosch czy też pierburg to możesz mieć jakiegoś chipa z średnim softem
Co do firmy to za czym do gościa pojechałem to troche w necie szperałem na jego temat i byłem kilka razy zeby się umówić mo i powiem Wam że klientów miał sporo robi również zamówienia dla serwisów.Ale oczywiście głowy nie dam :lol: Moje audi jest z końca 94r. na Pierburgu.Przed pomiarem było sprawdzane wagiem i jest wszystko jak najbardziej ok.żadnych błędów.Jeśli miała korekcje softu to tylko u niemca.Tylko jak to teraz sprawdzic?Chciałem wymienić wtryski i soft ale teraz nie wiem co ma sens :roll: Jak ją tylko kupiłem to powiedziałem że nie zachowuje sie jak 90km była bardzo żywa.
Próbowałem ale jakoś nie potrafie wrzucić wykresu :oops:
Próbowałem ale jakoś nie potrafie wrzucić wykresu :oops:
... A w tej całej zabawie oto właśnie chodzispiczi pisze:Jak ma 108KM to tylko się cieszyć i używać <ok> A więcej modzić nie ma co za bardzo bo będziesz musiał sprzęgło wymienić i pewnie parę innych rzeczy.
... Kolego sprawdź dokładnie co jest grane z twoim 1Z-tem i modź dalej efekt końcowy będzie taki że będziesz miał mega banana na twarzy i będziesz wiedział że wszystkie zabiegi który przeprowadziłeś, czas który poświęciłeś, chwilę w który chciałeś już to wszystko je... opłaciło się i będzie mała rakieta z 1Z-ta
nie na długo 8-)grinch pisze:.. Kolego sprawdź dokładnie co jest grane z twoim 1Z-tem i modź dalej efekt końcowy będzie taki że będziesz miał mega banana na twarzy i będziesz wiedział że wszystkie zabiegi który przeprowadziłeś, czas który poświęciłeś, chwilę w który chciałeś już to wszystko je... opłaciło się i będzie mała rakieta z 1Z-ta
Zgadzam sie z Tobą Przecież jeżeli dwa lata jezdziłem i zaczeło mi brakować mocy to sam fakt i świadomość że zamiast 90 mam 108 nie doda powera mojej bryczcegrinch pisze:... A w tej całej zabawie oto właśnie chodzi
To fakt nigdy nie wiadomo kiedy skończy się żywot mojego motorka, po modach czy bez nich :lol:kyjo pisze:nie na długo
Zapraszam Was do poczytania na forum VWgolfa zobaczcie co wiara wyrabia z 1Z
Aż nie chce się w głowie miescić jle można wycisnąć z zetorka :shock:
A to mój wykresik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500 ... 297ac.html
Wracając do pytania głównego czy wiecie jak sprawdzić co mogę mieć zmienione u siebie :?:
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 20:48 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.
Po wykresie widać że kolega ma chip-a choć mogę się mylić.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.
Takie przekłamanie hamowni jest możliwe, szczególnie że pierbugi zazwyczaj pokazują więcej niż serie...
Jak na soft, to wynik byłby marny ale sprawdź kości w sterowniku. Taki przyrost mogla dać też wymiana wtrysków - zczytaj nr-y i sprawdź czy ori.
Ja stawiam jednak na zadbaną serię i przeklamanie hamowni.
Jak na soft, to wynik byłby marny ale sprawdź kości w sterowniku. Taki przyrost mogla dać też wymiana wtrysków - zczytaj nr-y i sprawdź czy ori.
Ja stawiam jednak na zadbaną serię i przeklamanie hamowni.
No właśnie też tak mi się wydaje.Jeśli chodzi o wtryski to mam spisany ich numer ale mie wiem gdzie i jak je sprawdzić.Może ktos z Was ma wiedze na ten temat? Miałem wziąć nowe 216 od Cowboya ale teraz musze troche się wstrzymać.kostrz pisze:Po wykresie widać że kolega ma chip-a choć mogę się mylić.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.
To numer z wtrysku: 028130201G
2FH KBEL 58P 87 190bar 470
Dziś postaram się podjechać na Vaga no chyba że sam rozbiore kompa i sprawdze.Mam nadzieje że jakoś da się to poznać?