Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - programowanie ECU - czym ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
rysio123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 lis 2007, 08:54

[All] Ciekawostka - programowanie ECU - czym ?

Post autor: rysio123 » 08 maja 2008, 21:11

Witam

Czy mogłby mi ktoś udzielić co nie co o tuningu rasowaniu komputera czy też jego kości, np jakiego sprzetu najlepiej używać jakimi programami przeprogramowywać kości lub czy można takie rzeczy robić za pomocą VAGa? Często czytam wasze posty ale nie jestem w temacie :/ zastanawiam się nad jakaś książka z tej okazji, o ile znajde...
Przydałby by się jakiekolwiek wskazówki nawet te najdrobniejsze.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 12:00 przez rysio123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 maja 2008, 22:31

Sterownika silnika 1Z nie da rady tuningowac poprzez złącze diagnostyczne czy tez programy typu VAG.
Kup sobie najzwyklejszy programator Willem, lub inny który obsługuje pamięci 27c512 i bedziesz mógł sam tuningowac swoje autko mając oczywiście gotowe "mapy" w formie plików z rozszerzeniem *.bin lub *.hex.
Jakbyś chciał sobie sam "dostrajać" mapę to potrzebny Ci będzie program typu KWP lub podobny, ale zanim za to sie zabierzesz poczytaj cokolwiek o sumach kontrolnych.
Indywidualne "strojenie" mapy ma sens tylko wtedy gdy dysponuje sie sprzętem do diagnostyki silnika. Na "pałę" nie ma co zmieniać mapy, bo porobisz dziury w tłokach.

Awatar użytkownika
rysio123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 lis 2007, 08:54

Post autor: rysio123 » 09 maja 2008, 08:13

Oto mi włąśnie chodziło, czyste przesłanie najważniejszych infromacji :) CzarekJ dzieki wielkie!! Co powiesz na to co zrobił viaken
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=18&prodid=156
Te urządzonko "pozwala odczytać i zapisać pamięć komputera samochodowego przez złącze diagnostyczne", może nie obsługuje każdego auta jak np 1z :/ ale za to po tym samym złączu.
Brat używa willema do programowania zakodowanych kości radyjek do aut i strasznie nażeka na te zworki. Postaram poszperać co nie co sprubuje znaleźć jakieś ciekawe metody.
Jeszcze pytanko, jak czytalem posta pt "podciśnienie" ,"wtryski od A4", koledzy pisali o zmianie IC ? kojarzy ktoś o co chodziło? napewno komenda z jakiegoś programu, jak narazie
to wiemy ze KWP2000 służy do wgrywania i zgrywania. Użadzenie do diagnostyki np VAG, Euroscan. To teraz program do modifkacji binów ? czy jakiś HexEdit?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 maja 2008, 08:21

rysio123 pisze:Jeszcze pytanko, jak czytalem posta pt "podciśnienie" ,"wtryski od A4", koledzy pisali o zmianie IC ? kojarzy ktoś o co chodziło?
Po zmianie wtrysków, modyfikacji mapy w ECU, dla uzyskania lepszego efektu i mozliwosci wyciagniecia z silnka wiecej zmienia sie Intercooler (IC) na wiekszy - wydajniejszy, tak aby powietrze doładowane bylo jak najbardizej schłodzone (równiez wydajnosc), izie za tym wieksza moc a dodatkowo wieksza mozliwosc podkrecenia silnka (moze nie jakas kosmiczna ale zawsze nawet minimalnie wieksze doladowanie jest na plus) <ok>

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 09 maja 2008, 11:30

istnieje cos takiego jak VAS, można nim poprzez złącze OBD chipować silnik... koszt ok 1200-800 euro :roll:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2008, 16:51

Ja również używam HEXEDIT do edycji plików i wszystko jest OK.
Willem wymaga większej uwagi przy obsłudze, ale w zupełności się sprawdza. Za taką kase nic lepszego nie znajdziesz.
Żadne seryjne Audi 80 nie da się tuningować przez złącze diagnostyczne. Niestety trzeba wylutowywac pamięci, zgrać oryginalny program, wykasować pamięci promieniami UV i zaprogramować nowa zawartością (np. Willem). Po wylutowaniu oryginalnych pamięci proponuje w ich miejsce wlutowac podstawki przecyzyjne.

Awatar użytkownika
rysio123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 lis 2007, 08:54

Post autor: rysio123 » 10 maja 2008, 08:22

Teraz to już chyba wiem wszystko :) tzn podstawa zaliczona, myśle że przyda się ten temat nie jednej niewtajemniczonej osobie! Ten VAS to nic innego jak tablet z modułem przejścia na wtyczki, ciekawe rozebrać i zrobić kopie :P system z programikiem hmm :) no ale zostawmy to innym fachowcom :) Co zaś myślicie o nowszym programie Galletto 1250 ? coś nowszego od KWP2000 ? coś lepszego ? cenowo jest droższy od KWP2000 nie wiele ale hmm? co wybrać ?

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 11 maja 2008, 11:06

Witam mam pytanie a jak by podpiąć na stałe złącze do pamięci to mozna by na bieżąco monitorować dane silnika i zmieniać mapy ??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 maja 2008, 15:53

ptasior1988 pisze:Witam mam pytanie a jak by podpiąć na stałe złącze do pamięci to mozna by na bieżąco monitorować dane silnika i zmieniać mapy ??
Nie ma co monitorować, bo zawartość pamięci nie będzie się zmieniała w trakcie jazdy.
Zawartości pamięci też nie zmienisz bo przed zapisaniem nowej wartości musisz ją wykasować promieniami UV.
Ewentualnie możesz wymontować oryginalną pamięć i w jej miejsce podłączyć emulator pamięci. Wtedy to o czym piszesz jest możliwe.

Awatar użytkownika
bryglu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2007, 20:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: bryglu » 11 maja 2008, 22:07

FranoF1 pisze:istnieje cos takiego jak VAS, można nim poprzez złącze OBD chipować silnik... koszt ok 1200-800 euro :roll:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
no niestety vasem nie da sie chipowac silnikow uzywam VASa 5051A na codzien jest to nic innego jak vag na laptopie z tym ze ma dolozone pare funkcji takich jak poszukiwanie usterek i pomoc w ich rowiazaniu za pomoca wbudowanego oscylockopu i mulitetrow przydatna zabawka w przypadku kodowania i adaptacji sterownikow bo cie prowadzi krok po kroku cena uzywanego VASa 5051A kpl.z wózkiem ok 16000zl

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 12 maja 2008, 16:00

Mam jeszcze takie pytanie czy ma ktoś mozliwośc wgrania nowej mapy na czystą kośc w w miare rozsądnej cenie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 maja 2008, 16:58

ptasior1988 pisze:Mam jeszcze takie pytanie czy ma ktoś mozliwośc wgrania nowej mapy na czystą kośc w w miare rozsądnej cenie
Jest taka mozliwość.

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 12 maja 2008, 19:26

A jaki to był by koszt moze napisz mi na pw bo bałagan sie robi

mały_ldz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 kwie 2008, 08:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mały_ldz » 14 maja 2008, 21:37

zeby nie zakładac nowego tematu, do ilu km/nm wytrzyma seryjne sprzęgło w TDI ??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 maja 2008, 21:49

mały_ldz pisze:zeby nie zakładac nowego tematu, do ilu km/nm wytrzyma seryjne sprzęgło w TDI ??
Wydaje mi sie ze do tylu na ile nawet nie zdołasz podkrecić swojego 1Zeta. Wg mnie 300nM i 130PS to tak bez zadnego ale i bez wiekszego problemu wytrzymuje to sprzegło. A to jak długo pochodzi to zalezy tylko od stylu jazdy no i moze jeszcze od softu bo jak bedize nisko moment to szybciej zabijesz sprzegło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl