[All] Ciekawostka - programowanie ECU - czym ?
[All] Ciekawostka - programowanie ECU - czym ?
Witam
Czy mogłby mi ktoś udzielić co nie co o tuningu rasowaniu komputera czy też jego kości, np jakiego sprzetu najlepiej używać jakimi programami przeprogramowywać kości lub czy można takie rzeczy robić za pomocą VAGa? Często czytam wasze posty ale nie jestem w temacie zastanawiam się nad jakaś książka z tej okazji, o ile znajde...
Przydałby by się jakiekolwiek wskazówki nawet te najdrobniejsze.
Czy mogłby mi ktoś udzielić co nie co o tuningu rasowaniu komputera czy też jego kości, np jakiego sprzetu najlepiej używać jakimi programami przeprogramowywać kości lub czy można takie rzeczy robić za pomocą VAGa? Często czytam wasze posty ale nie jestem w temacie zastanawiam się nad jakaś książka z tej okazji, o ile znajde...
Przydałby by się jakiekolwiek wskazówki nawet te najdrobniejsze.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 12:00 przez rysio123, łącznie zmieniany 1 raz.
Sterownika silnika 1Z nie da rady tuningowac poprzez złącze diagnostyczne czy tez programy typu VAG.
Kup sobie najzwyklejszy programator Willem, lub inny który obsługuje pamięci 27c512 i bedziesz mógł sam tuningowac swoje autko mając oczywiście gotowe "mapy" w formie plików z rozszerzeniem *.bin lub *.hex.
Jakbyś chciał sobie sam "dostrajać" mapę to potrzebny Ci będzie program typu KWP lub podobny, ale zanim za to sie zabierzesz poczytaj cokolwiek o sumach kontrolnych.
Indywidualne "strojenie" mapy ma sens tylko wtedy gdy dysponuje sie sprzętem do diagnostyki silnika. Na "pałę" nie ma co zmieniać mapy, bo porobisz dziury w tłokach.
Kup sobie najzwyklejszy programator Willem, lub inny który obsługuje pamięci 27c512 i bedziesz mógł sam tuningowac swoje autko mając oczywiście gotowe "mapy" w formie plików z rozszerzeniem *.bin lub *.hex.
Jakbyś chciał sobie sam "dostrajać" mapę to potrzebny Ci będzie program typu KWP lub podobny, ale zanim za to sie zabierzesz poczytaj cokolwiek o sumach kontrolnych.
Indywidualne "strojenie" mapy ma sens tylko wtedy gdy dysponuje sie sprzętem do diagnostyki silnika. Na "pałę" nie ma co zmieniać mapy, bo porobisz dziury w tłokach.
Oto mi włąśnie chodziło, czyste przesłanie najważniejszych infromacji CzarekJ dzieki wielkie!! Co powiesz na to co zrobił viaken
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=18&prodid=156
Te urządzonko "pozwala odczytać i zapisać pamięć komputera samochodowego przez złącze diagnostyczne", może nie obsługuje każdego auta jak np 1z ale za to po tym samym złączu.
Brat używa willema do programowania zakodowanych kości radyjek do aut i strasznie nażeka na te zworki. Postaram poszperać co nie co sprubuje znaleźć jakieś ciekawe metody.
Jeszcze pytanko, jak czytalem posta pt "podciśnienie" ,"wtryski od A4", koledzy pisali o zmianie IC ? kojarzy ktoś o co chodziło? napewno komenda z jakiegoś programu, jak narazie
to wiemy ze KWP2000 służy do wgrywania i zgrywania. Użadzenie do diagnostyki np VAG, Euroscan. To teraz program do modifkacji binów ? czy jakiś HexEdit?
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=18&prodid=156
Te urządzonko "pozwala odczytać i zapisać pamięć komputera samochodowego przez złącze diagnostyczne", może nie obsługuje każdego auta jak np 1z ale za to po tym samym złączu.
Brat używa willema do programowania zakodowanych kości radyjek do aut i strasznie nażeka na te zworki. Postaram poszperać co nie co sprubuje znaleźć jakieś ciekawe metody.
Jeszcze pytanko, jak czytalem posta pt "podciśnienie" ,"wtryski od A4", koledzy pisali o zmianie IC ? kojarzy ktoś o co chodziło? napewno komenda z jakiegoś programu, jak narazie
to wiemy ze KWP2000 służy do wgrywania i zgrywania. Użadzenie do diagnostyki np VAG, Euroscan. To teraz program do modifkacji binów ? czy jakiś HexEdit?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Po zmianie wtrysków, modyfikacji mapy w ECU, dla uzyskania lepszego efektu i mozliwosci wyciagniecia z silnka wiecej zmienia sie Intercooler (IC) na wiekszy - wydajniejszy, tak aby powietrze doładowane bylo jak najbardizej schłodzone (równiez wydajnosc), izie za tym wieksza moc a dodatkowo wieksza mozliwosc podkrecenia silnka (moze nie jakas kosmiczna ale zawsze nawet minimalnie wieksze doladowanie jest na plus) <ok>rysio123 pisze:Jeszcze pytanko, jak czytalem posta pt "podciśnienie" ,"wtryski od A4", koledzy pisali o zmianie IC ? kojarzy ktoś o co chodziło?
Ja również używam HEXEDIT do edycji plików i wszystko jest OK.
Willem wymaga większej uwagi przy obsłudze, ale w zupełności się sprawdza. Za taką kase nic lepszego nie znajdziesz.
Żadne seryjne Audi 80 nie da się tuningować przez złącze diagnostyczne. Niestety trzeba wylutowywac pamięci, zgrać oryginalny program, wykasować pamięci promieniami UV i zaprogramować nowa zawartością (np. Willem). Po wylutowaniu oryginalnych pamięci proponuje w ich miejsce wlutowac podstawki przecyzyjne.
Willem wymaga większej uwagi przy obsłudze, ale w zupełności się sprawdza. Za taką kase nic lepszego nie znajdziesz.
Żadne seryjne Audi 80 nie da się tuningować przez złącze diagnostyczne. Niestety trzeba wylutowywac pamięci, zgrać oryginalny program, wykasować pamięci promieniami UV i zaprogramować nowa zawartością (np. Willem). Po wylutowaniu oryginalnych pamięci proponuje w ich miejsce wlutowac podstawki przecyzyjne.
Teraz to już chyba wiem wszystko tzn podstawa zaliczona, myśle że przyda się ten temat nie jednej niewtajemniczonej osobie! Ten VAS to nic innego jak tablet z modułem przejścia na wtyczki, ciekawe rozebrać i zrobić kopie system z programikiem hmm no ale zostawmy to innym fachowcom Co zaś myślicie o nowszym programie Galletto 1250 ? coś nowszego od KWP2000 ? coś lepszego ? cenowo jest droższy od KWP2000 nie wiele ale hmm? co wybrać ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
Nie ma co monitorować, bo zawartość pamięci nie będzie się zmieniała w trakcie jazdy.ptasior1988 pisze:Witam mam pytanie a jak by podpiąć na stałe złącze do pamięci to mozna by na bieżąco monitorować dane silnika i zmieniać mapy ??
Zawartości pamięci też nie zmienisz bo przed zapisaniem nowej wartości musisz ją wykasować promieniami UV.
Ewentualnie możesz wymontować oryginalną pamięć i w jej miejsce podłączyć emulator pamięci. Wtedy to o czym piszesz jest możliwe.
no niestety vasem nie da sie chipowac silnikow uzywam VASa 5051A na codzien jest to nic innego jak vag na laptopie z tym ze ma dolozone pare funkcji takich jak poszukiwanie usterek i pomoc w ich rowiazaniu za pomoca wbudowanego oscylockopu i mulitetrow przydatna zabawka w przypadku kodowania i adaptacji sterownikow bo cie prowadzi krok po kroku cena uzywanego VASa 5051A kpl.z wózkiem ok 16000zl
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wydaje mi sie ze do tylu na ile nawet nie zdołasz podkrecić swojego 1Zeta. Wg mnie 300nM i 130PS to tak bez zadnego ale i bez wiekszego problemu wytrzymuje to sprzegło. A to jak długo pochodzi to zalezy tylko od stylu jazdy no i moze jeszcze od softu bo jak bedize nisko moment to szybciej zabijesz sprzegło.mały_ldz pisze:zeby nie zakładac nowego tematu, do ilu km/nm wytrzyma seryjne sprzęgło w TDI ??