Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[All] Ciekawostka - uklad wydechowy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

[All] Ciekawostka - uklad wydechowy

Post autor: Nyga69xd » 20 lip 2010, 19:05

Ostatnio odkręciłem końcowy tłumik żeby przyspawać sobie końcówkę od b4 i pojechałem do sklepu bez końcowego tłumika auto nie chodziło głośno ale fajnie się zbierało co myślicie żeby wybebeszyć ostatni tłumik ??
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:00 przez Nyga69xd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 lip 2010, 19:19

Jeśli nie jest on zapchany, i dodatkowo masz środkowy tłumik to nic to nie daje, ani NM ani KM, tylko zwyczajnie Ci się zdawało.

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 20 lip 2010, 19:31

zdawać mi się nie zdawało bo naprawdę bylem w szoku że ta się buja może jest zatkany tak jak mówisz i dlatego odczulę różnice jak był zdjęty

[ Dodano: 2010-07-20, 19:32 ]
na pewno było przyspieszenie lepsze

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 20 lip 2010, 20:57

ja tam nieznam sie na tlumikach, ale mysle ze jezeli jest on przelotowy, czyli w srodku jest tylko rura z dziurami i widac przez nia na wylot , to co ci da jego wybebeszenie ? . Chyba ze niejest przelotowy to wstaw tam rure i bedziesz mial co chcesz. Choc przyrostu mocy napewno nie bedzie , no ale ludzka wyobraznia potrafi wszystko . Ja kupilem sobie kiedys spawarke , i niemialem gdzie jej wyprubowac, to dawaj . Zaczolem od wywalenia kata i wstawieniu w srodek rury . Potem pod noz poszedl tlumnik koncowy , a na koniec srodkowy, wyprulem, powstawialem ponawiercane rury , reszte wypchalem wata szklana, i maxymalnie ile sie dalo poprostowalem caly uklad . Nic to nie dalo tyle tylko ze glosno bylo w srodku.I musialem podloge wygluszac :mrgreen:

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 20 lip 2010, 21:43

nie chodzi o przyrost mocy bo go nie będzie tylko ze jak nie miałem ostatniego tłumika to się lepiej zbierał bo nie blokowało spalin tylko o to ze być może mam przytkany bo jak nim potrząsnąłem w pionie to sadza wylatywała xD Jutro se zrobię test na 500m z i bez i zobaczę czy jest różnica to napisze wam

[ Dodano: 2010-07-21, 14:38 ]
sprawdziłem na 250m z mam 100km bez 120km wiec coś w tym siedzi.. Wyprułem go już i ta wata w środku to sama sadza xD a teraz ładnie mruczy i się zbiera xD

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 21 lip 2010, 20:56

no skoro twierdzisz ze tak to niechce cie podpuszdzac ale , wywal kata . Wstawiales do tlumika jakas rure ? jezdzisz na gazie?

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 24 lip 2010, 15:30

zastanawiam się nad katem ale może zamiast kata to strumienice ale z tym jeszcze poczekam jak będę robił cały dolot i wydech

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 24 lip 2010, 17:01

Ja slyszalem ze te strumienice to badziew jest . Wstaw tam zwykla rure tylko wluz ja do tej puszki po kacie i obspawaj zeby wszystko wygladalo tak jakby kat dalej tam byl.Bo na przegladzie moga sie doczepic , i nie zostawiaj czasami samej pustej puchy, bo jak bedziesz jechal to w srodku bedzie taki odglos jakby popkorn ktos tam smazyl.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 24 lip 2010, 17:19

Z własnego doświadczenia wiem że wszytskie strumiennice z alegrogo za małe pieniądze są o dupe rozczaść to tzw nabijanie ludzi w butelke miałem taką strumienice i silik lepiej pracuje bez niej, mam w benzynce przelot z ostaniom tłumikiem przelotowym i różnica jest między tym co mam a serią bo szybciej wkręca sie na obroty jest żwawszy ale żeby jakieś przysty mocy to może z pare Nm i nic więcej ale z tym się wiąże głośniejsza praca :)

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 24 lip 2010, 19:40

Mortiis pisze:Z własnego doświadczenia wiem że wszytskie strumiennice z alegrogo za małe pieniądze są o dupe rozczaść to tzw nabijanie ludzi w butelke miałem taką strumienice i silik lepiej pracuje bez niej, mam w benzynce przelot z ostaniom tłumikiem przelotowym i różnica jest między tym co mam a serią bo szybciej wkręca sie na obroty jest żwawszy ale żeby jakieś przysty mocy to może z pare Nm i nic więcej ale z tym się wiąże głośniejsza praca :)

Dokładnie miałem taką Sztrumienicę przez 300 km... wyrzuciłem to badziewie i dałem zwykły przelot ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [80 b3 1.8] koncowy tłumik

Post autor: HeavenQueen » 03 sie 2010, 16:15

Nyga69xd pisze:co myślicie żeby wybebeszyć ostatni tłumik ??
Kup sobie przelotowy tłumik końcowy o puszcze o takich wymiarach jak oryginalny tłumik i przyspawaj końcówkę o takiej średnicy jak oryginalna. Będzie poprawa momentu w zakresie niskich obrotów.
Środkowy tłumik obowiązkowo przelotowy.
Zamiast katalizatora kawałek zwykłej rurki o identycznej średnicy jak reszta wydechu.
Będzie hulać. Dostaniesz pewnie dodatkowego konia i półtora Nm i bedzie git <urodziny>

PS. Do kolegów co piszą że nie będzie przyrostu mocy / momentu w pewnym zakresie obrotów:
Takowy będzie, ponieważ silnik spalinowy pracuje jako pompa powietrza i spalin, część energii zostaje wykorzystana na pokonanie oporów przepływu gazu w układzie wydechowym. Jego modyfikacje, które nie pogarszają parametrów pracy silnika (odpowiednie średnice, pojemności i długości), zgodnie z prawami mechaniki płynów zmniejszą opory przepływu a w ten sposób część energii zostanie zachowana w postaci zmniejszenia spalania albo wzrostu mocy użyteczniej.
Jednak są to wartości tak małe że prawie nieodczuwalne.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl