[b3 1.8] Ciekawostka - zmiana silnika czy modyfikacja?
[b3 1.8] Ciekawostka - zmiana silnika czy modyfikacja?
wiatam ,jestem tu nowy i chcialbym zapytac co bylo by lepsze:
chcem miec wieksza moc moim samochodzie mam 1.8 bez. 75km
jaki najwiekszy silnik moge wstawic albo jaka czesci moge wymienic zeby zwiekszyc jego moc.?
chcem miec wieksza moc moim samochodzie mam 1.8 bez. 75km
jaki najwiekszy silnik moge wstawic albo jaka czesci moge wymienic zeby zwiekszyc jego moc.?
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 07:45 przez Adamek20, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kolega dziki miał w swoim B3 2.6 wszczepione: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=7626Adamek20 pisze:. dalo by rade bo mam na oku do kupienie sprawny silnik 2.6 v6 .
Poszukaj bo było kilka kilkanaście tematów o swapach w tym dziale jak i w moje audi :!:
Jak do zmiany/zwiększenia mocy silnika będziesz się zabierał jak szukanie informacji to pewnie maski nie otworzysz sam.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 23:52 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Głowica z wałkiem od DZ albo Golfa GTI, wtrysk najlepiej wielopunkt też od DZ ew. jednopunkt od PM z powiekszoną przepustnicą, do tego porting głowicy, kolektor od DZ lub 3A (dwururka) bez katalizatora lekko zwiększona srednica , środkowy tłumik przelot, nie montuj stożka tylko ew. wkładka i generalnie powinno wyjść jakieś 120KM tylko cena zrobienia tego jest spora i taniej wychodzi kupić przynajmniej rozbita 2,0 i przełożyć sam silnik z wiazką itd.Adamek20 pisze:a moze lepiej pozrasowac moj 1.8?
slugs pisze:To jeszcze powiedz w jaką moc celujesz <urodziny>
7A brzmi Twoim zdaniem lepiej od NG?
Jak najwięcej ale nie więcej niż 150km
Nie chce diesla bo kraj w ktorym mieszkam ma duzy podatek dlatego wole ciezki i mocny silnik benzynowy.
Edit by UFOtm: ORTOGRAFIA KOLEGO ! (nie mowie tu o PL znakach)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 07:40 przez Adamek20, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Moim zdaniem polepszanie standardowych silników 1.6<->2.0 grupy VAG to moim zdaniem śmieszna rzecz. A zwiększanie mocy o 30% względem nominału, a późniejsze wyciąganie resztek wału, to wydaje mi się, że jest to lekko nie opłacalne <ok> . Sorki, ale te motorki mają trochę nalatane i cudów z nich nie zrobimy; a nawet jak się uda, to wątpliwe że to pojeździ tyle samo co ori. Dlatego wydaje mi się, że najważniejsze, to utrzymać silnik w jak najlepszej kondycji poprzez właściwą eksploatację, używanie dobrego oleju, tankowanie dobrego paliwa, okresowa wymiana filtrów. No ale to tylko moje skromne zdanie, każdy ma własną wolną wole :-o ... no i "jak się dba, tak się ma" <ok> . Szerokości!
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 07:33 przez Patrique, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelrybak15, nie denerwuj sie tylko zrozum, że dziwnie wyglada propozycjia zmiany silnika z 1,8 benz na 1.6 TD w celu podniesienia mocy
daj sobie czas, zrób 150KM i 300Nm , wklej wykres , filmik z przyspieszania oraz ogólne koszty takiej modyfikacji. Wtedy część może zacznie się zastanawiać nad takim SWAPem a części kopara opadnie. Poprostu narazie to jest zamiana siekierki na kijek
bo swap dla urwania 1-1,5 sek do 100 to można zrobić ale z nudów i myslę że lepiej splanować głowice i zmienić wałki i dolot niż swapować z takim rezultatem
daj sobie czas, zrób 150KM i 300Nm , wklej wykres , filmik z przyspieszania oraz ogólne koszty takiej modyfikacji. Wtedy część może zacznie się zastanawiać nad takim SWAPem a części kopara opadnie. Poprostu narazie to jest zamiana siekierki na kijek
bo swap dla urwania 1-1,5 sek do 100 to można zrobić ale z nudów i myslę że lepiej splanować głowice i zmienić wałki i dolot niż swapować z takim rezultatem
a co do tematu jesli chcesz sie pobawic na powaznie to wstaw sobie 1.8t albo 2.2t a jak chcesz miec jak najmiej przerubek do wsadz seryjke z audi 90 2,3 20v 7A i bedzie 1 liga tylko najlepij kupic jakies bite auto bo masz wszystko caly osprzet tylko $$$$
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 07:31 przez Nyga69xd, łącznie zmieniany 1 raz.
w 100% sie z tym zgdzam i innych swapów bym nie kombinowałNyga69xd pisze:a co do tematu jesli chcesz sie pobawic na powaznie to wstaw sobie 1.8t albo 2.2t a jak chcesz miec jak najmiej przerubek do wsadz seryjke z audi 90 2,3 20v 7A i bedzie 1 liga tylko najlepij kupic jakies bite auto bo masz wszystko caly osprzet tylko $$$$