itb- individual throtle body czyli jak dodać kucy nasze furce
jak każdy kiedyś głowił się jak dodać parę kucy naszej furce to jest to to jest dobry sposób
4 przepustnice po jednej na każdy cylinder o dużej przepustowości powietrza wzrost będzie na bank ponieważ silnik "nie widzi" oporów na dolocie problem jest:
-przepływomierz bo jest razem z rozdzielaczem paliwa ale to się da ominąć instalując linke która będzie połączona z przepustnicami
-reszta tych wężyków z gumy dolotowej ( do zaworu biegu jałowego itd)
-synchronizacja bo jak władujemy 4x 30mm przepustnice to będzie mała rozbieżność z przepływomierzem i będzie strzelać w dolot i wydech ( co widać na filmiku)
-ilość paliwa -tu pewnie trzeba będzie pokręcić "magiczną" śrubka przy rozdzielaczu paliwa albo zainwestować w ms'a ( mega squirt)
a tu filmik jak to ładnie wyniszcza silnik :
http://s126.photobucket.com/albums/p118 ... ure038.flv
itb kosztuje nawet do 3k zł ale można kupić tanio używke z motoru np z suzuki gsr 750 ta jest o tyle dobra że można ją rozłączyć tak aby pasowało na ucięty kolektor dolotowy
tutaj link
http://www.homemadeturbo.com/tech_proje ... index.html
jak się dobrze pobawić to można osiągnąć nawet 200+hp bez turba
sorry ale nie znalazłem odpowiedniego tagu....
może kogoś zainteresowałem
[all Pb]ITB co wy na to >?<
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Kwietniu, Pomysł dobry i stosowany od lat w sporcie.
Oprócz zlikwidowania "wąskiego gardła w dolocie"(montując zespół przepustnic)
przydadzą się dodatkowe dawki paliwa jeśli myślisz o poważnym podniesieniu mocy.
Czasy otwarcia zaworów....aby wykorzystac potencjał zesp.przepustnic nadwymiarowa ilośc mieszanki musi jakoś przecisnąc się przez zawory dolotowe-dłuższe czasy ostry wałek innymi słowy.
Samochód z takim zespołem przepustnic jest cholernie głośny(mnie to nie przeszkadza) świst zasysanego powietrza jest naprawdę głośny.
Niemniej jednak dolot z potencjałem
Oprócz zlikwidowania "wąskiego gardła w dolocie"(montując zespół przepustnic)
przydadzą się dodatkowe dawki paliwa jeśli myślisz o poważnym podniesieniu mocy.
Czasy otwarcia zaworów....aby wykorzystac potencjał zesp.przepustnic nadwymiarowa ilośc mieszanki musi jakoś przecisnąc się przez zawory dolotowe-dłuższe czasy ostry wałek innymi słowy.
Na samym zespole i regulacjach nierealny wynik w twoim silniku.Kwietniu pisze:jak się dobrze pobawić to można osiągnąć nawet 200+hp bez turba
Samochód z takim zespołem przepustnic jest cholernie głośny(mnie to nie przeszkadza) świst zasysanego powietrza jest naprawdę głośny.
Niemniej jednak dolot z potencjałem
zamiast tych efektownych kominów/ trąbek daje się jeden taki podłużny na pewno widziałeś taki na stronkach edelbrook albo jakieś inne potwory 5.0l v8 albo możne wrzucić po jednym stożku na przepustnice potem dziura w masce i skierować powietrze na stożki ( bo jak nagrzeje się silnik to będzie strata mocy bo powietrze będzie ciepłe i jak podjedziesz na światła i przegarujesz 80'tke to nikt nie będzie chciał stanąćKarto pisze:Uooo, filmik robi wrażenie, chce takie do mojego NG;) dobry patent z linką do przepływki, tylko gdzie filtr powietrza? :shock:
z takimi przepustnicami można się pobawić w 2 miejscowe (to już chyba taki prawdziwy wielopunkt) na dolocie miejsce wtrysku bo zaraz za łopatkami jest miejsce na wtryski albo LPG, poza tym mały problem byłby z rozruchem bo nie ma gdzie ( przy kominkach ) wtrysk rozruchowy ( no chyba ze wykorzystać te miejsca i wsadzić 4 rozruchowe)
tutaj corsa z niby ponad 200 km tylko ciekawe jak tam z żywotnością, ale chciałbym zobaczyć jak jeździ cokolwiek na itb albo ms'ie
http://www.corsa-a.pl/forum/viewtopic.php?t=3325
na tym filmiku z golfa ma "fajnie "wyregulowane wolne obroty jakoś w przedziale od 1000-2000, u tego typa też są inne filmiki np jak się ten golfik wkręca na obroty, i chyba będzie to koleś z polski bo w otoczeniu widać "coś" ala kaszlak jest tam autko z typowymi dla malucha kołpakami.