Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Jak podniesc moc + debata o silnikach Turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 29 wrz 2008, 16:05

Tam jest mowa, że NIE ZAKUTY silnik wytrzymuje 1.5 bara... A napewno jest odpreżony, możliwe ze tloki tez zmienione z jakiegos innego silnika, korby pewnie też... Poczytaj troche teorii a pozniej sie wypowiadaj... ŻeNuA... ;-)

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 29 wrz 2008, 16:24

panowie niech kolega za cene tych zmian kupi sobie S2 i bedzie wszytko git u nas jeden sobie sprowadzil chyba z Austrii zaplacil 20 tys. i lata peknie podobno 190 na 3 wyciska hehe

[ Dodano: 2008-09-29, 16:26 ]
a moim skromnym zdaniem nie ma sensu ladowac sie w mega zmiany bo zawsze cos sie bedzie psulo i cos wyskoczy a kasa bedzie leciala z kieszeni.

szymon4417
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2008, 23:32

Post autor: szymon4417 » 29 wrz 2008, 17:06

No tak, ale w przypadku uturbiania to chyba właśnie najważniejsza jest konieczność kucia, a tu taka nie występuje. A co do odprężenia to chyba jest najmniejszy problem przy tego typu pracach gdzie trzeba wyłożyć grubą gotówkę na dolot wydech zmiany i chociażby zmiany softu - co wyniesie około 9 -10 klocków. Przy tym lekkie odprężenie to naprawdę NIC. Najważniejsze że korby i tłoki pozostają seryjne. Poza tym o ciśnieniu na poziomie 1,5 bara napisałem raczej jako o ciekawostce - że silnik 2e jest w stanie tyle wytrzymać. Przeciętnemu użytkownikowi który nie startuje w zawodach na 400m takie ciśnienie jest zupełnie na wyrost... i w takim przypadku to martwiłbym się o przeniesienie mocy jeśli niebyłoby to quttro.
Przeciętnemu użytkownikowi który poprostu chce trochę zwiększyć moc i zwiększyć przyjemność z jazdy wystarczy 0,7 bara.


Ale podsumowując to uturbianie ABK trochę mija się z celem. Zbyt duże koszty w porównaniu do przyrostu. Taniej wyszedłby swap na 1,8T lub zmiana samochodu.
Sądzę iż samo uturbianie ma sens w silnikach mocnych już na wstępie czyli np:2.8 v6 lub wyżej...

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 29 wrz 2008, 17:16

szymon4417 pisze:Nie wiem jak jest z ABK ale np. silnik z golfa III 2.0 115KM bez zadnych przeróbek jesli jest zdrowy to wytrzymuje 1,5 bara.
Bez zadnych przeróbek... To kazdy zrozumial ze nic nie trzeba robic i juz... Silnikow ktore na seryjnych gratach wytrzymaja 1.X bara jest dosc sporo... Tylko trzeba zrobic to z glowa... Albo wiedziec z czego wlozyc tloki i korby zeby nie trzeba kupowac kutych, i niby dalej jest to 2.0 ale z nim to juz ma tylko wspólną nazwe.

Wiec nie plec bzdur ze bez przerobek wytrzymuje 1.5 Bara. Bo trzeba przerabiac Fpiz..u rzeczy ale o tym wie tylko osob ktora sie bawila w uturbianie tego shitu.

bieniek1984: Daruj sobie takie wypowiedzil, bo rozmowa toczy sie o czyms innym. Rownie dobrze mozna kupic EVO VIII....

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 01 paź 2008, 14:28

To moze powróćmy do tematu co do uturbienia nie polecam turbin od diesla gdyż nie wytrzymaja temp. za to polecam kompresor np eaton m62 koszt takiego uturbienia jest nie wielki moc jest odczuwalna a silnik nie jest za mocno wysilony koszt kompresora okolo 600-1200 zł + ic 100 zł + paski kółka itd podobno komp od corrado g60 potrafi to wszystko ogarnąć p[o małych modach. Tak więc polecam kompresor a wymiana silnika to moze i jest opłacalna ale dla ludzi którzy nie lubią sie bawić przy mechanice w tedy faktycznie lepiej zapłacić komuś za swap

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 01 paź 2008, 15:08

IC 100 zloty ?? Skąd bierzesz takie ceny :shock: jeszcze dolicz ze pod kompresor (dobrze byłoby mieć wzmocnione sprzęgło, korby) bo Kompresor ciągnie od dołu i dostają po dupie korby i sprzęgło, podobnie jakbys zalozyl male turbo...

P.S. w samym uturbianiu turbo to najmniejszy wydatek....

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 01 paź 2008, 15:58

labek pisze:dobrze byłoby mieć wzmocnione sprzęgło, korby
nie mówiąc o przegubach i całym przeniesieniu.

to taki wodospad. zrobisz, jeden dzień się cieszysz a następnego już trzeba doinwestować.
w takich projektach nie ma oszczędności. i skoro jeździmy starymi 80, to świadczy coś o naszym budżecie, chyba że jest to 2 czy 3 auto w domu.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 01 paź 2008, 16:18

no spoko umiem czytac :) i wiem o czym jest rozmowa. Poprostu to jakas alternatywa ........ i tyle.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 01 paź 2008, 17:26

PawelG pisze:
labek pisze:dobrze byłoby mieć wzmocnione sprzęgło, korby
nie mówiąc o przegubach i całym przeniesieniu.
Przesadzasz... Przeguby spokojnie przeniosa moc rzedu 150-180 koni i to nawet te z silnika ABT.

P.S.
Bieniek1984 wiem ze umiesz czytac ale piszac ze IC robisz za 100 zloty to SPORA przesada.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 01 paź 2008, 18:00

labek pisze:Przesadzasz... Przeguby spokojnie przeniosa moc rzedu 150-180 koni i to nawet te z silnika ABT.
przeguby się wogóle mocą nie przejmą, ale z drastycznym momentem od samego dołu (charakterystyka kompresora) mogą miec problem ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 paź 2008, 19:28

labek pisze:
Przesadzasz... Przeguby spokojnie przeniosa moc rzedu 150-180 koni i to nawet te z silnika ABT.
Silnik ABT, 90 KM - średnica przegubu wewnętrznego 90 mm.
Silnik ABK, 115 KM - średnica przegubu wewnetrznego 100 mm.
Silnik NG, 137 KM - średnica przegubu wewnętrznego 108 mm.

Czyżby fabryka różnicowała te średnice ot, tak sobie?
Może i te przeguby przeniosą taką moc, tylko ciekawi mnie jak długo.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 01 paź 2008, 20:48

labek pisze:P.S.
Bieniek1984 wiem ze umiesz czytac ale piszac ze IC robisz za 100 zloty to SPORA przesada.
hehe ale to nie ja napisalem o tym IC :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 02 paź 2008, 10:29

Przepraszam najmocniej <piwo> chodzilo o Ptasior1988, sorki jeszcze raz <piwo>

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 02 paź 2008, 11:47

Kolego 100 zł to cena orientacyjna z allegro bo po co płacic 400 za nowy jak mozna zakupic znacznie taniej uzywany od jakiegoś auta co do wytrzymałości to silnik powinien spokojnie wytrzymać takie przeciążenie podobnie jak reszta układu napędowego radził bym wzmocnić poduszki pod silnikiem szczególnie tą od strony chodnicy bo lubi sie rozrywać np silniki 16v wytrzymują 200km bez zadnych przeróbek w układzie korbowym czy przeniesieniu napędu seryjne sprzęglo powinno tez dac race chyba ze ktos lubi startować na pół sprzęgle ale to juz inna bajka podniesienie mocy silnika w dobrym stanie przy w miarę normalnej eksploatacji nie powinno owocować zadnymi awariami no chyba za ktoś sie postara cała bajka polega na odpowiednim zestrojeniu kompa.Jezeli doładowanie będzie na poziomie 0,6 bara silnik powinien sobie s tym poradzic zawsze mozna go odprężyć np dac dwie uszczelki a po między nie stalową przekładkę

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 02 paź 2008, 14:33

Jasne ze sprzęgło wytrzyma, ale będzie to czas dużo krótszy niż w opcji z wiekszym turbo gdzie jest wieszy lag, poprostu jak doladowanie masz od samego dołu dużo bardziej po dupie dostaja sprzegło jak i korby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl