Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 PM] Jak podniesc moc ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

[b3 1.8 PM] Jak podniesc moc ?

Post autor: robertas1.8 » 21 lip 2008, 22:47

Od dawna zastanawiam sie nad tym w jaki sposób mógłbym zwiększyć moc w moim b3 z silnikiem 1.8 oznaczonym PM, jest to mono wtrysk, mam troche wiedzy na temat mechaniki tylko że wszystko co wiem podpowiada mi jedynie tyle ,że jest to wyjątkowo toporny silniczek na jakiekolwiek mody. Póki co zmiana jednostki nie wchodzi w gre, więc wysuwam tu prośbe do ludzi z konkretną wiedzą, co wogóle da sie zrobić? Z góry dzięki za jakikolwiek odzew, choć przypuszczam że będzie on niewielki ;-) Bo ogólnie ciężka sprawa z kombinacjami przy tym silniczku :->
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 21:56 przez robertas1.8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 21 lip 2008, 23:19

robertas1.8 pisze:mam troche wiedzy na temat mechaniki tylko że wszystko co wiem podpowiada mi jedynie tyle ,że jest to wyjątkowo toporny silniczek na jakiekolwiek mody
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Owszem można silnik poddać obróbce mechanicznej, zmienić wałek rozrządu, ale rakiety i tak nie uczynisz z auta z tym silnikiem, jest to silnik nie rozwojowy.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 22 lip 2008, 01:20

Hmm no ja bym zaczał od przelotowego wydechu, czyli wywal kata, wywal tłumik środkowy a koncowy zapodaj jakiś KM Malon np :-> i na koniec zapodaj filtr stożkowy żeby był przelot od początku do końca ;-) No i wiadomo, auto będzie chodziło głośniej, dżwiek będzie agresywny :mrgreen: Pewnie teraz ktoś napisze że to bez sensu, że nic nie da. To będzie w błędzie. Jutro sam jade załatwic kata <ok> tzn dzisiaj ;-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 lip 2008, 07:54

najlepszy efekt to wałek ale koszt 800zł, ja osobiście kombinuje z gaźnikami od ścigacza jakiegoś... i wciąż szukam i sie dokształcam :-P

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 22 lip 2008, 11:28

dobry wydech juz dużo daje :-)
do tego wbrew pozorom mogłbyś jakoś odchudzić auto zawsze lżej dla silnika ;-P
wiesz takie pierdoły jak własnie lepsze świece i itp. mogą poprawić kulture jazdy :-)
chyba że masz ochotę rozwiercić silnik :-D
i trche wtedy więcej sie pobawić ale to już zależy od Ciebie :-)

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 22 lip 2008, 13:17

Dzięki za rady, najwidoczniej pozostaje mi tylko zabawa z wydechem, chciałem coś pokombinować ale widze że i tak efekt bedzie średni, bez ingerencji już w sam silnik :-> Co zrobić, takie zalety mono wtrysku, ale za to jest oszczędne :mrgreen: lepiej zaczne zbierać na paliwo do upragnionego V8 :mrgreen:

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 22 lip 2008, 14:17

kula_sc pisze:takie pierdoły jak własnie lepsze świece i itp. mogą poprawić kulture jazdy
dla seryjnego silnika takie pierdoły jak lepsze świece nie zrobią różnicy tzn. nie przybędzie mu mocy, wydech i owszem przelotowy da jakiś efekt, ale chcąc się bawić z tym silnikiem trzeba by było zajrzeć trochę głębiej, takie półśrodki dadzą mizerny efekt.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 22 lip 2008, 15:23

wiem że super efektu to nie będzie ale zawsze to lepiej dla silnika :-)

chyba że zostaje zamontować jakieś turbo :-P

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 22 lip 2008, 16:46

Kolego mam ten sam problem... Wiesz co robię?!?! Zmieniam auto! Tzn na Audi ale z większym piecem! Za jakieś 2 miechy się pochwalę ;-)
A V8 to i mój wymarzony "maluszek"....

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 22 lip 2008, 20:30

Oofol, to czekam aż sie pochwalisz <ok> Może i ja dołącze kiedyś do grona zacnych V8 :mrgreen: a jezeli nie v8 to przynajmniej 2.2 T, to są moje 2 marzenia

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 22 lip 2008, 20:56

Niewiem czy wiesz ale zrobic wydech do wolnossaka to nie jak z turbo 2.5 cala i jest git.... Do wolno ssaka musi byc idealnie wymierzona srednica, bo inaczej tylko "rozszczelnisz" gazy i bedzie jeszcze gorzej niz jak na seryjnym wydechu. Tuning silnikow wolnossacych jest duzo drozszy od tuningu turbognojkow, a przyrosty strasznie male w porownaniu do samochodow z T. A koszt takiego wydechu to podejrzewam ze minimum 2000 zloty :)

EDIT:

dexx przedstaw jakis wykres z hamowni, bo jak dla mnie to podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty.

Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy <ok>

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 22 lip 2008, 22:38

kula_sc pisze:chyba że zostaje zamontować jakieś turbo
tubo fajna sprawa, ale jak na mój gust totalnie nie opłacalny biznes w tym silniku, osobiście to nie wiem czy ktokolwiek brał się w gdziekolwiek za uturbianie tego silnika, koszty przewyższą wartość auta jeżeli miało by to być założone profesjonalnie, a po całym zabiegu silnik stałby się mocno awaryjny. Mówiąc szczerze jeżeli nie chcesz zmieniać silnika w tym aucie bo tylko w ten sposób w miarę bezstresowo i nie ogromnymi kosztami (jeżeli wrzuciłbyś coś co w tym aucie montowano seryjnie) zwiększysz moc, sprzedaj swoje auto dołóż kasę jaką masz na ewentualne modyfikacje i kup coś mocniejszego chyba że i na mody masz niewiele, to wtedy musisz cieszyć się z tego co masz.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 22 lip 2008, 23:38

labek pisze:dexx przedstaw jakis wykres z hamowni
Po co wykres? Niepotrzebnie kase wydawac? Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej?
labek pisze:podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty
-Stożek + pokrywka na monowtrysk + Rury = 100zł
-Wspawanie rurki zamiast kata = 20zł lub żeby sie nie czepiali na przeglądzie strumienicy
= 100zł
-Rurka zamiast tłumika środkowego = 20zł
-Tłumik końcowy KM Malon (dwururka powiedzmy) = 300zł

W sumie wychodzi mi 550-600 zł MAX.
labek pisze:Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy
<lol>

Pozdrawiam niedowiarków 8-)

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 23 lip 2008, 00:00

dexx pisze:Hmm no ja bym zaczał od przelotowego wydechu, czyli wywal kata, wywal tłumik środkowy a koncowy zapodaj jakiś KM Malon np :-> i na koniec zapodaj filtr stożkowy żeby był przelot od początku do końca ;-) No i wiadomo, auto będzie chodziło głośniej, dżwiek będzie agresywny :mrgreen: Pewnie teraz ktoś napisze że to bez sensu, że nic nie da. To będzie w błędzie. Jutro sam jade załatwic kata <ok>
dexx pisze:Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej
Nie można powiedzieć ze te zmiany nic nie dały, ale dzięki wykresowi z hamowni można zweryfikować ile kosztowało zwiększenie mocy o każdy 1KM, ale nadal twierdzę, że są to półśrodki. Chcąc uzyskać spory wzrost mocy w wolnossaku trzeba trochę zainwestować, i żeby uzyskać moc rzędu 115 KM trzeba włożyć sporo więcej niż wyszło by przełożenie 3A lub AAD.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 23 lip 2008, 09:34

dexx pisze:
labek pisze:dexx przedstaw jakis wykres z hamowni
Po co wykres? Niepotrzebnie kase wydawac? Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej?
labek pisze:podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty
-Stożek + pokrywka na monowtrysk + Rury = 100zł
-Wspawanie rurki zamiast kata = 20zł lub żeby sie nie czepiali na przeglądzie strumienicy
= 100zł
-Rurka zamiast tłumika środkowego = 20zł
-Tłumik końcowy KM Malon (dwururka powiedzmy) = 300zł

W sumie wychodzi mi 550-600 zł MAX.
labek pisze:Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy
<lol>

Pozdrawiam niedowiarków 8-)
Nie ze nie wierze ale wiem ze po takich zabiegach ludziom koni wrecz ubywalo ( potwierdzone wykresem)....

Widze ze ALLEGRO POWER gora <ok> dobra strumienica jak juz to kosztuje minimum 300 albo i wiecej, stozek ( KN a najlepiej Pipercross) napewno kolo 200.

Proponuje poczytac troche http://forums.vwvortex.com/ lub www.streetracing.pl

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl