[b3 1.8 PM] Jak podniesc moc ?
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask
[b3 1.8 PM] Jak podniesc moc ?
Od dawna zastanawiam sie nad tym w jaki sposób mógłbym zwiększyć moc w moim b3 z silnikiem 1.8 oznaczonym PM, jest to mono wtrysk, mam troche wiedzy na temat mechaniki tylko że wszystko co wiem podpowiada mi jedynie tyle ,że jest to wyjątkowo toporny silniczek na jakiekolwiek mody. Póki co zmiana jednostki nie wchodzi w gre, więc wysuwam tu prośbe do ludzi z konkretną wiedzą, co wogóle da sie zrobić? Z góry dzięki za jakikolwiek odzew, choć przypuszczam że będzie on niewielki Bo ogólnie ciężka sprawa z kombinacjami przy tym silniczku :->
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 21:56 przez robertas1.8, łącznie zmieniany 1 raz.
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Owszem można silnik poddać obróbce mechanicznej, zmienić wałek rozrządu, ale rakiety i tak nie uczynisz z auta z tym silnikiem, jest to silnik nie rozwojowy.robertas1.8 pisze:mam troche wiedzy na temat mechaniki tylko że wszystko co wiem podpowiada mi jedynie tyle ,że jest to wyjątkowo toporny silniczek na jakiekolwiek mody
Hmm no ja bym zaczał od przelotowego wydechu, czyli wywal kata, wywal tłumik środkowy a koncowy zapodaj jakiś KM Malon np :-> i na koniec zapodaj filtr stożkowy żeby był przelot od początku do końca No i wiadomo, auto będzie chodziło głośniej, dżwiek będzie agresywny :mrgreen: Pewnie teraz ktoś napisze że to bez sensu, że nic nie da. To będzie w błędzie. Jutro sam jade załatwic kata <ok> tzn dzisiaj
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask
Dzięki za rady, najwidoczniej pozostaje mi tylko zabawa z wydechem, chciałem coś pokombinować ale widze że i tak efekt bedzie średni, bez ingerencji już w sam silnik :-> Co zrobić, takie zalety mono wtrysku, ale za to jest oszczędne :mrgreen: lepiej zaczne zbierać na paliwo do upragnionego V8 :mrgreen:
dla seryjnego silnika takie pierdoły jak lepsze świece nie zrobią różnicy tzn. nie przybędzie mu mocy, wydech i owszem przelotowy da jakiś efekt, ale chcąc się bawić z tym silnikiem trzeba by było zajrzeć trochę głębiej, takie półśrodki dadzą mizerny efekt.kula_sc pisze:takie pierdoły jak własnie lepsze świece i itp. mogą poprawić kulture jazdy
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask
Niewiem czy wiesz ale zrobic wydech do wolnossaka to nie jak z turbo 2.5 cala i jest git.... Do wolno ssaka musi byc idealnie wymierzona srednica, bo inaczej tylko "rozszczelnisz" gazy i bedzie jeszcze gorzej niz jak na seryjnym wydechu. Tuning silnikow wolnossacych jest duzo drozszy od tuningu turbognojkow, a przyrosty strasznie male w porownaniu do samochodow z T. A koszt takiego wydechu to podejrzewam ze minimum 2000 zloty
EDIT:
dexx przedstaw jakis wykres z hamowni, bo jak dla mnie to podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty.
Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy <ok>
EDIT:
dexx przedstaw jakis wykres z hamowni, bo jak dla mnie to podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty.
Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy <ok>
tubo fajna sprawa, ale jak na mój gust totalnie nie opłacalny biznes w tym silniku, osobiście to nie wiem czy ktokolwiek brał się w gdziekolwiek za uturbianie tego silnika, koszty przewyższą wartość auta jeżeli miało by to być założone profesjonalnie, a po całym zabiegu silnik stałby się mocno awaryjny. Mówiąc szczerze jeżeli nie chcesz zmieniać silnika w tym aucie bo tylko w ten sposób w miarę bezstresowo i nie ogromnymi kosztami (jeżeli wrzuciłbyś coś co w tym aucie montowano seryjnie) zwiększysz moc, sprzedaj swoje auto dołóż kasę jaką masz na ewentualne modyfikacje i kup coś mocniejszego chyba że i na mody masz niewiele, to wtedy musisz cieszyć się z tego co masz.kula_sc pisze:chyba że zostaje zamontować jakieś turbo
Po co wykres? Niepotrzebnie kase wydawac? Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej?labek pisze:dexx przedstaw jakis wykres z hamowni
-Stożek + pokrywka na monowtrysk + Rury = 100złlabek pisze:podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty
-Wspawanie rurki zamiast kata = 20zł lub żeby sie nie czepiali na przeglądzie strumienicy
= 100zł
-Rurka zamiast tłumika środkowego = 20zł
-Tłumik końcowy KM Malon (dwururka powiedzmy) = 300zł
W sumie wychodzi mi 550-600 zł MAX.
<lol>labek pisze:Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy
Pozdrawiam niedowiarków 8-)
dexx pisze:Hmm no ja bym zaczał od przelotowego wydechu, czyli wywal kata, wywal tłumik środkowy a koncowy zapodaj jakiś KM Malon np :-> i na koniec zapodaj filtr stożkowy żeby był przelot od początku do końca No i wiadomo, auto będzie chodziło głośniej, dżwiek będzie agresywny :mrgreen: Pewnie teraz ktoś napisze że to bez sensu, że nic nie da. To będzie w błędzie. Jutro sam jade załatwic kata <ok>
Nie można powiedzieć ze te zmiany nic nie dały, ale dzięki wykresowi z hamowni można zweryfikować ile kosztowało zwiększenie mocy o każdy 1KM, ale nadal twierdzę, że są to półśrodki. Chcąc uzyskać spory wzrost mocy w wolnossaku trzeba trochę zainwestować, i żeby uzyskać moc rzędu 115 KM trzeba włożyć sporo więcej niż wyszło by przełożenie 3A lub AAD.dexx pisze:Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej
Nie ze nie wierze ale wiem ze po takich zabiegach ludziom koni wrecz ubywalo ( potwierdzone wykresem)....dexx pisze:Po co wykres? Niepotrzebnie kase wydawac? Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej?labek pisze:dexx przedstaw jakis wykres z hamowni
-Stożek + pokrywka na monowtrysk + Rury = 100złlabek pisze:podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty
-Wspawanie rurki zamiast kata = 20zł lub żeby sie nie czepiali na przeglądzie strumienicy
= 100zł
-Rurka zamiast tłumika środkowego = 20zł
-Tłumik końcowy KM Malon (dwururka powiedzmy) = 300zł
W sumie wychodzi mi 550-600 zł MAX.
<lol>labek pisze:Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy
Pozdrawiam niedowiarków 8-)
Widze ze ALLEGRO POWER gora <ok> dobra strumienica jak juz to kosztuje minimum 300 albo i wiecej, stozek ( KN a najlepiej Pipercross) napewno kolo 200.
Proponuje poczytac troche http://forums.vwvortex.com/ lub www.streetracing.pl
Pozdrawiam.