Post
autor: czarekj » 15 lut 2007, 23:48
odpowiedź dla FOXBAT
Z góry zaznaczam, że do niczego nie namawiam.
Moje doświadczenia ograniczaja sie jedynie do silnika 2,0 ABK. Jeżeli chcesz coś wiecej sie dowiedzieć na temat tuningu swojego auta musisz popytać klientów allegro którzy zakupili chipy u bschiptuningcom do tego wlasnie motorku. Ja mogę być stronniczy w opiniach. Do tego modelu silnika jeszcze chipów nie montowałem i nie wiem ,czy w ogóle są, ale jeździłem juz dwoma autami z chipami od tego sprzedawcy. Jedne to było A4 a drugi to golf IV z silnikami 1,8 Turbo. Odlot nieprzeciętny, z resztą popytaj kupujących oni Ci wszystko opowiedzą. Ja mogę co najwyżej powiedzieć cokolwiek o modyfikacjach swojego silniczka. Od strony mechanicznej i elektrycznej nic przy samym silniku nie zmieniałem. Mam obsesję na punkcie sprawności motoru, więc sam rozumiesz. Żadnych turbin, wałków , gładzenia kanałów itp nie robiłem. Pompa i wtryski nie zmienione. Słowem wszystko oryginał w 100% sprawne i zawsze na czas wymienione. Tylko kiedyś głowica była planowana tak o 0,1 mm chyba. Jedyne co zmieniłem to chip w moim sterowniku silnika. Zapytasz Dlaczego? Otóż zmieniłem skrzynię biegów na szybszą (A4 125 KM) i w związku z tym potrzebowałem choć o drobinę więcej mocy i momentu, aby nie stracić na przyspieszeniu. Kupiłem nowy chip i po prostu go zamontowałem. Po zamontowaniu chipa żadnych błędów i problemów nie było. Nawet VAG poprawnie się komunikował i pokazał po prostu nowszą wersję oprogramowania. Jak robiłem podgląd treści mapy to normalnie jest tekst po niemiecku z nazwą firmy, nazwiskiem i adresem. Sądzę, że jak sie pod tym ktos podpisał to wiedział co robi. Wzrost parametrów jest odczuwalny. Niby ma być nawet 15 KM więcej, ale nie wiem o ile wzrosło. Nawet jak kiedyś wyjdzie wzrost tylko o 10 KM to będe się cieszył bo to odczuwam. Na hamowni nie byłem bo mi szkoda kasy. Kumpel opowiadał, że kiedyś był ze swoim autem bez tuningu, wydał tylko kasę a okazało się, że podobno nie uwzględnili zmian w przełożeniu skrzyni biegów i wyszła lipa z pomiaru. Komputer testujący ładuje dane chyba pod konkretny model samochodu, ale moge sie mylić. Nie znam sie dokładnie na tym o co tam chodzi, ale pomyślałem, sobie, że moje auto będzie dla nich za dużą zagadką bo silnik od 80 a skrzynia od A4 - sam rozumiesz. Ale wracając do tematu to bardziej sie cieszę z tej zamiany w oprogramowaniu ponieważ jeżdżę na gazie i ten chip polepszył mi moment obrotowy w zakresie do 3000, wcześniej była według mnie zbyt duża dziura. Popytaj dobrych gazowników to Ci powiedza co trzeba zrobić z zapłonem by autko lepiej chodziło - to samo robi chip a nie trzeba aparatem ruszać. Zapytasz ile mi pójdzie? Odpowiem, że nie wiem, ale 205 już jechałem. Z resztą rajdowcem nie jestem. Co do uszkodzeń to się ich nie obawiam, gdyż nie jeżdżę z mocą maksymalną. Przyrost mocy jest mniej więcej równomierny i dla częściowego uchylenia przepustnicy przyrost mocy też będzie częściowy. Więc nie sądzę, żeby tych kilka koni więcej tak przy ok 3500 obrotów zrobiło silnikowi krzywdę. Tak przy okazji to wydaje mi się, że silnik 2,0 16V różni sie tylko głowicą a blok i caly dół sa takie same. Więc chyba nie ma podstaw do obaw. Przejechałem już na tym chipie ok. 30 tysięcy i jak chodził tak chodzi nadal. W wolnym czasie wymysliłem swój własny patent. Otóż do jednej kości pamięci 512 kBajtów wgrałem dwie mapy , które mieścily się w kościach 256 kBajtów. Wgrałem mapę oryginalna i tuningowaną. Do tego dorzuciłem mały układ przełączająco zabezpieczający w stylu turbo/oryginał i mam możliwośc wyboru trybu pracy praktycznie z poziomu deski rozdzelczej. Żadna filozofia ale takich rozwiązań nie widziałem zbyt wiele. Teraz zamówiłem w firmie chipa do takich autek jak moje ze zmodyfikowaną tylko mapą w zakresie wyprzedzenia zapłonu. Sam przełącznik map będzie sprzęgnięty ze sterownikiem gazowym i użytkownik nie będzie wiedział nawet, że mapy mu sie zmieniają. Ale dość tego zanudzania. Czas na konkrety. Co do Twojego auta to musiałbyś podesłać numery sterownika (o ile takowy masz, bo coś mi sie wydaje, że tam wtyrysk jest mechaniczny) i zapytać o cenę sprzedawcę o którym Ci wcześniej wspominałem. Troszkę to u niego trwa - ok. 3 tygodni zanim do Ciebie dotrą, gdyż jadą z Niemiec. Co do cen tego typu chipów to różnie bywa. Nie wyobrażaj sobie, że wyjdzie z tego rakieta, ale na kilkanaście koni wiecej napewno możesz liczyć, o ile je wyczujesz przy i tak dużej mocy motoru. Co do różnych tekstów o tuningu często zamieszczanych na tym forum zwłaszcza pochodzących od osób powiązanych z firmami tuningowymi to traktuj je na serio. Piszą prawdę, ale przy okazji straszą ludzi ponad miarę niebezpiecznymi konsekwencjami gdy tylko tuning wykona się nie w ich firmie. Mi to powiewa, bo nie walczę o kasę a dla nich to przecież jest źródło zarobku. To coś w stylu jakbyś zajechał do mechanika samochodowego i zapytał gdzie tu w okolicy jest najtańszy bądź najlepszy zakład - każdy Ci powie, że jego. To tak jak w tym powiedzeniu o srokach i ogonach. Podam Ci też tego typu przykład: Zajechałem kiedyś do jednej firmy z klientem i pytamy się o cenę chipa. Gościu wyjmuje pudełeczko, oczywiście zachwala że super , mówi nawet nazwe firmy. Klient chciał popatrzeć jak to wygląda, bo na oczy nie widział, więc sprzedawca wyjmuje scalaki a mnie coś tak tknęło i patrzę na opis pamięci. Okazało się że pamięć ma określony przez producenta czystego układu zakres temperatury pracy powyżej zera stopni Celsjusza. Oryginalne czasami sa w wersji military - do minus 30 stopni. Pytam więc sprzedawcę czy auto zapali jak będzie stało kilka dni na mrozie? Gości zrobił oczy bo nie wiedział o co mi chodzi, zaczął sie pytać szefa i kolegów, zeszła sie cała grupka osób i medytowali. W końcu wyczułem , że moje kłopotliwe pytanie sprawia im trudności i jestem tam osobą niechcianą i odeszłem ciągnąc klienta za rekę, który był już tak napalony, że prawie dał sie przekonać sprzedawcy do zakupu. Więc jak sam widzisz prawda leży zawsze gdzieś tam po środku. Firmy tuningowe tez czasami idą na łatwiznę i montuja co popadnie. Nie sądź ze jestem ich przeciwnikiem. Jeżeli jakiegoś wątku nie poruszyłem to dopytaj się ponownie. Chętnie porozmawiam z normalnym człowiekiem na poziomie. Pozdrawiam.