[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - chip tuning dla v6 - sens ?
[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - chip tuning dla v6 - sens ?
Koledzy!
Ostatnio rozwazalem rozne mozliwosci podniesienia mocy w ABC i ... po oczytaniu sie przeroznymi lekturami stwierdzilem ze jedyne sesnowne i najmniej koszotwne jest ... zCHIPowanie motoru ABC :-] Skad ten wniosek ? Znalazłem cos podobnego na eBay'u:
http://cgi.ebay.pl/Tuningchip-Audi-80-B ... dZViewItem
Przypuszczam ze ow modul , to nic innego jak sterownik / mapy wtrysku ... ?
Niemieckiego ni-w-ząb nie znam , wiec proszę dzielcie sie swoimi refleksjami
Pozdrawiam
Ostatnio rozwazalem rozne mozliwosci podniesienia mocy w ABC i ... po oczytaniu sie przeroznymi lekturami stwierdzilem ze jedyne sesnowne i najmniej koszotwne jest ... zCHIPowanie motoru ABC :-] Skad ten wniosek ? Znalazłem cos podobnego na eBay'u:
http://cgi.ebay.pl/Tuningchip-Audi-80-B ... dZViewItem
Przypuszczam ze ow modul , to nic innego jak sterownik / mapy wtrysku ... ?
Niemieckiego ni-w-ząb nie znam , wiec proszę dzielcie sie swoimi refleksjami
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 16:15 przez boomer86, łącznie zmieniany 1 raz.
to chyba bedzie cos podobnego jak w tym temacie
viewtopic.php?p=211757#211757
viewtopic.php?p=211757#211757
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
W sumie, to nie kosztuje jakieś straszne pieniądze. boomer86 - jak będziesz już to miał, to przekaż wrażenia.Darek 80b3 pisze:Bezpieczniej byłoby jechać do kogoś kto zajmuje się tego typu tuningiem,żeby doradzili co i jak zrobić,być może ten chip dałby takie rezultaty o jakich zapewnia sprzedający,ale taK na pałe bym tego nie kupił.Jak zastosujesz u siebie to daj znać o efektach.Powodzenia.
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
boomer86, nie chce straszyc ale zmiany wirusa powinno sie dokonywac tylko w renomowanych firmach wiesz hamowania pelen pomiar parametrow silnika itd gdzie koles indywidualnie ci przystosuje program pamietaj ze wszytskie silniki sa inaczej wyeksploatowane i w jednym bedzie ok a drugi po 1000km zrobi bum bum bah i nikt szanujacy nie zrobi wirusa w silniku ktory w jakimkolwiek najmniejszym stopniu jest "wysrany"
Leo, mnie zachęcił tymi odczuwalnymi efektami i zacząłem szukać jakiejś ciekawej oferty czipowania. Czasem się zdarza że ktoś odchodzi z porządnej firmy zakłada własny biznes z promocyjnymi cenami i stąd pytanie, czy miał może ktoś do czynienia z tą firmą? http://moto.allegro.pl/item442704291_ch ... v6_v8.html
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
MacAudiO, nie obraz sie ale myslalem ze jestes rosadnym czlowiekiem a tym bardzije uzytkownikiem audicy i nie bedziesz jej katowal jakimis rezystorami chip tuning robisz u kogos kto podlacza cie pod kompa i zmienia MAPE sterujaca dawkami paliwa (tak najogulniej)...a nie wlutowuje jakis rezystor ktory ma ta mape oszukiwac(najczesciej tak jest i autko ciaglejezdzi na ssaniu)
po pozadnym modzie Mapy bedziesz mial samochod oszczedniejszy bardziej elastyczny i napewno mocniejszy bez uszczerbku na zywotnosci silnika...
wiesz jakos nie szkoda by mi by bylo wywalic 1500zl zeby jednak byc spokojnym. Chyba wiesz ze po takich zmianach zmieniaja sie nietylko takie parametry jak moc czy nutki ale takze temperatura spalin i wiele innych,a tego chyba ci pan od naprawy TV czy komorek nie sprawdzi.(srednio wgranie wirusa w renomowanej firmie jest robione 2-3krotnie ze wzgledu na pomiary i ustawienie optimum) ale twoje autko twoja kasa twoja broszka moim zdaniem nawet jak by mi placili bym tego do auta nie wsadzil
po pozadnym modzie Mapy bedziesz mial samochod oszczedniejszy bardziej elastyczny i napewno mocniejszy bez uszczerbku na zywotnosci silnika...
wiesz jakos nie szkoda by mi by bylo wywalic 1500zl zeby jednak byc spokojnym. Chyba wiesz ze po takich zmianach zmieniaja sie nietylko takie parametry jak moc czy nutki ale takze temperatura spalin i wiele innych,a tego chyba ci pan od naprawy TV czy komorek nie sprawdzi.(srednio wgranie wirusa w renomowanej firmie jest robione 2-3krotnie ze wzgledu na pomiary i ustawienie optimum) ale twoje autko twoja kasa twoja broszka moim zdaniem nawet jak by mi placili bym tego do auta nie wsadzil
zmiana map w wielu starego typu kompach polega właśnie na wlutowaniu nowych kości pamięci (zawierających właśnie tą mape). chiptuning przez złącze diagnostyczne możliwy jest tylko w nowszych autach.homer pisze:jakimis rezystorami chip tuning robisz u kogos kto podlacza cie pod kompa i zmienia MAPE sterujaca dawkami paliwa (tak najogulniej)...a nie wlutowuje jakis rezystor ktory ma ta mape oszukiwac(najczesciej tak jest i autko ciaglejezdzi na ssaniu)
żadna mapa "uniwersalna" nie da pożądanych efektów w zgodzie z normami i bezpieczeństwem.
niech przykładem będzie moje auto, które wymagało 7 korekt by coś z tego było.
ceny nie są przerażające bo ok 1500zł z hamownią
Jakoś podszedłeś do sprawy zbyt emocjonalnie przede wszystkim odwołałem się do tego co napisał LEO a on czipował maszynę w porządnej firmie.homer pisze:MacAudiO, nie obraz sie ale myslalem ze jestes rosadnym czlowiekiem a tym bardzije uzytkownikiem audicy i nie bedziesz jej katowal jakimis rezystorami chip tuning robisz u kogos kto podlacza cie pod kompa i zmienia MAPE sterujaca dawkami paliwa (tak najogulniej)...a nie wlutowuje jakis rezystor ktory ma ta mape oszukiwac(najczesciej tak jest i autko ciaglejezdzi na ssaniu)
Aukcja, do której podałem linka nie oferuje rezystora, o którym piszesz tylko konkretną gotową zaprogramowaną kość pamięci a tego typu zabiegi stosowały i stosują również profesjonalne firmy, dla przykładu modyfikacje firmy V-TECH:
Turbo benzynowy
standard 1490,00
personalizowany 2490,00
Turbodiesel
standard 1490,00
personalizowany 2490,00
Wolnossący do 2,5L
standard 990,00
persoanlizowany 1990,00
Wolnossący ponad 2,5L
standard 1390,00
personalizowany 2390,00
Jak widać wersja standard czyli gotowy do wgrania program jest dużo tańszy niż personalizowany czyli indywidualne strojony do konkretnego silnika.
Wracając do tematu przede wszystkim moje pytanie dotyczyło tego czy ktoś miał do czynienia z tą konkretną firmą tuningową, akurat będę miał okazję być w okolicy i zależało mi na informacji czy w ogóle warto ich odwiedzić.
Nad możliwością podniesienia mocy rozglądam się odkąd zostałem posiadaczem tego zacnego pojazdu, więc lekcje w tym temacie mam już raczej odrobione.
Wyjściową kwotę, jaką brałem pod uwagę to około 2-3 tyś zł, mimo to nadal jeżdżę serią, gdyż jak dotąd nikt nie zaproponował mi sensownej oferty kompleksowej modyfikacji mojego silnika.
homer, mam nadzieję że przekonałem Cię że jeszcze trochę rozsądku mi zostało
Witam! Pytałem fachowca z firmy V-Tech (pozdro Wojtek) o możliwość założenia chip-a do tego silnika. Stwierdził niestety, że ten typ silnika (wolnossący) nie jest podatny na tego typu modyfikacje, w związku z tym jest to nieopłacalne. Zaleca się montaż chip-ów do silników benzynowych z turbiną oraz oczywiście diesli. Pozdrawiam!
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
heh, takie ogólniki to wszyscy wiedzą, którzy się choć troszeczkę interesują chiptuningiem. Prawda jest taka, że sterowniki do diesli i turbo benzyn wszyscy mają rozpracowane w małym paluszku bo : A) są gotowce B) są popularne C) dają najlepsze efekty . A jak się przyjedzie z jakimś niestandardowym autem, lub takim które rzadko się modyfikuje, to wtedy dopiero można poznać prawdziwego fachowca, czy da radę zmodyfikować program w takim aucie czy się wypnie stwierdzeniem, że jest nieopłacalne. Każdy by chciał na łatwiznę iść, za pół godziny roboty skasować 1500 zł. wgrać program "z metra", i spokój. Klient nie wie co ma, bo się nie zna, coś tam lepiej się zbiera, a tutaj za pół godzinki roboty średnia krajowa prawie...
Leo, przeciesz wiesz, że tu nie chodzi o sterowniki. jak jest turbo (obojętnie czy diesel, czy bęzyna) to zwieksza się ciśnienie, odpowiednia dawka itd... efekty są spore i klient zadowolony. A jak nie ma turba to pozostaje poprawienie fabryki a przecież inżynierowie nie byli w ciemię bici i też dobry program przygotowali. efekty więc są takie, że wielu nieznających się na rzeczy może byc niezadowolonych, słysząc piękne historie o ogromnych przyrostach od kolegów co mają turbo.Leo pisze:Prawda jest taka, że sterowniki do diesli i turbo benzyn wszyscy mają rozpracowane w małym paluszku bo : A) są gotowce B) są popularne
pisanie programu pod wolnossaka ma sens po jakichś wcześniejszych zmianach mechanicznych... chociaż powiem wam, że np S8 była nie do poznania po wizycie w krakowie