[All] Modyfikacje - filtr stozkowy w AAD
[All] Modyfikacje - filtr stozkowy w AAD
Witam.
chcialbym miec w swoim audi filtr stozkowy ale nie mam pojecia jak go zalozyc troche poczytalem o tym ale przy moich zdolnosciach nie chce sie za to brac chcialem sie spytac czy ktos z Warszawy by mi to zalozyl :?: ile by chcial za czesci ( razem pojedziemy i kupimy lub sie jakos dogadamy i robocizne 8-) zeby to wygladalo i pozniej problemow jakis nie bylo. silnik mam 2.0 z instalacja lpg. zostawie jak cos gg : 3220041 . pozdr
chcialbym miec w swoim audi filtr stozkowy ale nie mam pojecia jak go zalozyc troche poczytalem o tym ale przy moich zdolnosciach nie chce sie za to brac chcialem sie spytac czy ktos z Warszawy by mi to zalozyl :?: ile by chcial za czesci ( razem pojedziemy i kupimy lub sie jakos dogadamy i robocizne 8-) zeby to wygladalo i pozniej problemow jakis nie bylo. silnik mam 2.0 z instalacja lpg. zostawie jak cos gg : 3220041 . pozdr
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 12:22 przez kamilk85, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Najlepiej odczytać kod silnika z bloku, albo z naklejki w bagażniku. Jeśli chcesz zidentyfikować silnik to użyj <szukaj> bo było już parę razy na temat identyfikacji silnika. Np:kamilk85 pisze:jak to sprawdzic jaki to silnik :?:
https://audi80.pl/b3-potrzebna-ident ... ntyfikacja
Szczerze mówiąc, nie wiem po co chcesz w ogóle zakładać stożek.
Chyba tylko dla picu po otwarciu maski.
Poczytaj:
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
Chyba tylko dla picu po otwarciu maski.
Poczytaj:
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
Easyrider pisze:Szczerze mówiąc, nie wiem po co chcesz w ogóle zakładać stożek.
Chyba tylko dla picu po otwarciu maski.
Poczytaj:
http://chojnacki.com.pl/index.php?optio ... 6&Itemid=7
nie, nikomu nie pokazuje co mam pod maska bo nie ma sie czym chwalic. mam fajny tlumik, pseudo sportowy, ale ten dzwiek silnika nie jest dalej taki fajny, basowy 8-) a taki wlasnie chce. ktos moze napisac to kup lepszy tlumik i tak w kółko..... chyba ze istnieja jakies filtry ktore mozna wlozyc zamistas seryjnego i bedzie taki dzwiek to nie potrzeba mi zadnego stozka
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Oj ma. Może nie do dźwięku samego silnika ale pracy układu dolotowego czyli pośrednio również na dźwięk spod maski.Easyrider pisze:A co ma filtr stożkowy do dźwięku silnika?
Ja dla przykładu w swojej A4 zrobiłem ostatnio coś takiego. Grzebałem chyba coś przy lampie i miałem wyciągniętą całą puszkę filtra powietrza. Kiedyś gdzieś czytałem że ludzie wycinali w nich dodatkowe otwory. Nudziło mi się więc postanowiłem również zrobić taki myk (niektórzy zbluzgają mnie za to, ale jestem zdania że od czasu do czasu trzeba poeksperymentować). Trochę szkoda mi było seryjnej puchy, ale dziury wierciłem od spodu, więc i tak tego nie widać a w razie potrzeby zawsze mogę je z powrotem zakleić. Tak więc wywierciłem te dodatkowe otwory, nałożyłem na nie specjalną drobnoziarnistą siateczkę i zamontowałem. Po tym zabiegu silnik przy wyższych obrotach pracuje nieco głośniej, ale za to bardziej basowo. Nawet kumpel mi dzisiaj powiedział że silnik ma ładny dźwięk przy wyższych obrotach "prawie jak Vka" (oczywiście "prawie" robi wielką różnicę). Na razie zastanawiam się czy zostawić to czy powrócić do serii bo generalnie jestem zwolennikiem ciszy w środku auta, ale z drugiej strony ten basowy dźwięk nawet mi się podoba.
Reasumując. Konstrukcja dolotu ma dość duży wpływ na dźwięk pracy silnika. A zmiana serii na coś innego, np stożek na pewno przełoży się w jakimś stopniu na odgłosy spod maski.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Witam
Masz tutaj kolego link, jak zrobił to nasz klubowicz, masz opis, fotki, a nawet filmik gdzie jako tako słychać pracę silnika.
https://audi80.pl/b4-abt-stozek-vt10086.htm
Pozdrawiam
Masz tutaj kolego link, jak zrobił to nasz klubowicz, masz opis, fotki, a nawet filmik gdzie jako tako słychać pracę silnika.
https://audi80.pl/b4-abt-stozek-vt10086.htm
Pozdrawiam
no, widzialem, czytalem i slyszalem ale dzieki. ciekawy jestem czy taki filtr ( bo chodzi mi tylko o dzwiek ) ma jakis wplyw na dodatkowy bass http://moto.allegro.pl/item751439637_fi ... 0_100.html lub http://moto.allegro.pl/item747777479_fi ... ov001.html kupil ktos cos kiedys podobnego i zauwarzyl jakies efekty :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na jałowych obrotach to raczej różnicy w głosie nie będzie. Ale gdybyś tak się przejechał i wkręcił silnika na wyższe obroty to na pewno byłaby różnica.Easyrider pisze:Uruchamiałem czasem silnik bez filtru powietrza (przy naprawach wtrysku na przykład), ale różnicy w dźwięku nie zauważyłem.
Może nie tyle silnika co olejek którym nasącza się ten stożek może negatywnie wpływać na przepływomierz (oczywiście jeśli ktoś go ma).Easyrider pisze:Co do stożka - ponieważ bardzo skraca żywotność silnika - trzymam się od takich pomysłów z daleka.
A co do samego stożka jeszcze i jego dźwięków. Kumpel ostatnio w Hondzie zakładał. Jak do niego wsiadłem (silnik pracował na biegu jałowym) to byłem przekonany że któreś łożysko mu siadło na alternatorze bądź pompie wspomagania bo tak mu coś spod maski szumiało. Nawet kazałem mu maskę otworzyć. Okazało się że to stożek tak strasznie głośno mu szumi. Średnio mi się to podobało (a właściwie nie podobało), ale jest to pewnie zależne już od samego typu stożka.
No dobrze, przyznam że nie wiedziałem, nie próbowałem jeździć bez filtra, ani tym bardziej słuchać go wtedy na wysokich obrotach.
Czytałem zatem dokładnie stronę Jacka Chojnackiego, bo to człowiek który moim zdaniem wie więcej o tuningu mechanicznym niż my wszyscy tutaj razem wzięci. Bez urazy chłopaki, ale on robi w silnikach dłużej, niż ja żyję. Dlatego uważam, że warto takich słuchać/czytać.
"Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązaniem straci ponad 50% swej trwałości."
No cóż, mówiąc krótko gdyby mi zależało na basowym dźwięku z silnika, prędzej bym sobie wywiercił dziurę w tłumiku, niż kaszanił coś z filtrem powietrza.
Czytałem zatem dokładnie stronę Jacka Chojnackiego, bo to człowiek który moim zdaniem wie więcej o tuningu mechanicznym niż my wszyscy tutaj razem wzięci. Bez urazy chłopaki, ale on robi w silnikach dłużej, niż ja żyję. Dlatego uważam, że warto takich słuchać/czytać.
"Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązaniem straci ponad 50% swej trwałości."
No cóż, mówiąc krótko gdyby mi zależało na basowym dźwięku z silnika, prędzej bym sobie wywiercił dziurę w tłumiku, niż kaszanił coś z filtrem powietrza.