[b3 2.0 3A] Modyfikacje - mechaniczny wtrysk
[b3 2.0 3A] Modyfikacje - mechaniczny wtrysk
Czy bardzo skomplikowane byłoby zrobienie takiego układu?
Układ który załącza obwód po przekroczeniu 4000 obr/min (najlepiej regulowany potencjometrem w zakresie 4000-6000) . Miało by to załaczać obwód z drugim modułem:
przerywaczem regulowanym potencjometrem (w zakresie przerywania max <1,5s do bardzo szybkie przerywania)
układ zasilany z instalcji auto, oraz obwód który ma zasilać to tez coś koło z instalcji auta (czy li coś koło 14 V)??
Czy ktoś by sie podjął czegoś takiego i ile miało by to kosztować (tylko po 1-wszym jak wypłata wpłynie )
Układ który załącza obwód po przekroczeniu 4000 obr/min (najlepiej regulowany potencjometrem w zakresie 4000-6000) . Miało by to załaczać obwód z drugim modułem:
przerywaczem regulowanym potencjometrem (w zakresie przerywania max <1,5s do bardzo szybkie przerywania)
układ zasilany z instalcji auto, oraz obwód który ma zasilać to tez coś koło z instalcji auta (czy li coś koło 14 V)??
Czy ktoś by sie podjął czegoś takiego i ile miało by to kosztować (tylko po 1-wszym jak wypłata wpłynie )
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 15:01 przez misiek440, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Ogolnie to jesli ktos zaprawiony w bojach to nie jest to trudne, zalezy tylko do czego TO by mialo sluzyc. Kiedys robilem elektroniczny zaplon do malucha niby nic trudnego, problem sie zaczal jak chcialem dolozyc plynna regulacje kata wyprzedzenia. Napisz moze co by TOTO mialo robic i z czym dzialac, moznaby pomyslec...
nie to prosty obwód załączający wtryskiwacz w danym momencie na parę sekund , a przerywacz jako czas otwarcia wtrysku
[ Dodano: 2009-06-18, 23:52 ]
a co w ogóle o tym myślicie, w założeniu ma być to dotaek do bloasa działający chwilowo ,taki se bost control. Dzieki dwom regulacja mógłbym sobie wyregulować w ktorym momencie ma się załączyć i a jak dużo paliwa podać (to bym sobie na chamowni sprawdzil jak wyglądają wykresy z dodatkowym paliwem w kolektorze ssącym)
Pierwsze testy zostały wykonane na mikserze bez obciążenia. podpięliśmy wtryskiwacz pod kierunkowskaz, załączaliśmy bez żarówek aby zybciej przerywal. Auto wyraźnie lepiej wkręcalo się na obroty w momencie otrzymania dawki. A myśle że na blosie będzie o wiele lepiej gdyż dostanie sporo więcej powietrza.Tak jak sądziliśmy poniżej 3000 tyś zmolalo przy probie wtrysku pasliwa
co o tym myślicie
Jak wy to widzicie???
[ Dodano: 2009-06-18, 23:52 ]
a co w ogóle o tym myślicie, w założeniu ma być to dotaek do bloasa działający chwilowo ,taki se bost control. Dzieki dwom regulacja mógłbym sobie wyregulować w ktorym momencie ma się załączyć i a jak dużo paliwa podać (to bym sobie na chamowni sprawdzil jak wyglądają wykresy z dodatkowym paliwem w kolektorze ssącym)
Pierwsze testy zostały wykonane na mikserze bez obciążenia. podpięliśmy wtryskiwacz pod kierunkowskaz, załączaliśmy bez żarówek aby zybciej przerywal. Auto wyraźnie lepiej wkręcalo się na obroty w momencie otrzymania dawki. A myśle że na blosie będzie o wiele lepiej gdyż dostanie sporo więcej powietrza.Tak jak sądziliśmy poniżej 3000 tyś zmolalo przy probie wtrysku pasliwa
co o tym myślicie
Jak wy to widzicie???
-wyregulowanie tylko hamowania + metoda prób i blędow
-tak jak pisałem odczucie po testach dobre(nie moje bo by było nie obiektywne ale w chłopaków co tuningują ople) wiadomo rakieta to to nie bedzie ale jakby sie udalo w tym zakresie trochę zyskać to spoko
-na to nie patrze bo to tylko dodatek do gazu
-nie układ będzie załączany ręcznie jak będe chciał się szybciej pozbierać w sporadycznych przypadkach, niestety nie ma wiedzy elektronicznej aby to zrobić na jakimś logicznym układzie (układ ma działać chwilowo jak np nitro)
-pompa będzie odlączona więc uklad będzie działał maksymalnie 30s po tym czasie będzie rozłączany - ciśnienia na pompie starcza na minute wraz z paliwem (30s aby nie zapiec wtrysku)
-tak jak pisałem odczucie po testach dobre(nie moje bo by było nie obiektywne ale w chłopaków co tuningują ople) wiadomo rakieta to to nie bedzie ale jakby sie udalo w tym zakresie trochę zyskać to spoko
-na to nie patrze bo to tylko dodatek do gazu
-nie układ będzie załączany ręcznie jak będe chciał się szybciej pozbierać w sporadycznych przypadkach, niestety nie ma wiedzy elektronicznej aby to zrobić na jakimś logicznym układzie (układ ma działać chwilowo jak np nitro)
-pompa będzie odlączona więc uklad będzie działał maksymalnie 30s po tym czasie będzie rozłączany - ciśnienia na pompie starcza na minute wraz z paliwem (30s aby nie zapiec wtrysku)
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
hmm...ale rzezba,ciekawa.Poniżej 3000obr./min dostaje za mało powietrza(wkońcu to wolnossak) i go zalewa.Dowal nitro będzie miał więcej :mrgreen: żartmisiek440 pisze:A myśle że na blosie będzie o wiele lepiej gdyż dostanie sporo więcej powietrza.Tak jak sądziliśmy poniżej 3000 tyś zmolalo przy probie wtrysku pasliwa
Jak dla mnie jest jeden duży problem:regulacja składu mieszanki.Jak ma żreć na dwa cycki(benzyna+lpg)to musi dostać więcej tlenu.No właśnie...pomijając samo dostarczenie tlenu(zakładam że na blosie będzie miał jakąś tam rezerwe w zasysaniu)to i tak jest problem z regulacją składu.Na hamowni(takiej przez samo "h")wyjdzie wykres połamany jak u gościa z zawałem.
Ale kierunek kombinacji ciekawy <ok>
domyślam sie że może być sporo za bogata mieszanka, dostarczane paliwo będzie regulowane jak to ma miejsce na elektronicznym wtrysku czasem otwarcia wtryskiwacza. Jakbym miał dobrego elektronika to chciałbym aby to wyglądało tak że wraz z wzrostem obotow zmienia sie czas wtrysku paliwa
nie wiem czy pisałem, ale zamierzam do tego wykorzystać wtryskiwacz rozruchowy od którego zawsze można odpiąć cały układ w kilka sekund. pomys się wziąl z ktoregoś k-jeta (ale nie w audi tylko w VW) gdzie takie coś było seryjnie
Do tego blos o ile sie nie myle nie ma elektronicznej regulacji dawki paliwa dlatego zamierzam wykorzystać właśnie to połączenie LPG+ PB bo w układzie PB-PB to by komp zwariował <urodziny>a na blosie to mogę kombinować z regulacja(niech no ja go znajdę tylko w przystępnej cenie bo poluje od tygodnia)
narazie jest to moje gdybanie i obmyślanie planu jak opanować świat, ale czasami moje głupie pomysły są realizowane z rożnym skutkiem, dlatego zbieram sugestie i rady. Na kompresor mnie nie stać liczę że koszt doładowania silnika to z 3 tyś :evil: a do tego mech wtryk się nie nadaje więc dochodzi jeszcze swap z jakiegoś golfa(a za to to już bym mógł szukać czegoś z silnikiem 7a <osohozi> )
nie wiem czy pisałem, ale zamierzam do tego wykorzystać wtryskiwacz rozruchowy od którego zawsze można odpiąć cały układ w kilka sekund. pomys się wziąl z ktoregoś k-jeta (ale nie w audi tylko w VW) gdzie takie coś było seryjnie
Do tego blos o ile sie nie myle nie ma elektronicznej regulacji dawki paliwa dlatego zamierzam wykorzystać właśnie to połączenie LPG+ PB bo w układzie PB-PB to by komp zwariował <urodziny>a na blosie to mogę kombinować z regulacja(niech no ja go znajdę tylko w przystępnej cenie bo poluje od tygodnia)
narazie jest to moje gdybanie i obmyślanie planu jak opanować świat, ale czasami moje głupie pomysły są realizowane z rożnym skutkiem, dlatego zbieram sugestie i rady. Na kompresor mnie nie stać liczę że koszt doładowania silnika to z 3 tyś :evil: a do tego mech wtryk się nie nadaje więc dochodzi jeszcze swap z jakiegoś golfa(a za to to już bym mógł szukać czegoś z silnikiem 7a <osohozi> )
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
O ile uda ci się dostarczyć więcej paliwa(mieszanego PB+lpg,nie wiem jak to się będzie razem jarało...)to wydajność seryjnej przepustnicy...no aż tak potworna nie jest,może większą?
Najbardziej martwi mnie(poprostu nie bardzo to widze)skład mieszanki wtrysk+blos regulowany ręcznie...podejrzewam że uda ci się wyregulować skład mieszanki w wąskim zakresie obrotów powyżej i poniżej których będzie lipa i albo za bogato albo za ubogo...
Najbardziej martwi mnie(poprostu nie bardzo to widze)skład mieszanki wtrysk+blos regulowany ręcznie...podejrzewam że uda ci się wyregulować skład mieszanki w wąskim zakresie obrotów powyżej i poniżej których będzie lipa i albo za bogato albo za ubogo...
luk_OP_Q89, dlatego chce układ który będzie to właśnie załączał tylko w danym zakręcie podejrzewam że tylko 4000-4500+ i w tym zakresie będzie strojony. Na blosie z teorii ,która często ostatnio czytam na dole jest inny skład mieszanki niż w środku i u góry , dlatego zamierzam wykorzystać ten fakt że to nie jest niczym sterowny, ani lambdą ,ani żadnym czujnikiem.
Z drugiej strony jak podpinaliśmy wtryskiwacz do kierunkowskaza to mi łzy ze śmiechu leciały -normalnie płacz i ubaw po pachy <ok>
Z drugiej strony jak podpinaliśmy wtryskiwacz do kierunkowskaza to mi łzy ze śmiechu leciały -normalnie płacz i ubaw po pachy <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Jeżeli chcesz żeby ta modyfikacja była odczuwalna w osiągach to musi to być zakres np.4000-6000,przynajmniej ze 2000obr./min zestrojonego zakresu(wiadomo im szerszy tym lepiej) bo inaczej to poczujesz tylko szarpnięcie które zakłóci wchodzenie motorka na obroty zakres 500 to za mało...misiek440 pisze:luk_OP_Q89, dlatego chce układ który będzie to właśnie załączał tylko w danym zakręcie podejrzewam że tylko 4000-4500+ i w tym zakresie będzie strojony
tzn ja myślałem o zakresie najbardziej wysilonym czyli jakieś 4500-5000 do końca czyli 6500-7000, - to pewnie wyjdzie w praktyce. Będziemy myśleć tak jak mówię raczej nic nie ryzykuje <ok>
Dzisiaj jak nie będzie padać to podłączam wskaźnik AFR (już lezy na biurku), i zamawiam blosa (niestety w BRC i szarpnie mnie to 400zł tylko że jedna regulacja za free u nich)
Ps
Dalej szukam elektronika co wykona taki układ :roll:
No i czekam na wszelakie sugestie
Dzisiaj jak nie będzie padać to podłączam wskaźnik AFR (już lezy na biurku), i zamawiam blosa (niestety w BRC i szarpnie mnie to 400zł tylko że jedna regulacja za free u nich)
Ps
Dalej szukam elektronika co wykona taki układ :roll:
No i czekam na wszelakie sugestie
no właśnie sygnał z cewki był za szybki i wtryskiwacz lał. ALe jakby sie komuś udało zrobic komputer zliczający. To nawet na jego bazie nawet udało by zbudowac jednopunktowy wtrysk , taki własny komputer sterujący silnikiem
niestety z mojej strony chwilowo mnie strasznie fundusze ograniczyły i stoję w miejscu :evil:
niestety z mojej strony chwilowo mnie strasznie fundusze ograniczyły i stoję w miejscu :evil: