Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 21 paź 2012, 21:04

karolas123 pisze:Niestety obawiam sie ze tak, wałek z ABK otwiera ogień do dolotu co nie moze miec miejsca przy monopunkcie gdzie ogien cofnie sie do wtrysku i zostanie zaciagniety do do reszty cylindrów.
dla mnie to jakaś naciągana teoria, bo jak wyjaśnisz nawet mocne jednostki z duzym czasem otwarcia wałków które jeźdzą np na blosie?
Chyba nic sie w dolot nie cofa? Zresztą co za różnica nawet jakby sie cofnoł to w przypadku wielopunktu mieszanka jest poprosu bliżej zaworów a w mono wali na 4 gary (przypominam że samo sterowanie w ABK to jak 4 zamiast 1 wtryskiwacza bo i tak wszystkie walą w full grupie)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 paź 2012, 21:17

No najpierw musialbyś mi wskazać takie jednostki, Jednak jestem prawie pewien ze problem ten nie występuje, ponieważ mają inny kolektor dolotowy eliminujący to zjawisko.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 22 paź 2012, 23:27

myśle ze jesteś jedynie teoretykiem
słyszałem o niejednym silniku na mono który jeździ na mocniejszym wałku z wielopunktu bez problemów
sam mam 9A 16V z wałkami od ABF na blosie i nic mi sienie cofa w dolot bo nawet gdyby tak było to pomijając jak pewnie myslisz że ma to znaczenie długi kolektor zaraz by to wykrył map sensor który steruje całą praca wtrysku i mogły by być jaja na kompie a nic takiego nie ma.

[ Dodano: 2012-10-22, 23:34 ]
karolas123 pisze:Jednak jestem prawie pewien ze problem ten nie występuje, ponieważ mają inny kolektor dolotowy eliminujący to zjawisko.
tak jak np w turbo benzynie które to samochody mają bardzo krótkie częstk okolektory dolotowe- pomysl

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 paź 2012, 07:44

To Ty pomyśl co mowisz, jak w turbobenzynie moze coś takiego sie dziać skoro tam reduktor jest sterowany nadćisnieniowo a nie pod.
Wogole auta turbo gaz to całkiem inna bajka, na takim setupie słupka i głowy, nie byłoby jazdy ze wzgledu na zbyt duzy stopień sprezania.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 24 paź 2012, 18:44

chciałem powiedzieć ze nic sie w dolot nie cofa tym bardziej w aucie gdzie wtryskiwacz jest przed przepustnica, a juz napewno stąd sie stukowe nie wezmie

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 paź 2012, 19:01

No dobrze by było zebyś czymś poparł swoją teorię kolego.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 25 paź 2012, 08:05

Autor tematu ma stukowe czy na wałku z ABT czy na ABK a tak jak powiedziałem znałem kiedyś golfa 1.8 RP na mono co miał wałek z ADY i nie iał żadnych problemów, zresztą już pare osób włożyło taki wałek do mono i lepsze lub gorsze były rezultaty ale napewno nie stukowe!
Stukowe w silniku z kompresją 9:1? to zapłon musiałby byc mocno za wczesny lub paliwo mocno hukowe

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2012, 19:40

marszall pisze:Stukowe w silniku z kompresją 9:1? to zapłon musiałby byc mocno za wczesny lub paliwo mocno hukowe
Lub za dużo powietrza co by było prawidłowe w tej zmianie.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 26 paź 2012, 08:31

no bez przesady, może byc za dużo powietrza ale na jakimś mocniejszym wałku shricka lub innym sportowym ale nie z ABK to jest tylko ciut lepszy wałek i chłopaki mówią że przyrosty są minimalne. Zresztą niewierze że autor tematu nie potrafiłby sobie podkrecic blosa aby wiecej gazu wpływało co do wiekszej ilości powietrza.
Poza tym helloł ten silnik jeździ tylko na gazie gdzie podatnosc na stukowe jest dużo wieksza.
Mi kiedyś w 9A 16v (kompresja 10.8:1 stukało nawet na 98 gdzie na gazie jeszcze cisza wiec coś w tym jest ( i tak była to wina softu i pewnie zbyt wczesnego zapłonu bo po zmianie stukowe ustąpiło)

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 05 lut 2013, 22:32

Temat aktualny? Martwy? Bo trochę smutno... a tak przyjemnie mi sie studiowało go :)

Awatar użytkownika
Praetorian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 paź 2011, 20:23
Lokalizacja: Krzemienica

Post autor: Praetorian » 26 mar 2013, 01:14

I mnie rowniez, czekamy na wznowienie;]

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 26 mar 2013, 07:13

Ja posunołem sie pare kroków dalej i zrobiłem co mogłem w dolocie aby nie ruszać dołu i auto naprawde dobrze sie odpycha, jedyne co mógłbym wiecej zrobić to doprężyć tłokami z ABK jak autor tematu. Dostałem tez info że pewien koleś składał ABT na tłokach ABK bo innych nie miał i żadnego spalania stukowego nie było mówił nawet że jeszcze przyspieszył zapłon. Ja sam jeżdze teraz na ok 8 st. wyprzedzenia i zero stuku

[ Dodano: 2013-05-27, 00:10 ]
A dodam tez od siebie że jest też już wałek ABK i nic sie nie dzieje.

Czyżby wzrost kompresji do 10:1 dawał takie rezultaty?

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 31 lip 2013, 23:58

Tak się przyglądam tematowi i nie wiem skąd te stuki. W PMie mam głowę puszczoną 1.1mm w dół, Blosa na długim dolocie z Toledo i bardzo wczesny zapłon. Na LPG jest cisza a na PB95 zaczyna pogrywać ale to zamierzone-zapłon ustawiony bardzo wcześnie typowo pod gaz. Zasada przecież jest taka że im więcej oktan tym wcześniej iskra, zawsze się sprawdza i nie stuka.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 01 sie 2013, 00:02

Ja sie tez przyglądałem i zastanawiam sie czy to nie przez Aftermarketowe tłoki, bo przeciez były chyba nowe a nie orginały. Moze sa inaczej odlane

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 sie 2013, 23:26

Rozmowę o wariatorze wydzieliłem tutaj: all-wariator-wyprzedzenie-zaplonu-do-lpg-t82297.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl