[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.0 16v - sens?
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.0 16v - sens?
Witam. Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad włożeniem silnika 2.0 16V do mojej B4, zamiast zwykłej 2.0 (136/140 KM zamiast 115 to już coś) I mam kilka pytań z tym związanych:
1) Jak wygląda sprawa z zamocowaniem - czy jest takie samo?
2) Czy z założeniem gazu nie będzie problemu? Właściwie w tym mam założony
3) Wymiana tłumika - jaki założyć by nie był zbyt głośny
4) Jakie są możliwości tuningu obecnego silnika i ile można na tym zyskać; tzn gdyby wymienić sam wałek rozrządu - jakie są korzyści
Przede wszystkim chodzi mi o zwiększenie momentu; o to by szybciej się rozpędzał, nie tyle o wiecej mocy.
1) Jak wygląda sprawa z zamocowaniem - czy jest takie samo?
2) Czy z założeniem gazu nie będzie problemu? Właściwie w tym mam założony
3) Wymiana tłumika - jaki założyć by nie był zbyt głośny
4) Jakie są możliwości tuningu obecnego silnika i ile można na tym zyskać; tzn gdyby wymienić sam wałek rozrządu - jakie są korzyści
Przede wszystkim chodzi mi o zwiększenie momentu; o to by szybciej się rozpędzał, nie tyle o wiecej mocy.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 11:02 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmiana ABK na 6A/ACE to zawsze jakiś postęp, ale ja osobiście gdybym planował przekładkę silnika nie pchałbym się w zabawę z niewiele mocniejszym i dodatkowo przestarzałym motorem bo to strata czasu, różnica nie będzie na tyle duża, aby opłacało się inwestować. Jak wygląda kwestia mocowania to się nie wypowiem. Jeżeli chodzi o gaz to wybrałeś nie najlepszy silnik, w 6A/ACE jest mechaniczny wtrysk, który nie za bardzo nadaje się do (bezproblemowej) jazdy na gazie, inna sprawa jeżeli odczuwasz braki mocy przy obecnym silniku to wywal gaz, a odczujesz poprawę, tak poza tym idea swap'u polega na zmianie silnika na mocniejszy, a Ty chcesz auto zamulić gazem. Tłumik jak dla mnie seryjny, ale tu już musisz sam zdecydować jakie maksymalne natężenie hałasu jesteś w stanie zaakceptować. ABK nie jest szczególnie podatny na modyfikacje, można oczywiście rzeźbić, ale sam wałek to nie wszystko. Profesjonalne podejście do tematu jest kosztowne, często więcej zainwestujemy niż uzyskamy mocy i momentu. Jeżeli brakuje Ci mocy to poszukaj rozbitego S6 C4 z silnikiem AAN i przełóż z niego silnik, lub kup sobie takie auto.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No tak, 2.2T to już kopa ma porządnego. 2,500 zl za goły silnik (2.0 16V z 1000 zł mniej); ciekawe ile by doszlo za cały osprzęt. ale jeśli pasuje do B4 to można i spróbować. Ciekaw jestem ile to łyka i czy gaz (opcjonalnie) by na tym chodził. Opcjonalnie bo troche śmiesznie gaz do silnika z turbo ładować...
A gaz w ABK faktycznie nie działa bezproblemowo; w ABT działa niemal idealnie (znajomi co to mają nie narzekają).
A gaz w ABK faktycznie nie działa bezproblemowo; w ABT działa niemal idealnie (znajomi co to mają nie narzekają).
Ja osobiście nie mam nic do gazu bo sam mam, ale 2.2T i LPG... no nie wiem, chodzić by chodziło, tu kwestia doboru gratów do instalacji i znalezienia gazownika, który przeskoczył już poziom zakładania gazu do poloneza i zna się na rzeczy, spalanie pewnie od 15 ltr. benzyny, gazu pewnie 3 ltr. więcej, ale z takim silnikiem nie jeździ się oszczędnie, niemniej jednak za zdrowy i przede wszystkim kompletny silnik AAN trzeba dać trochę kasy, a o całkowitych kosztach możesz się dowiedzieć od kolegi EDD'a, wkładał taki silnik w miejsce 7A, kasy włożył mnóstwo, ale wrażenia z jazd bezcenne, kiedyś koło mnie przejechał i sam dźwięk silnika robił wrażenie. Jeżeli myślisz poważnie o zmianie silnika to ciekawym rozwiązaniem jest silnik 1.8T, łatwiej dostać coś w dobrym stanie (najlepiej kupić całe auto z takim silnikiem, rozbite lub z UK), a przy spokojnej jeździe ten silnik może zadziwić ekonomią, lub też możesz rozważyć 1.9TDI na pompowtryskach. Jak by nie patrzeć profesjonalne zrobienie wszystkiego uwzględniając, iż sami zrobimy wiele rzeczy jest kosztowne i w wielu luźnych kalkulacjach podaje się, że 10KPLN to mało, więc musisz sobie przeliczyć czy dasz radę, a o trudnościach i kosztach zagadnienia świadczy bardzo niewielka ilość aut na forum po przekładkach. Ja życzę powodzenia.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Jeżeli ktoś dba to trwałość nie powinna być mniejsza w silnikach 16V, mimo iż są nieco bardziej wysilone. Nie mniej jednak remont przed włożeniem nowego silnika wypadało by zrobić bo nie ma nic gorszego jak wsadzić nowy silnik, który będzie się sypał bardziej niż stary, a po remoncie (kompleksowym) masz silnik nawet lepszy niż fabrycznie nowy.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Ale ja nie chce robić z niej wyścigówki... Na 1/4 mili ścigał się nie bedę! Chce polepszyć tylko jej osiągi - niedużo bo nie dużo ale zawsze to coś. Jak już by do tych 140 koni doszło 10-20 to w zupełności by wystarczyło! Nie muszę mieć pod maską 200 koni i przyśpieszenia rakiety :mrgreen: Ale dzięki wszystkim za sugestie i za chęci
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Popatrz sobie ile aut wyprodukowano z tym silnikiem (1589 w A90 i pewnie tylko drugie tyle w Coupe), odejmij te które już poszły na złom, a otrzymasz bardzo niewielką ilość motorów, które by się do czegoś nadawały, więc nawet jeżeli nie przeraziłbyś się zakresem zmian jakie by trzeba było zrobić przy przekładce R4->R5 to szansa na znalezienie silnika jest nikła. Silnik bardzo ciekawy, zrobiony chyba na włochy podobnie jak to było z BMW 320is, czyli silnik z M3 E30 ze zmniejszoną pojemnością do dwóch litrów (normalnie 2.3), bo tam chyba płaciło się więcej za auta z silnikami powyżej 2.0, a buda seria E30, tych aut jest o wiele mniej niż zwykłych M3, podobnie jak aut z silnikiem NM w porównaniu do 7A. Szukaj R4, przekładaj i relacjonuj przebieg prac.
Konie mechaniczne kosztują .
Dla mnie najsensowniejszym rozwiązanie była by miana AUTA!!!
Nie siedzę mocno w tej tematyce , ale jeśli zmiana silnika nie jest plug and play. To jest naprawdę kosztowna , czasochłonna i trzeba się liczyć , ze zawsze coś wyjdzie podczas swapa.
Z tego silnika co masz nic nie wykrzesawszy.
Dolot, wydech. 5 -7 koni , a z 1000 zl trzeba za to zapłacić
Bo nie mówimy tu o tuningowych świecach co dodają 10% mocy silnika heheh
Dla mnie najsensowniejszym rozwiązanie była by miana AUTA!!!
Nie siedzę mocno w tej tematyce , ale jeśli zmiana silnika nie jest plug and play. To jest naprawdę kosztowna , czasochłonna i trzeba się liczyć , ze zawsze coś wyjdzie podczas swapa.
Z tego silnika co masz nic nie wykrzesawszy.
Dolot, wydech. 5 -7 koni , a z 1000 zl trzeba za to zapłacić
Bo nie mówimy tu o tuningowych świecach co dodają 10% mocy silnika heheh