Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

zaw

Post autor: matti19 » 17 lut 2013, 11:41

a jak wyglada sprawa z zawieszeniem do avanta przy kapciach 205/55 jak zaloze 60/40 nie rozwali blotnikow z przodu? jak wogole z dostepnoscia takiego zawieszenia?

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 17 lut 2013, 12:48

nie rozwali

Awatar użytkownika
pawełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:06
Imię: paweł
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawełek » 17 lut 2013, 12:49

Pisałem w swoim temacie, ale tu raczej więcej osób zagląda :-)

Nie znam się aż tak na amortyzatorach, może ktoś z Was coś wyczai z tego filmiku:

Obrazek


Pierwszy amortyzator to ten mokry/spocony/wylany - odbija szybko ;-)
Drugi jest cały suchy i tak wolno odbija.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najprawdopodobniej "mokry" amortyzator jest do wymiany. Będę musiał zaopatrzyć się w ściągacz i go sprawdzić...

Pisałem do kilku firmy, które zajmują się regeneracją amortyzatorów - odpisały tak:
Witam,
Z tego co Pan pisze oraz z filmu który Pan zamieścił, wygląda na to że
ten amortyzator który szybko odbija jest uszkodzony. Zadaniem amortyzatora
jest właśnie to żeby odbijał pomału. Najlepiej jakby przesłał Pan te
amortyzatory do sprawdzenia, wtedy będziemy wiedzieć na 100%. Koszt
regeneracji takiego amortyzatora to 330 zł/szt.
Witam. Jezeli odbija a sie poci to nie mozna na nim jezdzic. Odbija dlatego, poniewaz sprezyna go wyciaga...Amortyzator generalnia do regeneracji. Z tego co zobaczylem, to regulacja twardosci u gory? Koszt regeneracji 150-200zl od sztuki, rok gwarancji na usluge. Prosilbym jednak sprawdzic jeszcze stan tloczysk, czy nie posiadaja wzerow itp.
Witam. Proszę na początek wyregulować twardość amortyzatorów,i sprawdzić czy cos się zmieniło,oba musza być tak samo wyrególowane.

Regeneracja tylko i wyłącznie pary amortyzatorów z jednej osi(2x 75 zł)-150 zł
gwarancja rozruchowa-5 dni
po wysłaniu amortyzatorów mogę stwierdzić w jaki są stanie i czy nadają się do regeneracji.
Czy ktoś z Was regenerował amory? Ma lub zna jakąś tanią i dobrą firmę, którą poleca?
Myślałem, że spokojnie założe po kupnie wszystko do samochodu a tu okazuję się, że nie...

Z góry dzięki za info na temat firmy, regeneracji itp ;-)

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 17 lut 2013, 13:09

A to opłaca się regenerować amorki?

Awatar użytkownika
pawełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 04 sty 2010, 16:06
Imię: paweł
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: pawełek » 17 lut 2013, 13:24

Trochę za nie zapłaciłem :-/ A są regulowane KONI.. jak myślisz, opłaca się regenerować czy kupić inne?

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 17 lut 2013, 13:35

A no nie wiem, dlatego też się podpytuję... <piwo>

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 17 lut 2013, 13:37

Ja regenerowałem wkłady u mnie w mieście, kontaktu nie podam bo sam już nie mam i człowiek starszawy.
Nie ma opcji na ogarnięcie wysyłki etc. ale jestem zadowolony zapłaciłem po 250 PLN
za sztukę, ale sprawują się jak nowe (były naprawdę w opłakanym stanie).
Myślę, że za wkłady KW zapłacił bym więcej.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 17 lut 2013, 21:36

Ja szukałem magika do zregenerowania amorów KONI regulowanych od góry i się poddałem, nikt się tego nie chce podjąć, Maroonio rozkręcił jeden, ale to nie takie proste by go ogarnąć. Dlatego odpuściłem.

Lepiej kupić nowe (jeśli Ci się uda trafić).

ślepak, co do opon i obcierania, to ja też kupiłem nowe, ale nic nie przycierało. Zapewne inna charakterystyka tłumienia. Ja miałem twardo, a Ty bardzo mięciutko.

PS próbowałem tak mój gwint ugiąć - nie było szans nawet we dwóch :P Ponadto w żółtych KONI regulowana jest kompensacja odbicia, więc ten drugi z filmiku może mieć na max twardo, a pierwszy na miękko. Miałem taki sam problem i naprawa nie miała sensu.

PS2 w czarnej coupe ze zdjęcia mojego caba na zimówkach siedzi już V8 ABZ ;]

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 02 mar 2013, 18:05

czy gwint na tył od Golfa 2/3 na pewno podejdzie P&P do Coupe w ośce?

bardzo proszę o info od osób, które wiedzą, a nie sądzą, że wiedzą :)

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 02 mar 2013, 19:23

slugs pisze:czy gwint na tył od Golfa 2/3 na pewno podejdzie P&P do Coupe w ośce?

bardzo proszę o info od osób, które wiedzą, a nie sądzą, że wiedzą :)
wystarczy troche poszukać, a nie zadawać kolejne tysięczne pytanie na ten sam temat :roll:

https://audi80.pl/b3-zawieszenie-gwi ... 365,45.htm pare postów niżej nawet masz zdjęcie jak taki zawias jest założony w coupe :-P

mwmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 13 gru 2010, 18:58
Lokalizacja: Wiązowna/Wawa

Post autor: mwmen » 02 mar 2013, 21:12

Ja właśnie wkładałem dzisiaj z polo 6n do caba i myśle że będą dobre (nie wiem napewno bo nie jeździłem na tym jeszcze) a są krótsze od tych z golfa 2 tak że na 17-ach auto stoi nisko i jest regulacja zarówno w górę jak i w dół ,ale co do sprawowania wypowiem się jak pojeżdżę

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 02 mar 2013, 22:39

witam ja zrobiłem sobie gwinta sam jeżdżę już drugi rok nic się nie urwało i z własnego doświadczenia odpowiem na kilka pytań najlepsze do przeróbki na gwint do audi jest zawieszenie od pasata b3 b4 takie składane z 2 sprężyn (twarda mieka) a po drugie znalazłem na złomie ori zawias kw i wkłady do tego zawieszenie pasują również od poasata b3 b3 idealnie wiec nie ma co szukać i regenerować jak kos chce mogę zdjęcia porobić jakie zawieszenie z pasata ma takie same wkłady jak ori kw audi

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 mar 2013, 23:01

Nyga69xd pisze:witam ja zrobiłem sobie gwinta sam jeżdżę już drugi rok nic się nie urwało i z własnego doświadczenia odpowiem na kilka pytań najlepsze do przeróbki na gwint do audi jest zawieszenie od pasata b3 b4 takie składane z 2 sprężyn (twarda mieka) a po drugie znalazłem na złomie ori zawias kw i wkłady do tego zawieszenie pasują również od poasata b3 b3 idealnie wiec nie ma co szukać i regenerować jak kos chce mogę zdjęcia porobić jakie zawieszenie z pasata ma takie same wkłady jak ori kw audi
To dawaj wklejaj foto.
ps. wszystkie gwinty składają się z dwóch sprężyn, no dobra większość ;-)

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 02 mar 2013, 23:34

dobra zapomniałem dodać ze od golfa i od pasata a z wkładami jutro porobię foto i wkleję bo sam zdziwko miałem jak kupiłem gwinta od pasata bo mi sprężyny potrzebne były i z ciekawości wkłady od ori kw przełożyłem i sie okazało to samo ale jutro jak znajdę chwile to foto porobię bo możne to sie komuś przydać

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 03 mar 2013, 23:38

PuSzEk dzięki. To kupuję od golfa i montuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl