Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 27 mar 2014, 20:25

Wkłady z opal astry są niby krótsze czyli albo obetniesz tak jak ja 4 cm i dasz tuleje krótszą lub druga opcja obetniesz więcej jak 4cm a tuleja będzie dłuższa czyli większy zakres będziesz mieć.

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 27 mar 2014, 23:09

skoti pisze:Wkłady z opal astry są niby krótsze czyli albo obetniesz tak jak ja 4 cm i dasz tuleje krótszą lub druga opcja obetniesz więcej jak 4cm a tuleja będzie dłuższa czyli większy zakres będziesz mieć.
czyli albo wklasy z astry tak albo tne wiecej niz 4 cm i daje dluzsza tuleje tak? mam jeszcze mozliwosc zalatwienia sprezyn od e46 podobno krotsze :P

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 28 mar 2014, 00:46

jak utniesz pod wąsem a u góry zostawisz OEM wysokość to będzie u Ciebie podobnie jak u skoti'ego jeśli chodzi o wysokość żeby zejść niżej musisz koniecznie skracać kolumnę i dawać krótsze wkłady a kto wie czy nie pojawią się wtedy inne problemy natury technicznej jak nie mieszcząca się półoś czy ocierania wahacza o stabi czy inne problemy które możesz mieć. Najlepsza długość sprężyn to moim zdaniem 18 cm aha i musisz solidnie odboje wyrzeźbić ja u siebie będę miał 2 krążki z poliuretanu o grubości 10mm bez krótszych wkładów i krótszej lagi maks obniżenie to -80 moim zdaniem, ale przy Twoich zapędach to pewnie będzie mało
PS: skoti o którą astrę Ci chodzi ? A może z calibry by podeszły i były krótsze ? Calibra ma niemal identyczne masy co nasze Audiczki a zasadniczo budowa zawieszenia w oplach była taka sama kadet/astra/calibra różnica to twardości wkładów/sprężyn

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 28 mar 2014, 10:24

No dobra a jakbym przespawal wasy od b2 do gwintu od golfa mk2? 8cm moze na poczatku byc ale wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia do tego pewnie zmiana felg bedzie nie raz wiec chcialem sobie zostawic jakies pole manewru :P Czyli musze znalezc krotsze wklady i krotsze sprezyny tak?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 29 mar 2014, 13:16

Przybysz pisze:No dobra a jakbym przespawal wasy od b2 do gwintu od golfa mk2? 8cm moze na poczatku byc ale wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia do tego pewnie zmiana felg bedzie nie raz wiec chcialem sobie zostawic jakies pole manewru :P Czyli musze znalezc krotsze wklady i krotsze sprezyny tak?
Raczej to nie jest możliwe widziałeś kolumnę golfa i audi?!
Tak sprężyny muszą być krótsze najlepiej z 17-18cm max wkłady będziesz miał jak kupisz używkę gwint chyba ,że je pogonisz i dopasujesz se z żłopla :mrgreen:

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 29 mar 2014, 13:40

Panowie rozkręciłem przód z gwintu FK i amorki w średnim stanie (można jeździć ale mogą trochę gorzej tłumić) okazały się firmy KYB o numerze 663009 CK19 druga strona miała oznaczenie CK23. Czy jest jakaś różnica miedzy nimi, bo w wymiarach nie ma żadnej, dodatkowo wujek google powiedział że to olejowe amorki do VW GOLF I,JETTA I, SCIROCCO.

[ Dodano: 2014-03-29, 15:41 ]
Myślę bazą gwintu FK była seryjna kolumna Audi, są na nim wytłoczone te same znaki co na mojej ori kolumnie.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 29 mar 2014, 19:57

bo tak własnie wygląda produkcja gwintu przez znane firmy. czy to FK czy KW to przerabiają seryjne kolmy na gwint.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 31 mar 2014, 00:54

skoti a odnośnie wkładów astra/vectra/calibra masz jakieś ich wymiary ? czy są dużo krótsze od naszych 80'tkowych ? jak z ich średnicą ?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 31 mar 2014, 03:03

Rybson91 pisze:skoti a odnośnie wkładów astra/vectra/calibra masz jakieś ich wymiary ? czy są dużo krótsze od naszych 80'tkowych ? jak z ich średnicą ?
Nie pamiętam ale forumowicz/klubowicz Kresek robił AIR i dawał wkłady od żłopla astry, żeby niżej zejść a jakie wymiary to wam nie powiem, sorki

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 31 mar 2014, 20:01

szkoda trzeba by zmierzyć obudowy i zobaczyć ile cm by można było skracać ;-) bo temat ciekawy - na seryjnej ladze szału nie da się osiągnąć...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 31 mar 2014, 20:37

Mój wkład a raczej kolumna ma teraz 31,5 cm długości, sprężyny ok 21 cm, myślę ,że dać sprężyny niższe z 17-18 cm i wywalić kontrę i będzie ok albo koło 17 cali i wtedy zlicuje się ładnie błotnik z kołem. Albo jedna albo druga opcja zobaczymy

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 01 kwie 2014, 18:15

seryjny korpus wkładu ma 36 cm więc zyskałeś wkładem 4,5 centa a jak wygląda sprawa z wkładami z calibra/astry ? nie mogę nigdzie znaleźć ich długości na żadnych forach... Jakby wkłady z łopla miały około 30 cm lub mniej obudowę to sądzę, że siadło by na nich mega konkretnie

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 01 kwie 2014, 19:28

Wkłady golfa mk1 maja 32mm, gazówki technixa kosztują 120zł/szt.

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 01 kwie 2014, 22:31

Czyli Panowie mozna zrobic tak jak skoti tylko dac nizsza sprezyne i amor tak? np z astry?

Jakby bardziej skrocic dol lagi a ponad przyspawac wiecej gwintu?

Moze tez by skrocic orginaln lage nagwintowac ja i dac krotsze wklady i sprezyny? Daloby rade przespawac ucho od kolumny do gwintu?

Czlowiek chce robic a nie wie jak:P

Przod nie podejdzie do b2 od jetty 1???

Rychu KSC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 wrz 2012, 14:02
Lokalizacja: SW

Post autor: Rychu KSC » 02 kwie 2014, 14:38

Wkłady do gwintu w astrze f mają długość 32cm, 44mm średnica, ale dostanie takich wkładów też nie jest łatwym tematem.
W chwili obecnej są do sprzedania 2 wkłady z gwitnu FK do astry f. Stan idealny, cena 250zł + przesyłka. Jak by ktoś był był zainteresowany to na pw mogę podać namiary ;-)

EDIT:

Co do zawiasu z kadetta. Raczej nie zda egzaminu w audi. Astra na zawiasie z kadetta siadała około 2cm niżej, więc takie amory długo w audi nie wytrzymają.
Jeżeli chodzi zawias z calibry to z tego co pamiętam sprężyny są dłuższe i tak samo jest z wkładami, ale tego nie jestem pewien na 100%. Jeżeli znajdę info na ten temat na forum astry to dam znać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl