Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zawor blow off

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zawor blow off

Post autor: Solskier » 05 gru 2007, 18:44

Dostałem dzisiaj od kolegi zawór upustowy blow off, załozyłem go, ale ku mojemu zdziwieniu nie ma efektu dzwiekowego...dla czego? Jedyny efekt to po przekroczeniu jakiejś wartości doładowania upuszcza cały czas powietrze-czyli trace moc <ok> Podłaczenie jest nastepujące jedne koniec na weżu wychodzącym z IC plus jakiś weżyk cisnieniowy od góry wpiety zaraz za przepływke.O co z tym chodzi?? Może źle go założyłem, może coś jeszcze cza podłaczyć. A moze ktoś ma schemat jak to sie podłacza.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 22:09 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 05 gru 2007, 19:05

chodzi chyba o sterowanie. U nas jest podciśnieniowe a ten zawór działać bezie prawidłowo na nadciśnieniowym :?: Jakoś tak to rozumiem, ale pewności nie mam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 gru 2007, 19:17

Nie bawiłem się w takie klocki ale wydaje mi się, że jeżeli jest to zawór upustowy to działa prawidłowo.
Jeżeli taki zawór jest montowany seryjnie to tunerzy podkęcają go by otwierał się później. Patrz większe ciśnienie doładowania.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 gru 2007, 19:26

tak jak czarekj napisał działa jak zawór bezpieczeństwa w klekocie bezsens tak jak pilocik69 napisał , w benzynie to inna baja

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 05 gru 2007, 20:22

Pany gupoty piszecie :mrgreen: Proponuje poszukać np.na YouTuBe Tdi-ka z zaworem pięknie upuszcza powietrze,sens taki sam jak w benzyniaku :mrgreen:

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 05 gru 2007, 20:39

W TDI bezcelowe bo nie ma przepustnicy..

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 05 gru 2007, 20:56

zjawa pisze:W TDI bezcelowe bo nie ma przepustnicy..
celem ma być pssssssssssssssss :lol: <piwo>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 05 gru 2007, 21:00

Co ma przepustnica do blow-offa :?: Cel to właśnie psss pssst :mrgreen:
I ma upuszczać powietrze którego jest za wiele,co niektórzy muszą sporo poczytać :evil:

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 05 gru 2007, 21:06

RaKo pisze:Co ma przepustnica do blow-offa :?: Cel to właśnie psss pssst :mrgreen:
I ma upuszczać powietrze którego jest za wiele,co niektórzy muszą sporo poczytać :evil:
to Ty poczytaj bo to nie ma tylko robić psssssss a ma konkretne zadanie w doładowanych benzyniakach :roll: <piwo>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 05 gru 2007, 21:23

minon1 dopiero pisałeś że celem ma być psst 10minut później zmieniasz zdanie,a tak w ogóle to napisałem że ma upuszczać powietrze z doładowania żeby np.węzy nie pozrucało i nie uwaliło czegoś i kolega Solskier napisał o blow-offie w TDIku i o dźwięku o który mu chodzi czyli o Pssst,to czemu przeskakujesz na benzyniaki :?: :-/

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 05 gru 2007, 21:29

RaKo pisze:minon1 dopiero pisałeś że celem ma być psst 10minut później zmieniasz zdanie,a tak w ogóle to napisałem że ma upuszczać powietrze z doładowania żeby np.węzy nie pozrucało i nie uwaliło czegoś i kolega Solskier napisał o blow-offie w TDIku i o dźwięku o który mu chodzi czyli o Pssst,to czemu przeskakujesz na benzyniaki :?: :-/
w TDI tylko pssssssssssss jak najbardziej

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 05 gru 2007, 22:54

Jeśli tylko pssst to spoko :mrgreen:
tu mamsz coś o montażu...
http://www.hoberg.at/diesel-bov.html
http://www.misterdotcom.info/smart/Down ... Ventil.pdf

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 05 gru 2007, 23:05

RaKo pisze:minon1 dopiero pisałeś że celem ma być psst 10minut później zmieniasz zdanie,a tak w ogóle to napisałem że ma upuszczać powietrze z doładowania żeby np.węzy nie pozrucało i nie uwaliło czegoś i kolega Solskier napisał o blow-offie w TDIku i o dźwięku o który mu chodzi czyli o Pssst,to czemu przeskakujesz na benzyniaki :?: :-/

dzieki temu zaworowi turbina tez dluzej pozyje i jej tak nie wyhamowywuje.
w dieslu nie ma czym sterowac kiedy ma wypuszczac powietrze gdyz nie ma przepustnicy. pewnie jest przystosowany do mniejszego cisnienia i puszcza przy max doladowaniu, trzebaby mocniejsza sprezyne wsadzic ale wtedy to ci wogole nigdy nie pusci (brak owej przepustnicy - sterowania nim)

przy moim turboi to nie trzeba zaworu zeby poswistac :)

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 05 gru 2007, 23:13

ClNEK pisze:w dieslu nie ma czym sterowac kiedy ma wypuszczac powietrze gdyz nie ma przepustnicy. pewnie jest przystosowany do mniejszego cisnienia i puszcza przy max doladowaniu, trzebaby mocniejsza sprezyne wsadzic ale wtedy to ci wogole nigdy nie pusci (brak owej przepustnicy - sterowania nim)
podobno jest jakiś patent na"symulowanie przepustnicy" ale pytanie jak..

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 gru 2007, 08:28

Dokładnie koledzy w diesli to bedzie tylko efekt pssss i nic wiecej i tak samo jak piszecie zawór otwiera sie przy max doładowaniu (jego max w tej chwili wygląda na 1bar) po osiągnieciu maxa otwiera sie i momntalnie trace moc a pssyt to tylko na 1 biegu jest jako takie, Wiec jak to jest na tych filmikach z you tuba to psssy w klekotach to wystepuje po przeładowaniu a nie po puszczeniu gazu? W takim przypadku jak ja chce zachować moc i na dodatek jeszcze bede go podkrecał o pare PS :mrgreen: , to nigdy nie usłysze tego psssyt bo albo bedzie psssyt albo moc, tylko jak to jest na tych filmikach ze w czasie jazdy to działa i jest tak fajnie :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl