[All] Modyfikacje - zwiekszanie mocy silnikow N/A
[All] Modyfikacje - zwiekszanie mocy silnikow N/A
Dzisiaj napotkałem się na niemieckim forum o tuningu naszych silników o szczególnie 2.8. Według jednej firmy przy przeróbce układu dolotowego powietrza i zoptymalizowaniu mozna go podbic na 200ps. Jesli kogos to interesuje Podaje link do forum i link do tej firmy.
forum
firma
Ps. Sam chip Firmy SKN kosztuje 499 euro i zwiększa moc z 174 ps na 192ps
forum
firma
Ps. Sam chip Firmy SKN kosztuje 499 euro i zwiększa moc z 174 ps na 192ps
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 14:35 przez tunerek, łącznie zmieniany 3 razy.
Jestem sceptycznie nastawiony do chipów w silnikach wolnossących, a tym bardziej do zapewnień sprzedawców i firm oferujących takie patenty co do przyrostów mocy. Niemniej jednak gdyby autu przybyło 18 kobył po zastosowaniu samego tylko chipa to byłaby to ciekawa opcja. Szkoda że nie znam niemieckiego bo chętnie bym sobie poczytał o efektach tych przeróbek.
Chip oferuje inna firma. SKN to jest jedna z renomowanych firm jej chipy sprzedają firmy tuningowe jak Rieger DuW .... .
www.skn-tuning.de
www.skn-tuning.de
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
Dokładnie. te chipy są produkowane dla nowszych silników a nie do naszych... A nawet jeśli to zadziała to z tych 5Ps będziesz aż tak zadowolony <ok>benek77 pisze:Słowo pisane i rzeczywistość to dwie różne rzeczy, jak zobaczę wykres z hamowni auta z takim wynalazkiem to uwierzę, tak na słowo to nie koniecznie.
Postaram sie podjechac do nich i zapytac bo znalazłem niedaleko siebie od nich sklep. Może będą miec jakieś wykresy
Audi,80 2,8 L V6
Bezeichnung CHIP/ECO75 ECO Tuning
Original Leistung /
original power 128 kW (174)PS
Original Drehmoment /
original torques 250 Nm
SKN Mehrleistung /
SKN additional power + 13 kW (18)PS -
SKN Mehrdrehmoment /
SKn additional torque + 15 Nm -
SKN Gesamtleistung /
SKN final power = 141 kW (192)PS -
SKN Gesamt-Drehmoment /
SKN final torque = 265 Nm -
Audi,80 2,8 L V6
Bezeichnung CHIP/ECO75 ECO Tuning
Original Leistung /
original power 128 kW (174)PS
Original Drehmoment /
original torques 250 Nm
SKN Mehrleistung /
SKN additional power + 13 kW (18)PS -
SKN Mehrdrehmoment /
SKn additional torque + 15 Nm -
SKN Gesamtleistung /
SKN final power = 141 kW (192)PS -
SKN Gesamt-Drehmoment /
SKN final torque = 265 Nm -
Jeżeli mają wykresy to może uwiarygodnić ich ofertę, niemniej jednak dla mnie było by najważniejsze jak taki patent sprawdzi się w moim aucie, a nie w jakimś anonimowym samochodzie, gdzie nie wiemy czy ten wykres został uzyskany tylko za pomocą chipa, a nie jakichś innych modyfikacji. Uderzaj do nich i chwal się co i jak.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Napewno okaże się to prawda,przecież wszyscy sprzedający czipy,power boxy itp. to tacy fajni i uczciwi ludzie ....taki przyrost mocy na seryjnych walkach,kolektorach litości.
Bylem w Krakowie służbowo jakieś 2lata temu kupowalem czarnego NSX-a(niestety nie dla siebie a dla firmy zajmujacej sie sportowymi autami dla której wtedy pracowałem"KIMBEX" się wabi).Kupowałem od gościa który ma hamownie i firme "tuningową"(nazwy nie wymienie ale w Krakowie tak znowu dużo hamowni nie ma..) i dowiedzialem sie paru rzeczy o kalibrowaniu,oraz innych "zabiegach" dzieki którym można wpłynąć na wynik.
Dlatego w hamownie wierze jesli nie należy do firmy opylającej dany wynalazek.
Bylem w Krakowie służbowo jakieś 2lata temu kupowalem czarnego NSX-a(niestety nie dla siebie a dla firmy zajmujacej sie sportowymi autami dla której wtedy pracowałem"KIMBEX" się wabi).Kupowałem od gościa który ma hamownie i firme "tuningową"(nazwy nie wymienie ale w Krakowie tak znowu dużo hamowni nie ma..) i dowiedzialem sie paru rzeczy o kalibrowaniu,oraz innych "zabiegach" dzieki którym można wpłynąć na wynik.
Dlatego w hamownie wierze jesli nie należy do firmy opylającej dany wynalazek.
Audi AG żeby z 2.8 wycisnąć 193KM zrobiło głowicę na 30 zaworów. A tu proszę - zmieniamy oprogramowanie silnika z 12 zaworową głowicą i przyrost mocy taki sam... myślę że w trybie pilnym należy powiadomić Ingolstadt, że źle kumają nad projektowaniem silników - skoro za 500E można już takie wyniki uzyskać... <ok>
Taa by chłopaki z Ingolstadt chodzili do zawodówki, to teraz byśmy śmigali samochodami z pojemnością 2.0L i 200ps, mowa oczywiśćie o N/A :mrgreen:foxbat pisze:Audi AG żeby z 2.8 wycisnąć 193KM zrobiło głowicę na 30 zaworów. A tu proszę - zmieniamy oprogramowanie silnika z 12 zaworową głowicą i przyrost mocy taki sam... myślę że w trybie pilnym należy powiadomić Ingolstadt, że źle kumają nad projektowaniem silników - skoro za 500E można już takie wyniki uzyskać...
po dokładniejszym zapoznaniu się z ofertą, należy przyznać, że to jednak ściema. Np. za 1600E oferują zestaw modyfikujący do silnika 2.3E 133KM o symbolu NG - ogólnie zastosowanie Elektronicznie sterowanego wtrysku i zapłonu w miejsce KE- III - Jetronic + inne wałki. Podana jest moc do uzyskania - 160PS (czyli wzrost o 27, ze 133). Ale jest też napisane że taki przyrost mocy uzyska się po zastosowaniu jeszcze dodatkowych czynności, takich jak obróbka głowicy i układu dolotowego, oraz modyfikacje przepływomierza. Czyli nie gwarantują że po zakupie ich gadżetów uzyskamy taki przyrost mocy, bo zawsze mogą się wykręcić że przybyło tylko 5KM, bo nie zrobiono głowicy i dolotu....
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Kupa i nie kupa. Bo rzeczywiście jest technicznie możliwy taki wzrost mocy, ale przede wszystkim trzeba spełnić te wymagania dodatkowe, a potem bawić się w czipy/boxy i tak dalej. A to oznacza w skrócie bardzo dużą kasę - przykład takich modyfikacji:
http://www.20v-sauger-tuning.de/
Czyli ze 170 zrobiono 200KM nie dając turbo - ale za to robiąc naprawę główną silnika z rozwierceniem cylindrów na ostatni wymiar naprawczy i nowymi tłokami, tak aby przy okazji zwiększyć pojemność z 2.3 na 2.5. A kąty szlifowania gniazd zaworów wynikały z wyliczeń na dość skomplikowanych wzorach...
To nie jest robota plug and play. Można, ale wartość takiego tuningu w większości przypadków przekroczy wielokrotnie wartość tuningowanego auta...
http://www.20v-sauger-tuning.de/
Czyli ze 170 zrobiono 200KM nie dając turbo - ale za to robiąc naprawę główną silnika z rozwierceniem cylindrów na ostatni wymiar naprawczy i nowymi tłokami, tak aby przy okazji zwiększyć pojemność z 2.3 na 2.5. A kąty szlifowania gniazd zaworów wynikały z wyliczeń na dość skomplikowanych wzorach...
To nie jest robota plug and play. Można, ale wartość takiego tuningu w większości przypadków przekroczy wielokrotnie wartość tuningowanego auta...
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Że nie wspomne o zmianie charakterystyki silnika,coś za coś.Albo stadko koni na plusie albo elastyczność w szerokim zakresie,stabilny bieg jałowy i spalanie w granicach fabryki.
Morał z tematu taki jak zwykle-Nie ma łatwych tanich i przyjemnych przyrostów mocy(poważnych) za niedużą kase w silnikach wolnossących.
Morał z tematu taki jak zwykle-Nie ma łatwych tanich i przyjemnych przyrostów mocy(poważnych) za niedużą kase w silnikach wolnossących.