[80 B3 JN] podłaczenie Digi I
[80 B3 JN] podłaczenie Digi I
Koledzy jak wykorzystać instalację elektryczną z JN-a do montażu Digi I?
Czy można wykorzystać seryjną wiązkę od ECU? czy może lepiej ori od digi?
Czy można wykorzystać seryjną wiązkę od ECU? czy może lepiej ori od digi?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak chcesz się bawić w kabelkologię to czemu by nie wykorzystać. Plus, plus po zapłonie, masę i sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa i hall też będziesz miał na miejscu. Problem może się pojawić gdy okaże się że od jetronica idzie za mało kabli pod maskę które można by wykorzystać przy digi.
Więc przed przystąpieniem do akcji trzeba by policzyć choćby na schemacie czy ilość kabli będzie wystarczająca i czy nie potrzebne będą np. kable ekranowane albo o odpowiednich przekrojach.
Więc przed przystąpieniem do akcji trzeba by policzyć choćby na schemacie czy ilość kabli będzie wystarczająca i czy nie potrzebne będą np. kable ekranowane albo o odpowiednich przekrojach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przejrzałem kilka schematów i dopiero na tym: http://www.vanagonparts.com/images/tech/fi_wiring.gif znalazłem informacje że obrotomierz jest podłączony do cewki (kabel idący z pinu 25 sterownika). Choć na tym schemacie jest jakiś osobny sterownik od stabilizacji wolnych obrotów.turbofin pisze:W jaki sposób podłączyć obrotomierz?
Który pin z ECU i gdzie pod licznik?
Będziesz musiał zrobić kontrolkę oleju na dole bo w B4 jest mini checku (albo auto-checku zależy co masz). Jak wsadzisz żarówkę chociaż możesz nie mieć odpowiedniego piktogramu pod tą kontrolką.turbofin pisze:Czy zegary od B4 do 260 km/h podejdą p&p?
Możesz przerzucić tą wstawkę z kontrolkami z B3 bo zostanie ci wolna wtyczka ale to przekładanie nie jest konieczne bo i tak te dwie kontrolki na górze będą działać. Miałem mini-checka z B4 w B3 i chyba czasami odzywał się brzęczyk z niego. Albo załatw albo dorób sobie wtyczkę do mini-checka i podłącz czujniki ciśnienia do niego to będziesz miał kontrolkę od oleju na górze jak oryginalnie w B4.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W JNie masz zapłon jak w gaźniku jak dobrze kojarzę. Czyli zapłon mechanicznie przyspieszany więc masz tylko moduł który jest podłączony do halla, cewki i dodatkowo ma wyjście na obrotomierz.
Obrotomierz to kabel zielono-niebieski na żółtej kostce liczników pin 22 idący od tego modułu zapłonowego. Ostatecznie możesz wykorzystać ten moduł aby dawał sygnał do obrotomierza zostawiając jeden kabel sygnały od halla podłączony. Wyjście na cewkę i zasilanie halla (bo zasilanie będziesz miał z digi) odłączasz.
Schematu od JN nigdzie nie mogę znaleźć.
Obrotomierz to kabel zielono-niebieski na żółtej kostce liczników pin 22 idący od tego modułu zapłonowego. Ostatecznie możesz wykorzystać ten moduł aby dawał sygnał do obrotomierza zostawiając jeden kabel sygnały od halla podłączony. Wyjście na cewkę i zasilanie halla (bo zasilanie będziesz miał z digi) odłączasz.
Schematu od JN nigdzie nie mogę znaleźć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzymaj schemat jak to mniej więcej podłączyć: http://img24.imageshack.us/img24/1662/s5w4.png
Ty masz jeszcze jakiś dodatkowy moduł do stabilizacji obrotów?
Ty masz jeszcze jakiś dodatkowy moduł do stabilizacji obrotów?
Dzięki za schemat na pewno się przyda, nie mam dodatkowego modułu do stabilizacji wolnych obrotów.
Jak dobrze rozumiem to zasilanie ECU i wtryskiwaczy robimy przez dodatkowy przekażnik załączany plusem po stacyjce. Pompę paliwa załącza pin 3 z ori przekażnika.
Gdzie najlepiej podłączyć zasilanie grzałki w sondzie?
Jak dobrze rozumiem to zasilanie ECU i wtryskiwaczy robimy przez dodatkowy przekażnik załączany plusem po stacyjce. Pompę paliwa załącza pin 3 z ori przekażnika.
Gdzie najlepiej podłączyć zasilanie grzałki w sondzie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie tak. Chociaż bez przekaźnik też powinno działać. Chyba tylko digifanty miały zrobione zasilanie w ten sposób bo wszystkie inne mają podłączenie do plusa po zapłonie bez przekaźnika.turbofin pisze:Jak dobrze rozumiem to zasilanie ECU i wtryskiwaczy robimy przez dodatkowy przekażnik załączany plusem po stacyjce.
Zasilanie grzałki można wziąć ze styku 87a i podłączyć przez 5A do grzałki sondy. Tak jest oryginalnie w B4. Natomiast w 6A i AAD grzanie sondy jest po zapłonie z B15a
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A do digi nie masz osobnego czujnika? To jeszcze nie czasy gdy czujnik na deskę i dla ECU były zintegrowane. Na wskaźnik będziesz musiał zostawić ori czyjnik.turbofin pisze:Temperaturę wody na wskażnik wychyłowy biorę z czarnego czujnika digi?
Chodzi ci o wtyczke pod maską czy wewnątrz auta.turbofin pisze:Która wtyczka w JN - ie jest od temperatury płynu chłodniczego?
Do digi (ECU) jest niebieski czujnik od temperatury i wydaje mi się, że czarny można podłączyć na wskażnik wychyłowy. G60 ma króciec przy głowicy i znajdują się tam tylko dwa czujniki. Chodzi mi o tą wtyczkę pod maską, bo po odłączałem wszystki wtyczki a teraz nie wiem która idzie do temp płynu na wskażnik.