[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
To jakie rozwiązanie pedału gazu jest? Temat pedału na potencjometrze pewnie przerabiany już niejednokrotnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Najczęstsze rozwiązanie to montowanie oryginalnego przy użyciu adaptera zrobionego z drewnianego klocka (choć takie rozwiązanie rozwściecza purystów). Jeszcze kiedyś ktoś miał pomodzone 1.9Tdi AWX to elektroniczny pedał gazu miał pod maskę i linkę od oryginalnego podłączoną do niego.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ja też kombinuje nad spięciem przepustnicy z awt z jakimś elektrycznym pedałem. Poza wyżej wspomnianymi rozwiązaniami czyt. drewniany klocek i podwójny gaz nie znalazłem odpowiedniego rozwiązania. Gdzieś coś ktoś zrobił napewno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
ECUMaster EMU (ale nie wersja classic) obsługuje elektroniczne przepustnice, tylko trochę drogi. Ktoś kombinował ostatnio aby użyć ECUmastera DET3 do wysterowanie przepustnicy pedałem od 80tki TDI ale też nie byłoby to rozwiązanie idealnie bo nie wiem czy dałoby się tam zrobić sprzężenie zwrotne aby za każdym razem przepustnica trzymała jedno położenie. Pewnie dałoby się coś takiego napisać na arduino jak już.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ok więc można by zastosować pedaliere z tdi plus pedał przyspieszenia od a8 d2 po fejsie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
@JakiBoY - miejsca do spawania jest w a80 z tego co widzę wiec mocowanie dla pedału gazu z Passat b5 czy audi a4 z potencjometrem można wyrzeźbić bez drewna i linek.
Tak apropo, moja a80 w trakcie wyrzygiwania nie potrzebnych kabelków
Prócz czujnika temperatury nic z tych przewodów nie był potrzebne
Skrzynka bezpieczników pod maska została zamieniona na przekaźnika od wentylatorów .
Tak apropo, moja a80 w trakcie wyrzygiwania nie potrzebnych kabelków
Prócz czujnika temperatury nic z tych przewodów nie był potrzebne
Skrzynka bezpieczników pod maska została zamieniona na przekaźnika od wentylatorów .
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Wrzuć zdjęcie.SowaBezOka pisze: ↑11 wrz 2020, 21:31Skrzynka bezpieczników pod maska została zamieniona na przekaźnika od wentylatorów .
Ja też wywaliłem masę kabli spod maski po włożeniu silnika.
Będziesz dlubac pedał gazu? Ja jeszcze jestem za granicą więc nie pogrzebie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Spod maski i z nad nóg kierowcy usuwalem te nie potrzebne przewody. ABT spowrotem tu nie trafi, wiec nie ma sensu ich trzymac...
Poki co odpuszcze pedal gazu bo nie mam reszty gratow, ale w przyszlosci go zaadoptuje na pewno.
Na ta chwile zawieszenie musze zrobic bo strach jezdzic i sproboje wrzucic licznik z A4 lub A6.
Ogolnie te przekazniki co widac na zdjeciu byly poprostu nie potrzebne. Póściłem nowe przewody i teraz zostały tam dwa przekaźniki i odpowiadają one za załączanie się wentylatorów. jeden załącza się przy 95 stopniach, drugi dołączy jesli temperatura przekroczy 102 stopnie.
Jutro rano podrzuce fotkę.
Poki co odpuszcze pedal gazu bo nie mam reszty gratow, ale w przyszlosci go zaadoptuje na pewno.
Na ta chwile zawieszenie musze zrobic bo strach jezdzic i sproboje wrzucic licznik z A4 lub A6.
Ogolnie te przekazniki co widac na zdjeciu byly poprostu nie potrzebne. Póściłem nowe przewody i teraz zostały tam dwa przekaźniki i odpowiadają one za załączanie się wentylatorów. jeden załącza się przy 95 stopniach, drugi dołączy jesli temperatura przekroczy 102 stopnie.
Jutro rano podrzuce fotkę.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Licznik z a4 przed lift pasuje we wnękę. Można go lekko pochylić. Wiązkę trzeba wykonać. Taka przejściówkę w sumie bo jedno jest masa sterowane inne plusem itd do siebie będę prawdopodobnie montować właśnie z dużym fisem dla tego mam już manetkę pod ac bc.
Też usunąłem wiązki mnóstwo ale przekaźnikow nie ruszałem nie wiem co od czego jest a fajnie by było odchudzić makaron dla tego o fotki pytam bo może mnie najdzie żeby znów pewnego dnia rzucić się w to dziadostwo. Dobrze by było jakbyś coś opisał do fotek to każdemu by się przydało w tym temacie. Ja przygotowuje instrukcje swapu dużych hebli brembo.
Też usunąłem wiązki mnóstwo ale przekaźnikow nie ruszałem nie wiem co od czego jest a fajnie by było odchudzić makaron dla tego o fotki pytam bo może mnie najdzie żeby znów pewnego dnia rzucić się w to dziadostwo. Dobrze by było jakbyś coś opisał do fotek to każdemu by się przydało w tym temacie. Ja przygotowuje instrukcje swapu dużych hebli brembo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Z lekkimi problemami, ale licznik już prawie działa.
Wziąłem full fis z przedlifta. Wtyczki te same, tylko ułożenie pinów inne. Została mi tylko do zrobienia czerwona wtyczka (20 pin) od FIS i manetki oraz przeróbka wskazań poziomu paliwa.
Zegarek, obrotomierz, prędkościomierz, woltomierz funkcjonują, wskaźnik paliwa działa połowicznie (wskazuje, ale odwrotnie)
Problem który nie wiem jak ruszyć to wyświetlacz fis. Nic nie wskazuje jak na załączonym zdjęciu... Podłączyłem inny licznik z fis i świeci tak samo
[+]
Zrobię jutro prowizoryczną manetkę, może ruszy fis.
Wziąłem full fis z przedlifta. Wtyczki te same, tylko ułożenie pinów inne. Została mi tylko do zrobienia czerwona wtyczka (20 pin) od FIS i manetki oraz przeróbka wskazań poziomu paliwa.
Zegarek, obrotomierz, prędkościomierz, woltomierz funkcjonują, wskaźnik paliwa działa połowicznie (wskazuje, ale odwrotnie)
Problem który nie wiem jak ruszyć to wyświetlacz fis. Nic nie wskazuje jak na załączonym zdjęciu... Podłączyłem inny licznik z fis i świeci tak samo
[+]
Zrobię jutro prowizoryczną manetkę, może ruszy fis.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Nie wiem czy do tego pełnego fisa nie szło jakieś dodatkowe zasilanie na którymś z pinów. Wg. schematu stąd: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=45431
plus po zapłonie powinien być na 3 i 4 żółtej kostki a masy na 18 i 19 niebieskiej.
plus po zapłonie powinien być na 3 i 4 żółtej kostki a masy na 18 i 19 niebieskiej.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Plus znajduje sie tak jak mówisz na 3 i 4 a minusy 18 i 19 do tego musisz z wtyczki żółtej podpiąć pin 20 czyli diagnostykę, do interfejsu lini k.
Mówiłem że licznik ładnie pasuje w deskę
Wrzucam piny dla potomnych :
Niebieska 26-pin
1 - Niewykorzystane
2 - Zadziałanie brzęczyka
3 - Zacisk 15 – ZAPŁON +12 V
4 - Zacisk 15 – ZAPŁON +12 V
5 - Niewykorzystane
6 - Zacisk 61 – MASA (kontrolka ładowania, masa=błąd )
7 - Hamulec ręczny/zakłócenie działania hamulca- (masa)
8 - ABS, sygnał bezpośredni
9 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał bezpośredni
10 - CAT
11 - ABS, sygnał zwrotny
12 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał zwrotny
13 - Światło postojowe po prawej stronie – ( +12V )
14 - Wyłącznik zapłonu styk S – ( +12V )
15 - Niewykorzystane
16 - Niewykorzystane
17 - Zadziałanie gongu
18 - Ciśnienie oleju 1,8 bar – (masa= błąd)
19 - Zacisk 58d – podświetlenie deski
20 - Poziom płynu chłodzącego – ( masa=OK. )
21 - Kierunkowskaz prawy – ( +12V)
22 - Światła drogowe-kontrolka – ( +12V)
23 - Wejście prędkościomierza
24 - Płyn hamulcowy - ( masa= błąd)
25 - Klocek hamulcowy – ( masa= OK.)
26 - Światło postojowe po lewej stronie – ( +12V )
Złącze wielostykowe 26-stykowe, ŻÓŁTE
1 - Zacisk 58 – (58s +12V)
2 - Zacisk 58 – (58s +12V)
3 - Sygnał liczby obrotów – ( + 12V )
4 - Sprężarka układu klimatyzacji
5 - Wyświetlanie godziny
6 - Sygnał prędkości 1 – ( ?masa )
7 - Sygnał prędkości 2 – ( ? masa)
8 - Czujnik stykowy drzwi kierowcy – ( masa )
9 - Zacisk 30 – ZAWSZE +12V
10 - Zacisk 30 – ZAWSZE +12V
11 - Niewykorzystane
12 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa
13 - Kierunkowskaz lewy – ( +12V )
14 - Niewykorzystane
15 - Niewykorzystane
16 - Przełącznik zamka pasa bezpieczeństwa
17 - Niewykorzystane
18 - Zacisk 31 - MASA
19 - Zacisk 31 – MASA CZUJNIKA WODY
20 - Przewód diagnostyczny
21 - Niewykorzystane
22 - Niewykorzystane
23 - Lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec
24 - Immobiliser – ( masa )
25 - Czujnik poziomu paliwa – ( masa)
26 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego – (masa)
-
OnlineLeo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
dajcie jeszcze białą wtyczkę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
connector FIS, 20-pin
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Gear indicator
7 -not used
8 -not used
9 -Coolant level
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer - Reset
12 -Radio/telephone - Clock
13 -Radio/telephone - Data
14 -On-board computer, left
15 -Radio/telephone - Enable
16 -Tail lights/dipped beams
17 -Glow plug relay
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used
connector, black, 4-pin
1 -Oil temperature sender
2 -not used
3 -not used
4 -not used
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Gear indicator
7 -not used
8 -not used
9 -Coolant level
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer - Reset
12 -Radio/telephone - Clock
13 -Radio/telephone - Data
14 -On-board computer, left
15 -Radio/telephone - Enable
16 -Tail lights/dipped beams
17 -Glow plug relay
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used
connector, black, 4-pin
1 -Oil temperature sender
2 -not used
3 -not used
4 -not used
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Dzisiaj chcialem wyciągnąć pływak i podmienić płytkę aby prawidłowo wskazywał, ale co się okazuje to w baku nalane po uszy więc prawdopodobnie dobrze teraz wskazuje ten licznik...
Jak uda mi się wyjeździć benzynę.
Ogólnie coś mało pobrał bo jakies 350km zrobiłem od ostatniego tankowania, ale jazda tylko po autostradzie...
[+]
Panowie podpowiedzcie mi jeszcze na jakich poduszkach po swapie powinien być silnik? Bo obecnie przenosi drgania na budę, i chciałbym nowe wrzucić... na oko nie są z 1.8T, ale w razie co to będą pasować te z 1.8T ??
Jak uda mi się wyjeździć benzynę.
Ogólnie coś mało pobrał bo jakies 350km zrobiłem od ostatniego tankowania, ale jazda tylko po autostradzie...
[+]
Panowie podpowiedzcie mi jeszcze na jakich poduszkach po swapie powinien być silnik? Bo obecnie przenosi drgania na budę, i chciałbym nowe wrzucić... na oko nie są z 1.8T, ale w razie co to będą pasować te z 1.8T ??