[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lip 2020, 09:34
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Kraków
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam,
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem B4 coupe 2.0 abk. Z racji tego, że silnik w drodze powrotnej zjadł pół stanu oleju planuje wsadzenie 1.8t aeb. W planach zakup kompletnego dawcy. Pierwsze pytanie, które mi się nasunęło to ABS. Niestety w swoim nie posiadam. Czy posiadanie abs-u ma wpływ na swap ? Czy można wszystko przenieść z a4 b5 ? Jak kwestia zwrotnic, przegubów, czy są przystosowane pod abs ? Dziękuję za odpowiedzi.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem B4 coupe 2.0 abk. Z racji tego, że silnik w drodze powrotnej zjadł pół stanu oleju planuje wsadzenie 1.8t aeb. W planach zakup kompletnego dawcy. Pierwsze pytanie, które mi się nasunęło to ABS. Niestety w swoim nie posiadam. Czy posiadanie abs-u ma wpływ na swap ? Czy można wszystko przenieść z a4 b5 ? Jak kwestia zwrotnic, przegubów, czy są przystosowane pod abs ? Dziękuję za odpowiedzi.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
ABS w 80tkach działa całkowicie niezależnie od sterownika silnika. Co do przełożenia zwrotnic to chyba nigdy nie widziałeś zawieszenia w B5, bo jest całkowicie inne i ma 4 wahacze, które są zamocowane czterema sworzniami do zwrotnicy a w 80tce masz jeden wahacz i jeden sworzeń.
Może jedynie przeguby półosi by pasowały jeśli są tego samego wymiaru.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lip 2020, 09:34
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Kraków
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Źle się wyraziłem, wiem, że w b5 jest wielowahacz. Chodzi mi o to czy muszę pierw doposażyć swoja 80tke w abs aby bezproblemowo wsadzić aeb z komputerem od b5 ?maciek889 pisze: ↑19 lis 2020, 20:50ABS w 80tkach działa całkowicie niezależnie od sterownika silnika. Co do przełożenia zwrotnic to chyba nigdy nie widziałeś zawieszenia w B5, bo jest całkowicie inne i ma 4 wahacze, które są zamocowane czterema sworzniami do zwrotnicy a w 80tce masz jeden wahacz i jeden sworzeń.
Może jedynie przeguby półosi by pasowały jeśli są tego samego wymiaru.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Auto złożone, większość rzeczy ogarnięte niebawem wleci fotostory 
. Kilka problemów, auto przed przekładką silnika było w budzie A4 cały dawca. Jeździliśmy nim, wszystko było okej przy zakupie zmierzona kompresja, test upg i td... Odpalamy w A80 dymi, ..(wybrali papieża) czuć zapach oleju. Gdzie popełniliśmy błąd, może ktoś wie? Turbo się przeładowuje?? Jeszcze kilka błędów komputera, załączam foto. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/9rJ ... B5v7hEfqYU
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
@Leon121 - ciężko powiedzieć co źle zrobiliście.
Kopci odrazu po odpaleniu czy po nagrzaniu się??
Kopci odrazu po odpaleniu czy po nagrzaniu się??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Odpalona 5 min ma wolnych, albo zwiększenie obrotów i kopci, ale. Ie jest to niebieski dym tylko biały.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Dobra ogarnięte 
odpowietrzona, nagrzana i dymka nie puści
zostało tylko ogarnąć zegary tzn...ciśnienie oleju, temperatura wody, predkosciomierz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Jak rozwiązaliście temperaturę wody na zegarach, ciśnienie oleju powyżej 2000rpm i predkosciomierz i klimę bo tylko to mi zostało i ogarnięte 

Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Co do temperatury to można w króciec od AEB (i chyba wszystkich silników na starszym bloku) wsadzić czujnik z 4 cylindrowej B4ki. Czujni ciśnienia jak nie masz bańki to możesz zostawić ten co miałeś na silniku a drugiego wejścia nie podłączać to powinna zostać kontrola powyżej 2000 (jak w A4). A jak masz dodatkowe zegary to będziesz musiał podłączyć czujnik 0.3 a kabel czujnika 1.8 bara dać do masy tylko w takim wypadku będzie piszczeć przed odpaleniem.
Najlepiej by było rozdzielić wyjście czujnika ciśnienia oleju aby móc wsadzić oba czujniki z 80tki.
Najlepiej by było rozdzielić wyjście czujnika ciśnienia oleju aby móc wsadzić oba czujniki z 80tki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Okej czyli wtyczkę trzeba przerobić bo w abk jest 3 pin, a w aeb jest 4 pin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ten 4 pin zostawiasz dla ECU a do czujnika dla zegarów musisz dać drugą kostkę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Zamiast 2 pinowego?
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Tak, jeśli nic do niego nie podłączasz. Chyba wczesne A4ki jak 80tki miały osobny czujnik dla klimatronika i to pewnie jest ten 2 pinowy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
A jeżeli chciałbym zostawić klimatyzację?
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
To chyba do klimatronika w 80tkach ten czujnik był na takim adapterze na wężu: https://images61.fotosik.pl/851/a77b0348479cf520gen.jpg jeszcze druga opcja to użyć sekcji licznikowej tego czujnika 4 piny ale wtedy przekłamuje wskazania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.