[80 b3 ośka] pytanie o swap
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
[80 b3 ośka] pytanie o swap
Witam koledzy,
Z pytaniem takowym się zgłaszam, a raczej w doradzeniu, co poczynić z moją osiemdziesiątką.
Mój stary motor, 1.9 SD zakończył swój żywot, zaczęło czesać panewkę na korbie.
Remont takiego silnika, jak wiadomo, totalnie nie opłacalny.
Mam do ogarnięcia ABK, który chciałbym tam wsadzić. 1200 zł. Byłby to koszt za kompletny swap oraz wykonanie. Co należałoby jeszcze wymienić i jakie koszta orientacyjne?
Drugą opcją chciałem wrzucić 1.8t. Krótki pomysł, trwał do zapoznania się z "ogólnym" kosztorysem.
Trzecia opcja, sprzedaż i zakupu coś z VAG'a, najchętniej 1.8t.
Jakie byłby Wasza decyzja?
Z pytaniem takowym się zgłaszam, a raczej w doradzeniu, co poczynić z moją osiemdziesiątką.
Mój stary motor, 1.9 SD zakończył swój żywot, zaczęło czesać panewkę na korbie.
Remont takiego silnika, jak wiadomo, totalnie nie opłacalny.
Mam do ogarnięcia ABK, który chciałbym tam wsadzić. 1200 zł. Byłby to koszt za kompletny swap oraz wykonanie. Co należałoby jeszcze wymienić i jakie koszta orientacyjne?
Drugą opcją chciałem wrzucić 1.8t. Krótki pomysł, trwał do zapoznania się z "ogólnym" kosztorysem.
Trzecia opcja, sprzedaż i zakupu coś z VAG'a, najchętniej 1.8t.
Jakie byłby Wasza decyzja?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
powiem szczerze że dość optymistyczne podejścieYetiQuattro pisze:Mam do ogarnięcia ABK, który chciałbym tam wsadzić. 1200 zł. Byłby to koszt za kompletny swap oraz wykonanie.
wymienił bym heble na większeYetiQuattro pisze:Co należałoby jeszcze wymienić i jakie koszta orientacyjne?
koszt wsadzenia, jak tu już koledzy niejednokrotnie pisali kilkukrotnie większy niż to co podałeś w przypadku abkYetiQuattro pisze:Drugą opcją chciałem wrzucić 1.8t. Krótki pomysł, trwał do zapoznania się z "ogólnym" kosztorysem.
Więc podstawowe pytanie ile chcesz na to wydać? bo jeśli jakieś marne grosze a wstawi to jakiś "Janusz" w stodole to możesz mieć później kupę problemów. Bo takich tematów jest masa a jak dochodzi do kosztów to zaraz cisza się robi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
luz kolego każdy robi co uważa. Twój wybór.YetiQuattro pisze:Może i Janusz, ale wiem, że na Audi zjadł zęby. I to dosłownie. Mam pewność, że zrobi to solidnie, bez fuszerki. Zresztą sam będe mu w tym pomagał.PieterB pisze:a wstawi to jakiś "Janusz" w stodole to możesz mieć później kupę problemów.
Tyle zjadaczy zębów już widziałem a z zapłonem a abk'u se nie umieją poradzić hehe
ps mam tylko prośbę jak już dokonasz dzieła to daj znać czy faktycznie zmieściłeś się w tych 1200 zł ze swapem na abk oczywiście, tylko tak szczerze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
Napisałem, że będzie to kompletny swap (słupek, osprzęt, elektryka)maciek889 pisze:Tylko za tą cenę to zastanie mechaniczny wtrysk z SD. Ciekawe czy przypasuje aparat zapłonowy z SD do ABK bo może SD może być na mniejszy otwór.
Zastanawiałem się ponadto, czy nie zmienić również skrzyni biegów. Aktualna już dosyć kiepsko funkcjonuje, czasami biegi nie wchodzą, czasami zgrzytnie. Lewarek lata jak żyd po pustym sklepie
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
troszkę mnie to dziwi jak napisałem wcześniejYetiQuattro pisze:Napisałem, że będzie to kompletny swap (słupek, osprzęt, elektryka)
bo sam goły słupek to min 500-600 zł i to nie wiem czy da się w dobrym stanie za tą kasę gdzie jeszcze trzeba doliczyć rozrząd od razu pewnie, plus przepływomierz z obudową filtra to koszt co najmniej 300 zł czyli razem ok 900 no powiedzmy robocizna 300 zł czyli razem 1200, a gdzie reszta gratów?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
No cóż, nic lepszego pewnie i tak nie wymyślę, więc wezmę się za to ABK. Jak uda mi się skończyć, dam znać jaki to koszt. Będę miał bardzo po taniości całą B4, swapa biorę ja, resztę mój mechanior.PieterB pisze:troszkę mnie to dziwi jak napisałem wcześniej
bo sam goły słupek to min 500-600 zł i to nie wiem czy da się w dobrym stanie za tą kasę a gdzie jeszcze doliczyć rozrząd od razu pewnie, plus przepływomierz z obudową filtra to koszt co najmniej 300 zł czyli razem ok 900 no powiedzmy robocizna 300 zł czyli razem 1200, a gdzie reszta gratów?
U mnie w audi 80 B3 1.8PM padl motor , wsadziłem słupek ABK, resztę osprzętu od PM-a.
Czyli takie 2.0 8v na jednopunktowym wtrysku i wiekszej przepustnicy od AAE 40mm, portki miałem powiekszone z wyjściem na 60mm od mojego projektu G60.
Smiga na gazolinie jak zły W budzie B3 fajnie to już jedzie, nie zamienil bym juz na 1.8PM.
Czyli takie 2.0 8v na jednopunktowym wtrysku i wiekszej przepustnicy od AAE 40mm, portki miałem powiekszone z wyjściem na 60mm od mojego projektu G60.
Smiga na gazolinie jak zły W budzie B3 fajnie to już jedzie, nie zamienil bym juz na 1.8PM.