[b4 2.0 ABT] Swap - jaki motor wybrac ?
[b4 2.0 ABT] Swap - jaki motor wybrac ?
chce wymienic silnik w swojej b4 na silnieszy mam teraz 2.0 90 kucy i w dodatku juz pada a nie sprzedam samochodu na 100 procent bo wiele w niego wlozylem oprocz silnika i przyszla pora ale konkretnie chcialem wiedziec co moge do niego wlozyc silniejszego niz 90 oczywiscie bez mega przerubek i z w miare akceptowalnymi kosztami oraz gdzie sie z tym zglosic jestem z wielkopolski ale dojechac moge wszedzie z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 00:06 przez sikor, łącznie zmieniany 1 raz.
ladnie to wyglada ale sama cena za swap ponad 17 tysiecy to grub o za duzo ja raczej mysle o jakims silniczku z b4 ktory moze pasowac do mojej niunki bez zadnych wiekszych problemow chociazby wersja 115 ps ile to moze wyniesc co trzeba miec albo jakis podobny no i nie za kosmiczne pieniadze nie stac mnie az na tyle
Każdy swap na silnik inny od seryjnego wymaga sporych kosztów, nawet włożenie ABK! Skompletowanie całego osprzętu będzie kosztowne a jak już Ci się uda i będzie chodził to będziesz zawiedziony jego osiągami.... Skoro temat jest w tuningu to tak jak koledzy polecę Ci 1.8T jako sposób na moc w B3/B4!
Najtaniej będzie jak kupisz całe A4 z angielska kierą.. jakieś 7tyś, masz w ten sposób większość potrzebnych gratów, pozostaje tylko przekładać motor, a resztę A4 na części i wystawiasz w alledrogo
Pozdro
Najtaniej będzie jak kupisz całe A4 z angielska kierą.. jakieś 7tyś, masz w ten sposób większość potrzebnych gratów, pozostaje tylko przekładać motor, a resztę A4 na części i wystawiasz w alledrogo
Pozdro
sikor pisze:hmm niby tak ale silnik 115 ps to koszt okolo 1500zl plus przekladka no i prawie caly osprzet od mojego chyba pasuje myslalem ze da sie w 3 tys zmiescic
Troszkę w błędzie jesteś. Wbrew pozorom ABK znacznie różni sie od ABT. Aby spełnić minimum wymagania fabryczne musiałbyś:
- zmienić całe sprzęgło (w ABK jest wieksze)
- zmienić przeguby wewnętrzne ( ABK - 100 mm, ABT - 90 mm),
- zmianić układ hamulcowy w przodu na wydajniejszy z tarczami wentylowanymi,
- zmienić pompę paliwa,
- zamontować dwururkę wydechu,
- przerobić elektrykę silnika i dokupić drugi sterownik silnika.
do tego jeszcze sporo innych drobnostek z osprzętu silnika.
Do rozważenia byłaby równiez zamiana skrzyni biegów, gdyż skrzynia od ABK jest wolniejsza niż ta od ABT, ale z tym można żyć. Troszkę szybciej pojedziesz, ale wolniej się będziesz rozpędzał.
Oczywiście można żywcem włożyć ABK w nadwozie po ABT i jeździć, mając w d...e moje uwagi odnośnie układu jezdnego i hamolcowego, ale wyjdzie z tego "kolosik na słomianych nogach". Czy warto? Oceń sam.
masz racje z tym ze nie wiemk co to ta dwururka wydechu bo chyba zle sie domyslam a jesli chodzi o sprzeglo to niestety pasowalo mi a wymienialem niedawno tylko od silnika 2,3 wiec jest wystarczajaco wytrzymale skrzynia ma dlugie przelozenia i takie m9i pasuja ale reszta owszem trzeba wymienic i dlatego ciekaw jestem ile to kosztuje i czy znacie kogos kto by to zrobil za nie az tak wielkie pieniadze no i fakt ze z tym sprzeglem nie napisalem wczesniej wiec masz racje zreszta nie rozumiem czemu ale ta poduszke do silnika tez musialem kupic od silniejszej wersji nie wiem czy w przeszlosci nie bylo swapa na mniejszy silnik hehehhehehe po czy najlepiej to poznac
hehehehehe masz racje tylko ze nie mam mozliwosci sprzedac jej bo jest na kredycie jeszcze bo dostalem ja jako prezent tyle ze tamta osoba ja jeszcze splaca a sam ja juz duzo kasy w nia wlozylem i wiem co mam jeszcze silnika brakuje i wszystko bedzie idealnie no ki za bardzo ja polubilem chociaz wyjatkowo czesto grymasi wiec nadal szukam kogos kto mji to zrobi albo 115 konna wersja albo ten silnik do uzyteczniosci i wielopunkt jesli sie da
ok silnik mam juz nagrany kwestja tego ze nie wiem do konca co ja jeszcze potrzebuje nigdy tego nie robilem nie wiem dokladnie co bedzie pasowac od mojej co nie a co trzeba dokupic a jesli ktos zna dobra stronke z takimi czesciami i podal by spis a najlepiej opis co bedzie trzeba po co a co mozna przerobic itd to bede wdzieczny