Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Swap - jaki motor wybrac ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

[b4 2.0 ABT] Swap - jaki motor wybrac ?

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 08:41

chce wymienic silnik w swojej b4 na silnieszy mam teraz 2.0 90 kucy i w dodatku juz pada a nie sprzedam samochodu na 100 procent bo wiele w niego wlozylem oprocz silnika i przyszla pora ale konkretnie chcialem wiedziec co moge do niego wlozyc silniejszego niz 90 oczywiscie bez mega przerubek i z w miare akceptowalnymi kosztami oraz gdzie sie z tym zglosic jestem z wielkopolski ale dojechac moge wszedzie z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 00:06 przez sikor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 30 sie 2007, 16:28


sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 17:19

ladnie to wyglada ale sama cena za swap ponad 17 tysiecy to grub o za duzo ja raczej mysle o jakims silniczku z b4 ktory moze pasowac do mojej niunki bez zadnych wiekszych problemow chociazby wersja 115 ps ile to moze wyniesc co trzeba miec albo jakis podobny no i nie za kosmiczne pieniadze nie stac mnie az na tyle

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 30 sie 2007, 20:12

Każdy swap na silnik inny od seryjnego wymaga sporych kosztów, nawet włożenie ABK! Skompletowanie całego osprzętu będzie kosztowne a jak już Ci się uda i będzie chodził to będziesz zawiedziony jego osiągami.... Skoro temat jest w tuningu to tak jak koledzy polecę Ci 1.8T jako sposób na moc w B3/B4!
Najtaniej będzie jak kupisz całe A4 z angielska kierą.. jakieś 7tyś, masz w ten sposób większość potrzebnych gratów, pozostaje tylko przekładać motor, a resztę A4 na części i wystawiasz w alledrogo ;-)
Pozdro

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 30 sie 2007, 20:15

nie opłaca sie robić przeszczepu... jeśli chcesz włożyć silnik, który był seryjnie montowany w B4... szkoda pieniędzy, nerwów i czasu :-/

najlepiej sprzedać autko i kupić z mocniejszym silniczkiem ;-) wyjdzie Cie najtaniej i będzie wszystko odpowiednio przygotowane do danej mocy :-)

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 30 sie 2007, 20:15

hmm niby tak ale silnik 115 ps to koszt okolo 1500zl plus przekladka no i prawie caly osprzet od mojego chyba pasuje myslalem ze da sie w 3 tys zmiescic

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 sie 2007, 22:23

sikor pisze:hmm niby tak ale silnik 115 ps to koszt okolo 1500zl plus przekladka no i prawie caly osprzet od mojego chyba pasuje myslalem ze da sie w 3 tys zmiescic

Troszkę w błędzie jesteś. Wbrew pozorom ABK znacznie różni sie od ABT. Aby spełnić minimum wymagania fabryczne musiałbyś:
- zmienić całe sprzęgło (w ABK jest wieksze)
- zmienić przeguby wewnętrzne ( ABK - 100 mm, ABT - 90 mm),
- zmianić układ hamulcowy w przodu na wydajniejszy z tarczami wentylowanymi,
- zmienić pompę paliwa,
- zamontować dwururkę wydechu,
- przerobić elektrykę silnika i dokupić drugi sterownik silnika.
do tego jeszcze sporo innych drobnostek z osprzętu silnika.

Do rozważenia byłaby równiez zamiana skrzyni biegów, gdyż skrzynia od ABK jest wolniejsza niż ta od ABT, ale z tym można żyć. Troszkę szybciej pojedziesz, ale wolniej się będziesz rozpędzał.
Oczywiście można żywcem włożyć ABK w nadwozie po ABT i jeździć, mając w d...e moje uwagi odnośnie układu jezdnego i hamolcowego, ale wyjdzie z tego "kolosik na słomianych nogach". Czy warto? Oceń sam.

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 31 sie 2007, 08:05

masz racje z tym ze nie wiemk co to ta dwururka wydechu bo chyba zle sie domyslam a jesli chodzi o sprzeglo to niestety pasowalo mi a wymienialem niedawno tylko od silnika 2,3 wiec jest wystarczajaco wytrzymale skrzynia ma dlugie przelozenia i takie m9i pasuja ale reszta owszem trzeba wymienic i dlatego ciekaw jestem ile to kosztuje i czy znacie kogos kto by to zrobil za nie az tak wielkie pieniadze no i fakt ze z tym sprzeglem nie napisalem wczesniej wiec masz racje zreszta nie rozumiem czemu ale ta poduszke do silnika tez musialem kupic od silniejszej wersji nie wiem czy w przeszlosci nie bylo swapa na mniejszy silnik hehehhehehe po czy najlepiej to poznac

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 sie 2007, 11:40

Dwururka to tak zwane "portki" czyli kolejny element wydechu po kolektorze wydechowym.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 31 sie 2007, 18:18

Sikor nic nie kombinuj sprzedaj to odłóż trochę groasz i s2 widziałem ostatnio u niemiaszków ładną 4 tyś E cenili kup nie bedziesz narzekał na brak mocy przynajmniej na początku. Apetyt rosnie w miarę.......

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 01 wrz 2007, 11:34

hehehehehe masz racje tylko ze nie mam mozliwosci sprzedac jej bo jest na kredycie jeszcze bo dostalem ja jako prezent tyle ze tamta osoba ja jeszcze splaca a sam ja juz duzo kasy w nia wlozylem i wiem co mam jeszcze silnika brakuje i wszystko bedzie idealnie no ki za bardzo ja polubilem chociaz wyjatkowo czesto grymasi wiec nadal szukam kogos kto mji to zrobi albo 115 konna wersja albo ten silnik do uzyteczniosci i wielopunkt jesli sie da

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 wrz 2007, 14:20

Sikor jak już zdobędziesz wszystko pod ABK to się odezwij w sprawie tego swap-a.

sikor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 sie 2007, 07:31
Lokalizacja: kolo

Post autor: sikor » 02 wrz 2007, 20:35

ok silnik mam juz nagrany kwestja tego ze nie wiem do konca co ja jeszcze potrzebuje nigdy tego nie robilem nie wiem dokladnie co bedzie pasowac od mojej co nie a co trzeba dokupic a jesli ktos zna dobra stronke z takimi czesciami i podal by spis a najlepiej opis co bedzie trzeba po co a co mozna przerobic itd to bede wdzieczny

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 02 wrz 2007, 21:03

Moze najlepiej poszukaj jakiejs po dzwonie z trafionym tyłem ,albo cos na czesci z silnikiem ABK mógłbys wtedy kupić cały osprzęt i nie było by problemu

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 wrz 2007, 00:15

Sikor mechanika to jest małe piwo. Wystarczy pamiętać aby wraz z silnikiem zabrać cały osprzęt od dolotu i wydechu. Będziesz miał możliwość wyjęcia z tego auta wiązki silnika?

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl