[80/B4] Swap napedu quattro do b4 avanta
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie zrozumieliśmy się. pytam dlaczego w 80Q jest jeden przewód hamulcowy na tył, a w A4Q już dwa (na każde koło osobno), a nie ile kół pędzi. przecież z tyłu w Q jest również mechanizm różnicowy więc ABS nie uszkodzi dyfra, gdy hamuje jedno koło bardziej (tak mi się przynajmniej wydaje)Mabrothrax pisze:To coś mocno wybiórczo czytasz. Na poprzedniej stronie chyba jasno jest napisane, że w quattro jest inny sterownik ABS oraz inna pompa a to ze względu na to, że trochę więcej kół pędzi.
precyzuje pytanie, bo mnie kolega chyba nie zrozumiał.
proszę o uzasadnienie dlaczego układ hamulcowy tylny w Q jest wykonany na oś, a nie na każde koło.
pozdrawiam
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To ciekawie zadajesz pytania bo tutaj:
A co do Twojego pytania, wydaje mi się, iż dlatego, że Quattro w generacji B5 jest oparte już na Haldexie a nie na Torsenie II jak w B4. Co za tym idzie, w B5 masz elektroniczną blokadę mostu. Nie wiem jak tam w B5, ale w B4 masz jeden mechanizm różnicowy, i jest on z przodu. Z tyłu w moście nie ma.
Jakoś nie widzę tego:wg79 pisze:odgrzeję temat
każdy z Was pisze, że abs od fwd nie nadaje się do quattro. jasne, że w etce i innych schematach jest inny, ale dlaczego. tej odpowiedzi nie znalazłem.
Ale spoko <ok>wg79 pisze:pytam dlaczego w 80Q jest jeden przewód hamulcowy na tył, a w A4Q już dwa (na każde koło osobno), a nie ile kół pędzi. przecież z tyłu w Q jest również mechanizm różnicowy więc ABS nie uszkodzi dyfra, gdy hamuje jedno koło bardziej (tak mi się przynajmniej wydaje)
precyzuje pytanie, bo mnie kolega chyba nie zrozumiał.
proszę o uzasadnienie dlaczego układ hamulcowy tylny w Q jest wykonany na oś, a nie na każde koło.
pozdrawiam
A co do Twojego pytania, wydaje mi się, iż dlatego, że Quattro w generacji B5 jest oparte już na Haldexie a nie na Torsenie II jak w B4. Co za tym idzie, w B5 masz elektroniczną blokadę mostu. Nie wiem jak tam w B5, ale w B4 masz jeden mechanizm różnicowy, i jest on z przodu. Z tyłu w moście nie ma.
nie wydaje mi się. Haldex był tylko w A3 i TT (poprzeczne silniki)wydaje mi się, iż dlatego, że Quattro w generacji B5 jest oparte już na Haldexie
to jak wyjaśnisz istnienie przycisku Diff w tunelu środkowym, który blokuje właśnie wspomniany mechanizm różnicowy w tylnym moście. poza tym gdyby nie było w moście mechanizmu różnicowego to jak byś zawracał :shock:w B4 masz jeden mechanizm różnicowy, i jest on z przodu. Z tyłu w moście nie ma.
albo ja :oops: albo Ty. ktoś się nie zna.
a wracając do pytania sprzed kilku wątków, co może uszkodzić układ hamulcowy w B4Q z hamowaniem oddzielnie każdego koła (w oryginale oba koła spięte pod jeden przewód hamulcowy) lub czy w ogóle będzie działać?
To oboje sie mylicie. Do modelu B4 był w quattro układ hamolcowy z 3 przewodami i 3 sekcyjna pompa ABS. Podejrzewam że problem polegał na braku korektora siły hamowania przy tylnych kołach spowodowanym wielowachaczem.(poszli na łątwizne i koszta)
W B5 jest już nowszej generacji ABS i pompa 4 sekcyjna. I B5 nie ma elektrycznej blokady tylnego mostu !! Posiada EDS czyli system korzystający z pompy ABS i przy hamowywuje tyle koła w zależności od różnicy obrotów.
Z zablokowanym mechanizmem różnicowym da się jeżdzić na co dzień ale to niezbyt zdrowe dla napędu. I trochę niebezpieczne przy dużych predkościach na śliskiej nawierzchni.
Pozdro
W B5 jest już nowszej generacji ABS i pompa 4 sekcyjna. I B5 nie ma elektrycznej blokady tylnego mostu !! Posiada EDS czyli system korzystający z pompy ABS i przy hamowywuje tyle koła w zależności od różnicy obrotów.
Z zablokowanym mechanizmem różnicowym da się jeżdzić na co dzień ale to niezbyt zdrowe dla napędu. I trochę niebezpieczne przy dużych predkościach na śliskiej nawierzchni.
Pozdro
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To oboje sie mylicie. Do modelu B4 był w quattro układ hamolcowy z 3 przewodami i 3 sekcyjna pompa ABS
oczywiście że tak jest. nie wiem, w którym miejscu ja się myliłem (mam nadzieję, że w rzeczy mało istotnej dla tematu). ja pisałem tylko o tyle Q, a tam idzie z pompy tylko jeden przewód hamulcowy i jest jeden mechanizm różnicowy z możliwością blokady. torsen jest przy skrzyni.
i to jest uzasadnienie do mojego pytania.Podejrzewam że problem polegał na braku korektora siły hamowania przy tylnych kołach spowodowanym wielowachaczem.(poszli na łątwizne i koszta)

podepne się do tematu, chciałbym zamontować w swoim avancie B4 (silnik ABK) quattro, przezucalbym je tez z avant B4 (silnik ABC) na ile to jest możliwe? utrudnie sprawe troszkę bo chciałbym pozostawic ten sam silnik co mam czyli miałoby to być ABK z quattro, no i teraz pytanie jaka by musiała być skrzynia? musiałbym zamontować z ABC? jak by to pracowało? robił ktoś coś takiego?