Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80/B4] Swap napedu quattro do b4 avanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 19 wrz 2012, 21:49

odgrzeję temat
każdy z Was pisze, że abs od fwd nie nadaje się do quattro. jasne, że w etce i innych schematach jest inny, ale dlaczego. tej odpowiedzi nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 wrz 2012, 06:15

To coś mocno wybiórczo czytasz. Na poprzedniej stronie chyba jasno jest napisane, że w quattro jest inny sterownik ABS oraz inna pompa a to ze względu na to, że trochę więcej kół pędzi.

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 20 wrz 2012, 07:58

Mabrothrax pisze:To coś mocno wybiórczo czytasz. Na poprzedniej stronie chyba jasno jest napisane, że w quattro jest inny sterownik ABS oraz inna pompa a to ze względu na to, że trochę więcej kół pędzi.
nie zrozumieliśmy się. pytam dlaczego w 80Q jest jeden przewód hamulcowy na tył, a w A4Q już dwa (na każde koło osobno), a nie ile kół pędzi. przecież z tyłu w Q jest również mechanizm różnicowy więc ABS nie uszkodzi dyfra, gdy hamuje jedno koło bardziej (tak mi się przynajmniej wydaje)
precyzuje pytanie, bo mnie kolega chyba nie zrozumiał.
proszę o uzasadnienie dlaczego układ hamulcowy tylny w Q jest wykonany na oś, a nie na każde koło.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 wrz 2012, 08:31

To ciekawie zadajesz pytania bo tutaj:
wg79 pisze:odgrzeję temat
każdy z Was pisze, że abs od fwd nie nadaje się do quattro. jasne, że w etce i innych schematach jest inny, ale dlaczego. tej odpowiedzi nie znalazłem.
Jakoś nie widzę tego:
wg79 pisze:pytam dlaczego w 80Q jest jeden przewód hamulcowy na tył, a w A4Q już dwa (na każde koło osobno), a nie ile kół pędzi. przecież z tyłu w Q jest również mechanizm różnicowy więc ABS nie uszkodzi dyfra, gdy hamuje jedno koło bardziej (tak mi się przynajmniej wydaje)
precyzuje pytanie, bo mnie kolega chyba nie zrozumiał.
proszę o uzasadnienie dlaczego układ hamulcowy tylny w Q jest wykonany na oś, a nie na każde koło.
pozdrawiam
Ale spoko <ok>

A co do Twojego pytania, wydaje mi się, iż dlatego, że Quattro w generacji B5 jest oparte już na Haldexie a nie na Torsenie II jak w B4. Co za tym idzie, w B5 masz elektroniczną blokadę mostu. Nie wiem jak tam w B5, ale w B4 masz jeden mechanizm różnicowy, i jest on z przodu. Z tyłu w moście nie ma.

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 20 wrz 2012, 09:31

wydaje mi się, iż dlatego, że Quattro w generacji B5 jest oparte już na Haldexie
nie wydaje mi się. Haldex był tylko w A3 i TT (poprzeczne silniki)
w B4 masz jeden mechanizm różnicowy, i jest on z przodu. Z tyłu w moście nie ma.
to jak wyjaśnisz istnienie przycisku Diff w tunelu środkowym, który blokuje właśnie wspomniany mechanizm różnicowy w tylnym moście. poza tym gdyby nie było w moście mechanizmu różnicowego to jak byś zawracał :shock:
albo ja :oops: albo Ty. ktoś się nie zna.
a wracając do pytania sprzed kilku wątków, co może uszkodzić układ hamulcowy w B4Q z hamowaniem oddzielnie każdego koła (w oryginale oba koła spięte pod jeden przewód hamulcowy) lub czy w ogóle będzie działać?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 20 wrz 2012, 09:44

To oboje sie mylicie. Do modelu B4 był w quattro układ hamolcowy z 3 przewodami i 3 sekcyjna pompa ABS. Podejrzewam że problem polegał na braku korektora siły hamowania przy tylnych kołach spowodowanym wielowachaczem.(poszli na łątwizne i koszta)
W B5 jest już nowszej generacji ABS i pompa 4 sekcyjna. I B5 nie ma elektrycznej blokady tylnego mostu !! Posiada EDS czyli system korzystający z pompy ABS i przy hamowywuje tyle koła w zależności od różnicy obrotów.

Z zablokowanym mechanizmem różnicowym da się jeżdzić na co dzień ale to niezbyt zdrowe dla napędu. I trochę niebezpieczne przy dużych predkościach na śliskiej nawierzchni.
Pozdro

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 wrz 2012, 09:56

Spoko, nie znam się :mrgreen:

Może źle się wysłowiłem bo chodziło mi o to, że w tylnym moście nie ma Torsena drugiego :-D

Dzięki chmielku :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 20 wrz 2012, 10:51

Mabrothrax pisze:Może źle się wysłowiłem bo chodziło mi o to, że w tylnym moście nie ma Torsena drugiego
No nie ma tam jest zwykły otwarty mechanizm planetarny :-P

Haldex jest tylko montowany do silników poprzecznych .!!

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 wrz 2012, 10:59

No i o to mi chodziło, bo zbyt ogólne jest stwierdzenie "Mechanizm różnicowy" :-D

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 20 wrz 2012, 10:59

To oboje sie mylicie. Do modelu B4 był w quattro układ hamolcowy z 3 przewodami i 3 sekcyjna pompa ABS

oczywiście że tak jest. nie wiem, w którym miejscu ja się myliłem (mam nadzieję, że w rzeczy mało istotnej dla tematu). ja pisałem tylko o tyle Q, a tam idzie z pompy tylko jeden przewód hamulcowy i jest jeden mechanizm różnicowy z możliwością blokady. torsen jest przy skrzyni.
Podejrzewam że problem polegał na braku korektora siły hamowania przy tylnych kołach spowodowanym wielowachaczem.(poszli na łątwizne i koszta)
i to jest uzasadnienie do mojego pytania. :-D

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 12 paź 2012, 12:46

podepne się do tematu, chciałbym zamontować w swoim avancie B4 (silnik ABK) quattro, przezucalbym je tez z avant B4 (silnik ABC) na ile to jest możliwe? utrudnie sprawe troszkę bo chciałbym pozostawic ten sam silnik co mam czyli miałoby to być ABK z quattro, no i teraz pytanie jaka by musiała być skrzynia? musiałbym zamontować z ABC? jak by to pracowało? robił ktoś coś takiego?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 paź 2012, 13:07

Możesz śmiało przełożyć cały napęd. Nie wiem jak chcesz zostawić swoją skrzyni?? Skoro masz ośke?? Jeśli pytasz czy skrzynia od v6 pasuje do R4 . To odpowiedz brzmi TAK .
Było pisane nie raz.

Pozdro

stom007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:49
Lokalizacja: Lublin/Hrubieszów

Post autor: stom007 » 12 paź 2012, 15:15

to super. A podłogi są takie same? nie będę musiał nic wycinać i spawac???

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 12 paź 2012, 16:45

Jest opisane że pasuje . Należ tylko wstawić przednie mocowanie mostu.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 paź 2012, 17:35

I podpore wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl