[b4 2.0 ABT] Układ dolotowy - filtr stożkowy
[b4 2.0 ABT] Układ dolotowy - filtr stożkowy
Mam pytanie co do filtra stożkowego. czy jest mozliwość założenia owego filtra do jednopunkta. Nie znalazłem nic na ten temat w szukajce. Planuje zmiane mojego okrągłego i brzydkiego jak w dużym fiacie "odyńca" na stożek.
Ostatnio przewiozłem sie taką samą niunią jak moja z tym samym silnikiem tylko miała stożek (profesionalnie zalozony) i było czuć ze autko jest lekko odmulone, lepiej sie zbierało z "dołu"
Prosze o konkretne opinie (nie typu "nie zakładaj to nic nie da") chodzi mi głównie o tą przejśćówke (montowaną do wtrysku) do której dolot przymocuje dolot.
Ostatnio przewiozłem sie taką samą niunią jak moja z tym samym silnikiem tylko miała stożek (profesionalnie zalozony) i było czuć ze autko jest lekko odmulone, lepiej sie zbierało z "dołu"
Prosze o konkretne opinie (nie typu "nie zakładaj to nic nie da") chodzi mi głównie o tą przejśćówke (montowaną do wtrysku) do której dolot przymocuje dolot.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 22:13 przez MorajB4, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 560
- Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
na Panowie nie wiem czy w ABT tak naprawde cos to da!!!!
z tego co wiem sam filtr stozkowy nic nie polepszy trzeba zmienic cały ukl. dolotowy no obowiazkowo ustwaic zaplon!!!! mozde jeszcze cos trzeba zrobic????
ale jak jakis "pionier" zmodyfikuje sobie niunie i brdzie ok!!! i sie sprawdzi
to chetnie tez sobie dokonam modyfikacji w tym zakresie....
z tego co wiem sam filtr stozkowy nic nie polepszy trzeba zmienic cały ukl. dolotowy no obowiazkowo ustwaic zaplon!!!! mozde jeszcze cos trzeba zrobic????
ale jak jakis "pionier" zmodyfikuje sobie niunie i brdzie ok!!! i sie sprawdzi
to chetnie tez sobie dokonam modyfikacji w tym zakresie....
no to tak założyłem stożek. zrobiłem dolot. jest tez odpowiednia dawka zimnego powietrza.
Po 100 km stwierdziłem ze niunia wiecej pali ale nie duzo, oraz to ze z dołu lepiej sie zbiera, oczywiscie nie dało to 10 czy 15 koni ale troszke polepszył sie moment. jak dostane kryze na wtrysk i zmontuje to juz na stałe to zrobie fotki i podeśle. Filtr jest umiejscowionu bezposrednio pod wlotem powietrza z dolnej lewej kretki (patrząc od przodu)
Co do zimy... nie wieze w talie bajki ze trzeba zmieniac. Pozdrawiam
Po 100 km stwierdziłem ze niunia wiecej pali ale nie duzo, oraz to ze z dołu lepiej sie zbiera, oczywiscie nie dało to 10 czy 15 koni ale troszke polepszył sie moment. jak dostane kryze na wtrysk i zmontuje to juz na stałe to zrobie fotki i podeśle. Filtr jest umiejscowionu bezposrednio pod wlotem powietrza z dolnej lewej kretki (patrząc od przodu)
Co do zimy... nie wieze w talie bajki ze trzeba zmieniac. Pozdrawiam
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Ja mam stożek w PM - w sumie prawie taki sam motor jak ABT. Jeżdże już jakieś 4-5tys na stożku i co do spalania to nie zauważyłem jakichś zmian. Koni nie przybyło ale za to moment obrotowy się obniżyło o jakieś 100-150rpm. I o to chodziło. Co do zimy to będzie się faktycznie dłużej nagrzewał. Jak będzie źle to założę serie - w zimie u mnie i tak jest b.dużo śniegu więc na przyśpieszenie nie można się nastawiać
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Czy ja już gdzies pisałem, że stożek nic pozytywnego nie daje ?
Wkład, dobry wkład to najlepsze rozwiązanie.
Założ stożek i hamuj silnik. Porównaj z normalnym papierowym filtrem w plastikowej puszczce. W przypadku naszych silników nie odnotujesz żadnej roznicy, a nawet lepiej wypadniesz z puszką.
Niestety ludzki mózg podatny jest na rozmaite sugestie. Coś dołoży się pod maske, cos zaburczy głosniej i WOW lepiej chodzi
Wkład, dobry wkład to najlepsze rozwiązanie.
Założ stożek i hamuj silnik. Porównaj z normalnym papierowym filtrem w plastikowej puszczce. W przypadku naszych silników nie odnotujesz żadnej roznicy, a nawet lepiej wypadniesz z puszką.
Niestety ludzki mózg podatny jest na rozmaite sugestie. Coś dołoży się pod maske, cos zaburczy głosniej i WOW lepiej chodzi
Doc, zapewne chodzi ci o test jaki był kiedyś w magazynie motoryzacyjnym (chyba MOTOR ) gdzie faktycznie załozenie samego filtra zmniejszylo osiagi , ale juz jak pamietasz zalózenie filtra odizolowanego od powietrza w komorze silnika dało juz leprze efekty od seryjnego filtra , wiec nie jest to tak dokładnie prawdą że nic nie daje bo jeżeli bedzie prawidłowo założony to daje niewielka poprawe , najwazniejsze aby ciągnął powietrze najchłodniejsze i nie miał zmienionych dlugosci dolotu i bedzie wszystko w pożadku