Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 lip 2009, 19:53

Z catch Tankiem są dwa rodzaje:

Otwarta(Stożek) i Zamknięta(powrót do TIPa)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2009, 15:19

Kurcze, szkoda że nie wiedziałem o tym patencie jak miałem B3 1,6TD. Byłoby to super rozwiązanie bo wtedy w odmie miałem wiecznie olej. Przy obecnym silniku raczej się tyle nie przyda, chodź jak ostatnio czyściłem przepustnicę to nie co oleju z odmy również było.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 20 lip 2009, 18:47

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072

Polecam odpowiedz usera fleshu.
Wyczerpuje temat

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 21 lip 2009, 14:12

Witam, dziś założyłem Catch Tanka do swojej audiczki. Catch Tank własnej roboty, bo szkoda kasy na tak prosty w budowie gadżet. Wykonałem go z pustej puszki po spreju. W denku puszki wywierciłem otwór i osadziłem za pomocą poxipolu miedzianą rurkę, drugi otwór trochę większy z boku puszki na wąż olejowy z odmy. Wszystko uszczelnione i podłączone w miejsce odmy wychodzącej z pokrywy zaworów. Wejście do dolotu zaślepione gumową zaślepką z kołnierzem, aby dolot powietrza tego nie zassał do środka. Nie robiłem powrotu z odmy do miski, bo przy próbie generalnej trwającej do włączenia się wentylatorów w puszce nazbierało się dużo brudu, więc postanowiłem nie pakować tego brudu do silnika. Catch Tank będzie trzeba, co jakiś czas opróżnić. Powiem tylko, że po zainstalowaniu Catch Tanka obroty spadły o około od 50-100obr/min, ale nie falują. Śmierdzące opary odprowadziłem za pomocą wężyka pod podwozie. Odczucie po zainstalowaniu Catch Tanka: nie jest mułowaty po osiągnięciu wysokiej temperatury silnika, jakie ma miejsce w silnikach ABK, auto przyśpiesza bez strat w czasie. Powiem więcej, że teraz jestem zadowolony z zachowania sie silnika w wysokiej temperaturze, nie muli i pracuje jakby był idealnie wyważony. Jeśli ktoś będzie zainteresowany budową i zainstalowaniem Catch Tanka to mogę wrzucić fotostory z opisem. Pozdrawiam. <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lip 2009, 15:43

Gruszka no to dałeś mi do myślenia. Obecnie ma ADR 1,8 125PS w A4. Przy wysokich temperaturach też zauważyłem że auta jest nico słabsze niż zwykle. Po części spowodowane jest to pewnie wyższą temp samego powietrza, ale i opary z odmy robią pewnie swoje.

Sam zastanowiłbym się nad takim mykiem, ale boję się właśnie kłopotów z tymi obrotami. Wejście odmy do układu dolotowego jest już po przepływomierzu, więc wartości zasysanego powietrza po przez odmę muszą być wklepane do kompa już jako jakaś wartość stała. Brak tej wartości w realu będzie więc pewnie powodować jakieś zakłócenie, szczególnie w pracy na biegu jałowym. Znowu przy dynamicznej jeździe brak tego syfu z odmy będzie działał na plus.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 lip 2009, 16:19

niekoniecznie, gazy z odmy to nie jest powietrze zawierające dużą ilość tlenu a spory skład to są spaliny wydostające się przez szczelinę w pierścieniach, dodatkowo jeśli jest to uwzględnione w sterowniku to po odłączeniu odmy będziesz miał nieco bogatszą mieszankę więc i ze dwa koniki wpadną :mrgreen:

a opary z odmy gdyby przechodziły przez przepływkę to skład powietrza byłby inny i ECU miałoby problemy z obliczeniem dawki, w sumie to samo dzieje się przy normalnej odmie gdyż w miarę zużywania silnika zmienia się ilość gazów dostarczanych przez odmę co powoduje między innymi słabnięcie silnika przy wyższych przebiegach

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 21 lip 2009, 16:19

Powim Ci że tak wielkiej różnicy przy obrotach po odłączeniu odmy nie ma i nic pozatym się nie dzieje. Po podpięciu pod VAG-a nic sie nie dzieje i nie pojawiają się żadne błędy, pewnie jakieś wartości zasysanego powietrza są korygowane przez przepływkę. Powietrze z odmy jest gorące i przedewszystkim wilgotne więc myślę że jakieś skutki po nagrzaniu silnika wpływają na jeso pracę. Odpiołem odmę i wszystko jest jak należy. <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lip 2009, 16:41

Hmy, muszę jeszcze trochę na ten temat poczytać i dokładnie obejrzeć budowę odmy w przypadku ADR, ponieważ to nie tylko wąż idący od bloku do dolotu. Jest tam coś jeszcze podłączone, nie wiem czy nie czasem przewód idący od zaworu węgla aktywnego. W benzyniakach siedzę dopiero od 2 miesięcy więc nie wszystko jeszcze wiem :-P

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 21 lip 2009, 21:09

Oki, to tak jak ja na temat diesla, jestem zielony w tym przypadku Diesla. Pozdrowionka. Dodam jeszcze tylko że dzisiaj również wymontowałem podstawę odmy i było poprostu tragicznie, tyle nagaru że z trudem mogłem to wyczyścić, jak smoła. Rozebrałem, wymyłem paliwem bo nie moznabyło doczyścić, nowe uszczelniacze i teraz odma super dmucha. <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 21 lip 2009, 22:22

Koledzy
jak myslicie, czy przy podkreconym TDI (np wtryski + vir) odlaczenie odmy obnizy remp w dolocie ??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 lip 2009, 22:38

Koledzy
jak myslicie, czy przy podkreconym TDI (np wtryski + vir) odlaczenie odmy obnizy remp w dolocie ??
tak sprawdzone ja dzięki temu jeżdzę na oryginalnym IC nie zakładałem FMICa

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 22 lip 2009, 09:57

W 100% spada temperatura w dolocie. Tym bardziej, jeśli jest to silnik zasilany gazem jak w moim przypadku. Miałem założony filtr stożkowy nieodizolowany od gorącego powietrza spod maski samochodu do tego dochodziło ogrzewanie parownika + odma, czyli mieszanka gazowo powietrzna była podawana już w wysokiej temperaturze. Dopóki silnik był zimny wszystko było Oki, ale jak sie już wszystko nagrzało to silnik stawał sie mułowaty. Po odizolowaniu filtra stożkowego i wyprowadzenie go dolotem poza strefę gorącego powietrza i odłączeniu odmy od dolotu wszystko jest idealnie. Jedyna wada jak do tej pory to spadek obrotów od 50-100 obr/min. Żeby zmierzyć temperaturę powietrza z odmy wystarczy ją odpiąć i włożyć termometr, z chwilą nagrzewania sie silnika a przede wszystkim oleju w nim temperatura rośnie i to dość wysoko, prawie równa się z temperaturą, jaką pokazuje zegar w aucie. :roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 22 lip 2009, 15:46

Ja się nie bawiłem w zbiorniczki skraplające wyrzygany olej. Dorwałem metr gumowego węża i z pomocą miedzianych kolanek poprowadziłem go schludnie głęboko pod podwozie. Dodatkowo tuż przy pokrywie wąż puściłem nieco w górę, aby chwilowo chlapnięty olej z powrotem spłynął pod pokrywę, a nie kapał pod auto. Wcześniej miałem założony taki mini filterek stożkowy, ale to nie był najlepszy pomysł. Nie dość, że zimą zapychał się budyniem, to jeszcze nawiew zasysał wydobywający się z niego smród.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2009, 19:42

Muszę się nad tym poważnie zastanowić. Gruszka, a jak u Ciebie sam odma wyglądała? Czy w ABK coś dodatkowego było w nią wpięte. Bo u mnie w ADR z tego co pamiętam przy czyszczeniu przepustnicy to idzie jeszcze jakieś odgałęzienie. Muszę dokładnie się temu przyjrzeć.

A jak będzie chwila wolnego to coś takiego sobie zbuduje i na próbę założę do 1,6D u starszego w passacie :-P

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 23 lip 2009, 07:14

Obrazek Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl