Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 lis 2011, 17:55

Wszystko panowie zależy od stanu silnika. Widziałem kiedyś u znajomego który też miał wolną odmę jak normalnie się z niej kopciło, prawie jak z rury wydechowej - znak że motor miałem niezłe przedmuchy. Jeśli silnik nie ma przedmuchów to będą wydobywały się jedynie opary oleju i śladowe ilości spalin, ale raczej nie do wyczucia. Ja na przykład przez długi czas jeździłem z całkiem ułamaną odmą (oczywiście nie wiedziałem o tym). Kolanko pękło mi na łączeniu odmy z wężem który służył mi jako wolna odma - czyli generalnie moja odma kończyła się zaraz przy silniku i gdyby nie to że grzebałem ostatnio w tych okolicach to nie kapnąłbym się, bo w środku nic nie było czuć.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 03 lis 2011, 15:55

A czy w 2.5 TDi AEL tez mozna zrobić wolna odme?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 lis 2011, 19:02

icemerc pisze:A czy w 2.5 TDi AEL tez mozna zrobić wolna odme?
Można i zasada wszędzie taka sama <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 03 lis 2011, 21:28

axell, tylko jest zasadniczny problem bo AEL ma separator oleju... Dlatego pytam

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 16 sty 2012, 13:48

czy w odmie jest jakieś ciśnienie? chce zrobić sobie catch tank oil i nie wiem czy ten zbiornik należy bardzo szczelnie i mocno zrobić, czy wystarczy np sylikon czy jakiś klej....
dalej czy węże mają być olejowe i ciśnieniowe czy wystarczą np olejowe?
będzie u mnie narazie tylko catch tank, bez wolnej odmy

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sty 2012, 16:34

Jakieś ciśnienie tam panuje ale nie wielskie więc jakiś specjalnych wodotrysków nie trzeba tam stosować.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 sty 2012, 17:30

ruki pisze:czy ten zbiornik należy bardzo szczelnie i mocno zrobić,
Ten zbiornik musi mieć upust powietrza, bo inaczej powyskakują Ci uszczelniacze silnika ;-)

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 16 sty 2012, 17:33

axell pisze:ruki napisał/a:
czy ten zbiornik należy bardzo szczelnie i mocno zrobić,

Ten zbiornik musi mieć upust powietrza, bo inaczej powyskakują Ci uszczelniacze silnika ;-)
o tym wiem, dlatego robie narazie tylko oil catch tank, czyli odprowadzenie będzie z powrotem to turbiny tak jak jest seria

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sty 2012, 17:52

ruki pisze:czyli odprowadzenie będzie z powrotem to turbiny tak jak jest seria
Przed turbinę, albo w glebę :-P

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 16 sty 2012, 17:54

no może i tak :-) w każdym razie narazie w to samo miejsce jak jest serijnie :-D

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 16 sty 2012, 17:56

ruki pisze:w każdym razie narazie w to samo miejsce jak jest serijnie :-D
Daj se spokój z seryjnym miejscem, zmniejszysz temperaturę w dolocie. Rura pod samochód i będzie <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sty 2012, 17:59

axell pisze:Rura pod samochód i będzie
Popieram. Seryjnie idzie to przed turbo głównie ze względów na ekologię.

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 16 sty 2012, 20:06

wszystko sie zgadza :mrgreen:
jednak narazie chce zrobić typowy oil catch tank, czyli w obwód wpiąć zbiornik, zobaczymy jak to podziała a później będą testy z rurą pod auto :-)

alelukin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:48
Lokalizacja: Lvoff

Post autor: alelukin » 16 kwie 2012, 21:41

How to build oil separator from filter
http://www.blindhorse.ru/index.php?opti ... &Itemid=29

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 17 kwie 2012, 02:43

ja w do swojego ABK zamontowałem OCT z lublinka 40zl i po klopocie wpiałem w uklad i nie narzekam :) spelnia swoje zadanie jak ta lala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl