[B3] Zmiana filtra seryjnego na stozkowy
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
Filtry powietrza dzielą się na sportowe ...
... wkładki oraz filtry stożkowe.
Jak działają filtry?
Zredukowane opory przepływu powietrza zwiększają stopień napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną,
co powoduje wzrost energii poruszającej tłoki. Filtr stożkowy może dawać większy przyrost mocy (nawet o 10%) w
stosunku do wkładu jednak zwiększa hałaśliwość jednostki. Sprawia także, iż krzywa momentu obrotowego przesuwa
się w prawo i do góry, tzn. przy niskich obrotach silnika moment jest niższy od tego z seryjnym filtrem, dopiero przy
bardzo wysokich obrotach zauważalny jest znaczny wzrost momentu w stosunku do użycia standardowego filtru.
Następstwem takiego działania jest konieczność jazdy na wysokich obrotach w celu uzyskania zadowalającej
dynamiki, co w sposób dość znaczący może się przyczynić do skrócenia żywotności silnika. Filtr stożkowy rządzi się
pewnymi prawami tzn. musi być zamontowany w komorze jak najdalej od źródła ciepła (silnika) najlepiej przy
dodatkowym wlocie powietrza na masce.
Przyczyna?
Gorące powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego, co w konsekwencji prowadzi do mniejszej sprawności
napełniania komory spalania i mniejszej mocy. Przy montażu trzeba także szczególnie uważać na długość układu
ssącego, skrócenie go powoduje zjawiska falowe, często bardzo niebezpieczne dla silnika. Należy jednak zaznaczyć,
że filtry stożkowe bardzo dobrze sprawdzają się w sporcie samochodowym, tam jednak silniki często osiągają
prędkości obrotowe rzędu 10000 obr./min Natomiast wkładki sportowe filtra powietrza, montowane w miejsce
standardowego, daje mniejszy przyrost mocy od filtrów stożkowych (choć w niektórych samochodach zdarza się także
około 10%), nie sprawiają jednak kłopotu przy montażu oraz nie stwierdzono żadnego negatywnego ich działania na
silnik. W podsumowaniu należy stwierdzić iż wkłady są bardziej korzystnym wyjściem do zwykłej codziennej jazdy po
mieście, natomiast filtry stożkowe na pewno bardziej zadowolą streetracer-ów szalejących na wysokich obrotach, dla
których każdy dodatkowy koń mechaniczny jest bardzo istotny.
Powiem wam tylko tyle.Stożek działa inaczej na kazdy silnik.Ja zamontowalem u siebie i te parszywe 90 koni sie troche obudzilo spalanie spadło o 0.5litra nie wiem jak to mozliwe ale testy robiłem.Wiec według mnie kazdy powinien zrobic co uwaza.Przestancie pier...ze to gowno itd.bo ci co tak gadaja pewnie nawet niegdy w zyciu stozka nie widziali albo nawet nie potrafia go dobrze zamontowac i wtedy to naprawde jest gowno ,a jak jest dobrze zamontowany to dla mnie jest got inny dzwiek i lekka pobudka.Takie jest moja zdanie
Pozdrawiam Klubowiczow
Pozdrawiam Klubowiczow
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
kazdy gada o stozku a czy ktos robiac dolot odprezyl wydech fakt ja mam w reno i dolot i wydech i na chamowni wyszlo ze auto trzyma prawie serje tylko ma wiekszy moment i zarazem wykres zrobil sie plynniejszy hamowalem auto po swapie i po przerobieniu wydechu i dolotu ale znajomy w innym aucie wstawil stozek i auto sie zamulilo wiec to wkestia auta
no nie jestem jakims mechanikiem ale moim zdaniem po pierwsze zgadzam sie z kolega wszystko zalezy od auta przeciez nie wszystkie sa identyczne
po drugie to moze i dalo mu cos tam na tej hamowni ale dla 3 km to nie oplaca sie bo nalejesz troche wiecej paliwa niz zwykle no i juz nie czyc tych 3 km (jesli wogole czuc ) prawda jest taka i wiekszosc (duża) sie zgodzi ze jesli auto które ma silnik 1.8 i ma te 90 km to poprostu ma tyle i moze i wyciagnie sie te dodatkowe 10 ale przeciez bez przyczyny tyle nie ma bo przeciez mogli juz w fabryce zrobic wiecej ... mozna wymienic cale flaki z silnika na mocniejsze . jakies kute tłoki itp.. ale to wtedy za ta kase to lepiej kupic poprostu przerobione seryjnie z wiekszym silnikiem no ale to juz w niejednym temacie proponujecie dolanczam sie do tej propozycji pozdro
po drugie to moze i dalo mu cos tam na tej hamowni ale dla 3 km to nie oplaca sie bo nalejesz troche wiecej paliwa niz zwykle no i juz nie czyc tych 3 km (jesli wogole czuc ) prawda jest taka i wiekszosc (duża) sie zgodzi ze jesli auto które ma silnik 1.8 i ma te 90 km to poprostu ma tyle i moze i wyciagnie sie te dodatkowe 10 ale przeciez bez przyczyny tyle nie ma bo przeciez mogli juz w fabryce zrobic wiecej ... mozna wymienic cale flaki z silnika na mocniejsze . jakies kute tłoki itp.. ale to wtedy za ta kase to lepiej kupic poprostu przerobione seryjnie z wiekszym silnikiem no ale to juz w niejednym temacie proponujecie dolanczam sie do tej propozycji pozdro
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Po raz bóg wie który toczy się batalia o stożek...tyle że niczym się nie różni od pozostałych...progresu brak.Padają różne niezbyt precyzyjne opinie które "mieszają" w głowach tym któży zaczynają."Stożek ma większą przpustowość niż ori filtr"-otóż nie zawsze.Jeśli stożek jest zle dobrany do pojemności to będzie miał gorszą przepustowość od serii."Dostęp zimnego powietrza z pod zderzaka,karbonowe osłony i cuda na kiju"-Chwyt z pod zderzaka owszem ale w samochodzie sportowym.Po pierwsze przy byle stłuczce dolot pójdzie do nieba,po drugie w trakcie intensywnych opadów jest ryzyko że silnik dostanie wilgoci(tak dla próby kto chętny niech chlapnie odrobiną wody w komory to zrozumie...woda nie ulega sprężeniu i korbowód wylezie bokiem... )Temat czy stosować stożek czy nie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.Zależy od silnika i rezerw jakie posiada seryjny dolot(dobrym wskaznikiem dopracowania dolotu jest wyżyłowanie silnika czyli km z litra pojemności na ogół im większy wynik tym bardziej dopracowany dolot i mniejsze szanse na poprawe za to większe na popsucie serii.Kolejna sprawa to długość i pojemność ukł.dolotowego(grubość,długość,materiał z którego jest wykonany dolot-zjawiska rezonansu...)samo dobranie stożka bez pojemności nowego dolotu jest g...warte.Izolacja termiczna to nie byle osłonka na samym stożku ale trwałe odizolowanie stożka od ciepłego powietrza w komorze(częste zjawisko w domowym tuningu:sam.lepiej przyspiesza jak jest zimny póki stożek "oddych" na zimno natomiast po zagrzaniu komory silnika w korkach.) muli.Stożek nie jest zły,ani dobry poprostu trzeba wiedzieć czy w danej konstrukcji ma sens i czy wiemy jak go zastosować.Kompromisem jest sportowa wkładka w ori obudowę,rozsądnie bez ryzyka to pomysł godny polecenia średnio zaawansowanym.
Uwaga!Większość stożków na rynku to badziew szkodliwy dla silnika są mało wydajne i kiepsko filtrują(syf prosto w komory...) nie ma dobrego stożka za 80zł...
P.S.Ktoś w temacie pisał że nie czuje różnicy jak jedzie z pustym bakiem i sam a z pełnym bakiem i kobietą.
Otóż jeżeli znasz i czujesz swoje auto to 50kg w lewo czy prawo da się odczuć,poważnie.
Szczególnie zimą:10 razy przechodzisz ten sam zakręt pełnym bokiem z tą samą prędkością i jest ok.Następnie zapraszasz pasażera i robisz dokładnie to samo 11 raz i...albo masz miejsce i idziesz 0.5metra szerzej na wyjściu albo dzwon...
To samo dotychy hamowania,przyspieszania,zmiany kierunku jazdy.Zmianę masy da sie odczuć.
Uwaga!Większość stożków na rynku to badziew szkodliwy dla silnika są mało wydajne i kiepsko filtrują(syf prosto w komory...) nie ma dobrego stożka za 80zł...
P.S.Ktoś w temacie pisał że nie czuje różnicy jak jedzie z pustym bakiem i sam a z pełnym bakiem i kobietą.
Otóż jeżeli znasz i czujesz swoje auto to 50kg w lewo czy prawo da się odczuć,poważnie.
Szczególnie zimą:10 razy przechodzisz ten sam zakręt pełnym bokiem z tą samą prędkością i jest ok.Następnie zapraszasz pasażera i robisz dokładnie to samo 11 raz i...albo masz miejsce i idziesz 0.5metra szerzej na wyjściu albo dzwon...
To samo dotychy hamowania,przyspieszania,zmiany kierunku jazdy.Zmianę masy da sie odczuć.
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
misiek_gda,wystarczy do czego???To dwa różne tematy dotyczące dolotu.
Fajnie że jest temat o wkładkach ale to nie dyskredytuje stozka.W przypadku b.dużej przeróbki czyli znacznego podnoszenia mocy,czy jak kto woli wyczynowego silnika nikt nie zostawia seryjnego dolotu.Silnik zmienia charakterystyke i dolot też musi być inny.
Podstawowe info które chciałem przekazać to fakt że stożki zawdzięczają w znacznej częsci negatywne opinie ludziom któży zle je dobierają/montują oraz chińskim śmieciom za pare zł.
Fajnie że jest temat o wkładkach ale to nie dyskredytuje stozka.W przypadku b.dużej przeróbki czyli znacznego podnoszenia mocy,czy jak kto woli wyczynowego silnika nikt nie zostawia seryjnego dolotu.Silnik zmienia charakterystyke i dolot też musi być inny.
Podstawowe info które chciałem przekazać to fakt że stożki zawdzięczają w znacznej częsci negatywne opinie ludziom któży zle je dobierają/montują oraz chińskim śmieciom za pare zł.
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt: