[B3 PP]Zmiana silnika z PP na SD
[B3 PP]Zmiana silnika z PP na SD
Znaleźliśmy dziś na szrocie silnik SD z kolektorami, pompami, filtrem powietrza itd. za 400zł. Chcemy nim zastąpić nasze PP które ma prawdopodobnie uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Chcieliśmy już dziś ten silnik brać, ale najpierw się spytam na forum o ten silnik. Z mocowaniami nie będzie problemu, a jedyne co mnie zastanawia to gaz. Auto jeździ tylko i wyłącznie na gazie. Benzyny to już pewnie nie pamięta. I mam takie pytanie. Jak ten silnik będzie się spisywał tylko na gazie? Coś czytałem że jest tam jakiś tłoczek smarowany benzyną i na jeździe na gazie może być z nim problem. Jak to jest? Będę musiał coś jeszcze zmieniać przy montażu silnika? Co ze skrzynią? Aktualnie mam CAA.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tam masz mechaniczny wtrysk a ten tłoczek który się zaciera jest w rozdzielaczu. Jest duże prawdopodobieństwo że trudno będzie zrobić coś aby ten silnik pracował na benzynie bo swap jeszcze bardziej to utrudni.
A może przerób ten silnik na gaźnik to zaoszczędzisz sobie wielu siwych włosów na głowie. Tu inny kolega dał gaźnik do silnika który był też z mechanicznym wtryskiem: https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... htm#909945
A może przerób ten silnik na gaźnik to zaoszczędzisz sobie wielu siwych włosów na głowie. Tu inny kolega dał gaźnik do silnika który był też z mechanicznym wtryskiem: https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... htm#909945
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To jak będzie jeżdżone tylko na gazie to tym tłoczkiem się nie przejmuj bo on jest w rozdzielaczy benzyny i jak się zatrze to już więcej na benzynie się nie pojedzie bez wymiany rozdzielacza. Możesz nawet nie montować rozdzielacza albo wymontować tarcze spiętrzającą i zrobić gaz bez kompensacji to lepiej będzie jechać na gazie.
W takim razie jutro jedziemy po silnik. Dziękuje za pomoc, ale mam jeszcze parę pytań. :mrgreen: Skrzynia będzie bez problemu współgrać z tym silnikiem? Jak będzie jeździć na samym gazie to wiązką silnika nie mam co zawracać sobie głowy? Chyba że jak by chciał kiedyś zamontować AC/BC to bym musiał się nią zainteresować już? Wydech zostaję ten sam? Jak już wszystko zmienię to jadę na stację diagnostyczną, tam mi wystawią papierek i z tym do wydziału komunikacji i ubezpieczyciela?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej będzie za krótka co dobije się na spalaniu.lascik pisze: Skrzynia będzie bez problemu współgrać z tym silnikiem?
Możesz zrobić na większej części osprzętu z PP jak np. zapłon. Tylko w SD masz elektronicznie regulowany kont wyprzedzenia zapłonu więc musisz wsadzić aparat z PP z mechanicznym regulatorem. Tylko zobacz czy w SD nie idzie ten większy aparat bo wtedy będziesz musiał kombinować jak kolega z temacie do którego dałem linka wcześniej. Ale chociaż nie będziesz musiał zwalać deski rozdzielczej w jednym i drugim aucie aby wyjąć wiązkę.lascik pisze:Jak będzie jeździć na samym gazie to wiązką silnika nie mam co zawracać sobie głowy?
Prawdopodobnie portki będą inne ale pozostała część od portek powinna pasować.lascik pisze:Wydech zostaję ten sam?
Z papierami nie pomogę bo nigdy tego nie załatwiałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Silnik przytargany. Aparat zapłonowy zmieniliśmy na ten podciśnieniowy jak w obecnym silniku. A może lepiej było brać 1.8 z golfa na gaźniku, ale nie miał by tej mocy co na 1.9. A jakby coś nie grało z tym mechanicznym wtryskiem to można bez problemu przełożyć głowicę z gaźnikiem od 1.6 i będzie miało tą samą moc jak na wtrysku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Też musiałbyś się pobawić w przekładanie osprzętu silnika aby zamontować go poprzecznie.lascik pisze: A może lepiej było brać 1.8 z golfa na gaźniku, ale nie miał by tej mocy co na 1.9.
Raczej będzie mniejsza moc bo pewnie SD ma większe zawory i bardziej agresywny wałek rozrządu. Jakbym miał wsadzać gaźnik do tego zestawu to założyłbym tylko kolektor z gaźnikowca i jakiś zmodzony gaźnik. Zresztą miksery gazu montowane przy mechanicznym wtrysku zazwyczaj mają taki mały otwór że nieźle zmniejszają moc.lascik pisze:A jakby coś nie grało z tym mechanicznym wtryskiem to można bez problemu przełożyć głowicę z gaźnikiem od 1.6 i będzie miało tą samą moc jak na wtrysku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
to może być problem z uwagi na to, że kto wie jak wcześniej owe silniki były użytkowane.lascik pisze:Jak krecilismy ręcznie walem to ciężej bylo kręcić w 1.8 niż w 1.9 . Czy mamy się czegoś obawiać?
To że 1.9 nie od dziś wiadomo że ma tam 112km w serii a 1.8 zapewne gaźnikowiec max 90
ale kto teraz powie nie odpalając obu tych silników który lepszy... Jeżeli lżej kręci na "sucho" to ta kompresja musi gdzieś tam uciekać, nadpalone zawory, pęknięta głowica, najechane pierścienie, możliwości jest wiele. Teraz już macie silnik u siebie możecie go założyć, odpalić i zobaczyć co z tego będzie ew. zamienić o ile macie taką możliwość.