Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 15 sty 2012, 20:04

u mnie na zlmie stoi audi 100 c4 silnikiem chyba 2Litry na jednopunkcie ale nie wiem jaki ma oznaczenie dla silnika bo tam jest inaczej niz w 80 jak wiecie gdzie to pisze to mile widziane informacjie a co do wydechu myslalem zrobic 4-2 bo jest na dole tyle miejsca zeby puscic 2 rury ale co to da ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2012, 20:44

AAE

To podrasowany ABT 66kW AAE ma już 74kW. Czy przeróbka coś da nie wiadomo ale zawsze można spróbować. Ogółem 74kW to już prawie max co można z tego silnika wydusić.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 15 sty 2012, 22:05

74 kw to ile koni ? ale jesli to jest 2 litry to głowica nie spasuje bo srednice tloków sie rózna jedynie co to moze walek rozrzadu ? nie pamietam jaki mialy oznaczenia silniki 107km w vw golf II tam byla głwoca z ostrym walkiem i wiekszymi zaworami

[ Dodano: 2012-01-16, 22:50 ]
co myslicie o wlozeniu tlokow z 1.8T ? sprawdzalem średnice sa takie same mozna by wtedy pomyslec na mała turbinka od 1.9tdi

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 21 lut 2012, 23:39

Juz jest podobny temat turbo w ABK:D <ok>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 22 lut 2012, 14:33

GerB3 pisze:W tym silniku bez grubszych modów nie da sie wyjsć poza moc 115KM. Najlepiej to by było znaleźć cała głowice z silnika DZ albo 3A zrobić porting, jakis kolektor liczony 4-2-1, przerobić wtrysk tak jak jest w temacie opisane albo najlepiej dać 4 gaźniki tylko mało kto to ogarnia, krótka skrzynia odchudzać nie ma co w aucie bo B3 sama w sobie jest lekka a mozna odchudzic w sumie tylko sam tył i auto stanie sie nadsterowne bo bedzie sama blacha i po takich modach powinna być moc ok 120-130KM zalezy czy na gaźnikach czy na jednopunkcie moment coś w okolicach 180-190NM i ponizej 10s do 100ki. Najłatiwej podpatrzeć na forum golfa co ludzie robią z tymi silnikami bo u nas na forum praktycznie nikt się w to nie bawi a silniki VW to odpowiedniki naszych.

Nie trzeba aż takich grubych modyfikacji, żeby zejść poniżej 10 s do setki. Ja na benzynce swoim JV setkę robiłem w 9,4 sekundy.

Kolektor ssący miałem spolerowany, ściąlem jeza, zamontowałem gaznik od poloneza.

Glównie zmodyfikowany gaznik dal takie osiagi, wyjałem z niego zwęzki i zamiast nich wstawilem tulejki co dało pelny przelot 2X34mm. Trzeba było pokombinować z dyszami, aby skład mieszanki był odpowiedni. Z tego co pamiętam na pierwszą gardziel dałem dyszę od powietrza coś około 220 a na drugą paliwko szło pelnym przepustem, bo wykręcilem dyszę paliwowa.

Efekt:
9,4 do setki, vmax 217 km/h, obroty robocze 6000 - 7000 RPM.
Potrzeba trochę wolnego czasu, checi i 200 - 300 zl w kieszeni. Myślę, że za tyle to warto.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 09 mar 2012, 15:01

Wazne przy takich modyfikacjach to ze silnik bedzie w dobrym stanie. Moj silnik odpala na pewno znacznie lepiej niz pzed modyfikacjami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl