[All] Alufelgi ... wszystko na ten temat !
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
kkrawat, jakieś obniżenie masz/planujesz? 205/50 troche baloniaste, ale przynajmniej będzie ciut wygodnie
Leo, zależy co kto chce osiągnąć modyfikacjami, jeżeli trakcję to tak jak piszesz, jeżeli wygląd to 205/40 plus obniżenie 60/40(50), jeżeli pseudo wygląd i pseudo wygodę to 205/50 (piszę pseudo bo mi się osobiście nie podoba)
Leo, zależy co kto chce osiągnąć modyfikacjami, jeżeli trakcję to tak jak piszesz, jeżeli wygląd to 205/40 plus obniżenie 60/40(50), jeżeli pseudo wygląd i pseudo wygodę to 205/50 (piszę pseudo bo mi się osobiście nie podoba)
Ja mam w avancie 17 225/45 et nie pamietam na obniżeniu -60/-60 na dystansie 9mm i jest ok. komfort jak dla mnie znośny tylko zona trochę narzeka a prowadzenie hmmmm to zależy jakie są koleiny bo czasami rzeczywiście muszę go trzymać bo prowadza mocno ale jak droga dobra to klei się drogi dobrze i w zakrętach nawet nie zwalniam. Tak czy inaczej moge polecić taki setup
- Maciek.
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 11 sie 2011, 10:31
- Imię: Maciej
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: SBE
Nie masz problemu z przycieraniem oponami o błotniki/nadkola?paweloli pisze:Ja mam w avancie 17 225/45 et nie pamietam na obniżeniu -60/-60 na dystansie 9mm i jest ok. komfort jak dla mnie znośny tylko zona trochę narzeka a prowadzenie hmmmm to zależy jakie są koleiny bo czasami rzeczywiście muszę go trzymać bo prowadza mocno ale jak droga dobra to klei się drogi dobrze i w zakrętach nawet nie zwalniam. Tak czy inaczej moge polecić taki setup
Lekko obciera na wybojach jak jestem zapakowany mocniej a tak to normalnie się jeździ. Tak to wygląda.
[URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/f235d052b0bc8b42][/URL
[URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/f235d052b0bc8b42][/URL
Witam panowie co to za felgi? https://www.olx.pl/oferta/felgi-17-4x10 ... d1000a5a6c ciekawe jak by leżały na cabrio
Jeśli chcesz mieć felgi mniej więcej na równo z budą to do Cabrio szukaj takich o parametrach
8.0" ET 20
8.5" ET 25
9.0" ET 30
9.5" ET 35
Powyższe wartości można lekko nagiąć i tak np. 10" ET30, też "wejdzie" ale będzie wystawać poza obrys błotnika więc caba trzeba odpowiednio obniżyć i mieć dobrze dobrany naciąg na feldze (polecam "lekturę" https://tyrestretch.com/ ), żeby całość trzymała się "kupy".
W drugą stronę też tragedii nie ma. Z wyższym ET poradzisz sobie montując dystanse, które to zniwelują problem zbyt mocno schowanej w nadkolu felgi.
Kolejny przykład z życia wzięty, czyli moja deskorolka:
Przód 8.5" ET 23 wystaje ok 3 mm (obniżenie wg producenta kitu h&r, który posiadam to - 60mm / mierzone od strony kierowcy) i jest to powiedzmy niewidoczne.
Tył 9" ET 17 wystaje ok 13 mm (obniżenie wg producenta kitu h&r, który posiadam to - 40mm / mierzone od strony kierowcy) i raczej nie da się tego przeoczyć. Można sobie z tym poradzić obniżając jeszcze bardziej tył samochodu (podobno koła bardziej chowają się w nadkolu - nie wiem, nie sprawdzałem na własnej skórze) lub stosując negatyw (popularny camber - poczytaj tematy kolegów ATLAS, SKIZO, którzy się w to bawili ew. wpisz u wujka g... hasło camber, a on zaiste prawdę Ci powie).
P.S. przedatne narzędzia pomagające w liczeniu ET względem posiadanego setup'u:
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi
http://www.willtheyfit.com
8.0" ET 20
8.5" ET 25
9.0" ET 30
9.5" ET 35
Powyższe wartości można lekko nagiąć i tak np. 10" ET30, też "wejdzie" ale będzie wystawać poza obrys błotnika więc caba trzeba odpowiednio obniżyć i mieć dobrze dobrany naciąg na feldze (polecam "lekturę" https://tyrestretch.com/ ), żeby całość trzymała się "kupy".
W drugą stronę też tragedii nie ma. Z wyższym ET poradzisz sobie montując dystanse, które to zniwelują problem zbyt mocno schowanej w nadkolu felgi.
Kolejny przykład z życia wzięty, czyli moja deskorolka:
Przód 8.5" ET 23 wystaje ok 3 mm (obniżenie wg producenta kitu h&r, który posiadam to - 60mm / mierzone od strony kierowcy) i jest to powiedzmy niewidoczne.
Tył 9" ET 17 wystaje ok 13 mm (obniżenie wg producenta kitu h&r, który posiadam to - 40mm / mierzone od strony kierowcy) i raczej nie da się tego przeoczyć. Można sobie z tym poradzić obniżając jeszcze bardziej tył samochodu (podobno koła bardziej chowają się w nadkolu - nie wiem, nie sprawdzałem na własnej skórze) lub stosując negatyw (popularny camber - poczytaj tematy kolegów ATLAS, SKIZO, którzy się w to bawili ew. wpisz u wujka g... hasło camber, a on zaiste prawdę Ci powie).
P.S. przedatne narzędzia pomagające w liczeniu ET względem posiadanego setup'u:
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi
http://www.willtheyfit.com