Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9tdi 1z ] Brak mocy , bardzo słaba reakcja na gaz .

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 29 lip 2013, 12:46

Byłem na zlocie organizowanym przez użytkownika Krzysiek 84 . Krzysiek od razu gdy otworzył maskę zobaczył źle podłączone przewody do N75 podpiął komputer sprawdził dawkę paliwa , którą trochę zwiększył teraz silnik ładniej pracuje . Zaprowadziłem samochód do niego żeby na spokojnie wszystko posprawdzał . Teraz czekam na rezultat .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lip 2013, 18:36

Patrze w internecie to wywala mi że to turbo z AAZ czyli 1.9 TD 75 km.
IC juz po pierwszym myciu, zaraz pojde nastepne mycie zrobie i płukanie środka. Lekki osad olejowy był, ale nic tam nie wylało sie oleju, więc jest ok.
Przejaźdżke zrobilem nią dziś to tylko do 3 tyś obr, potem juz nie idzie jak powinno być w 1Z

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 lip 2013, 18:53

By się chociaż manometr przydał w króciec nad kolektorem czy ładuje jak trzeba. Żeby przynajmniej znaleźć przyczynę czy to brak powietrza czy paliwa.

Zauważyłem, że Bosch jest jak kobieta z okresem. Marudzi, źle chodzi a nie powie o co chodzi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lip 2013, 19:06

Ponoć wtryski Afn tam siedzą, ale sterujący ma kabelek wychodzący w strone chłodnicy jak w 1 sprężynowym. Dawka zwiekszona wczoraj do okoł 18 (3,6 mg)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 lip 2013, 19:30

Jak przewód od sterującego jest dużo krótszy od serii 1Z (bo te są bardzo długie) to być może jest to wtrysk z AFN.

Ale nic na pewno nie będziesz wiedział jeżeli nie przeczytasz numerków.

Poza tym jednosprężynowe w 1Z to rzadkość (szybko wyszły z obiegu z tego co wyczytałem swego czasu na forum).

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 29 lip 2013, 20:24

Na razie zależy mi aby wszystko było dobrze podłączone i działało a z czasem może kupie oryginalną turbinę .

[ Dodano: 2013-08-01, 15:44 ]
Czy to jest poprawne podłączenie gruszki ?Obrazek Uploaded with ImageShack.us[/img]

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 01 sie 2013, 21:38

Nie no, na zdjeciu jest wyraźny mostek czyli tak zwany bajpas czyli ładowanie około 0.5 bara....
Robi sie tak gdy klęka n75 lub gdy chcemy zrobić test na jego sprawność.
Orginalnie jest 0.8 bara.


edit :

powinny tam byc niebieski i czerwony przewód ktore biegną własnie do zaworu n75 ktory reguluje aby nie było wiecej ani mniej niż 0.80-0.85 bara.
Golf III TDI 1Z+ '96r. Super chip by Kostrz ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 sie 2013, 22:01

Tu na zdjeciu masz dobra turbine ktorą steruje juz N75 a nie jak w przypadku tamtej KKK K03 ktora to jest w AAZ i dziala na innej zasadzie.

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 01 sie 2013, 22:34

Byś mógł narysować na tym rysunku gdzie ma iść który przewód .

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 01 sie 2013, 22:46

Obrazek

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 01 sie 2013, 23:23

dzieki.

[ Dodano: 2013-08-02, 12:05 ]
A czy podłączać ten przewód z n75 do dolotu ?Obrazek Uploaded with ImageShack.us[/img]

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sie 2013, 15:11

Ten do dolotu nie ma znaczenia, jak podłączysz to bedzie, jak nie to nie. Najważniejszy jest do gruszki.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 02 sie 2013, 16:33

Krzysiek 84 pisze:Ten do dolotu nie ma znaczenia, jak podłączysz to bedzie, jak nie to nie. Najważniejszy jest do gruszki.
Byleby w dolocie zatkał ów otworek :D

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 02 sie 2013, 17:10

Dzięki za odpowiedzi . A zawór n18 podłączać czy zaślepić egr i zaślepić przewody ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sie 2013, 19:07

piotrek316 pisze:Dzięki za odpowiedzi . A zawór n18 podłączać czy zaślepić egr i zaślepić przewody ?
Jak bawić sie Egr'em to zaślepić go. Wykrecić go i sa tam 2 uszczelki, odrysuj na blaszy je i zrób tylko otwory na śruby, delikatnie pociągnij silikonem i skręć. A przewód możesz odłączyć przy samym serv'ie i zaślepić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga