Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Chwilowe przerywanie pracy silnika w czasie

ODPOWIEDZ
Emilian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2013, 20:19
Lokalizacja: Nisko

[B4 1.9 1Z 90KM] Chwilowe przerywanie pracy silnika w czasie

Post autor: Emilian » 29 paź 2013, 20:48

Cześć,
mam problem z moim Audi, który ma 367 TKM. W czasie jazdy następują krótkotrwałe szarpnięcia, nawet jeśli silnik jest rozgrzany. Przydarza się to raz na jakiś czas. Prosiłbym o pomoc. Pozdro

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 paź 2013, 21:04

Może to objaw wtrysku sterującego też tak potrafi zrobić. Wsadź kogoś do auta niech trzyma obroty 2-2.5 tyś a ty delikatnie stukaj małym młoteczkiem po sterującym.

Pietrówa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2011, 23:55
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Pietrówa » 29 paź 2013, 22:13

bozmek a jakich objawów można się spodziewać przy takim stukaniu młotkiem? Jak wtrysk jest walnięty to szarpnie silnikiem czy jak zacznie szarpać to po stuknięciu przestanie?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 paź 2013, 22:21

Jak wtrysk jest walniety to po stuknieciu młotkiem szarpnie silnikiem. Jak nastąpitaka reakcja to strujacy do wymiany. Jeszcze warto podpiac vaga i sprawdzić błędy.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 30 paź 2013, 07:14

Tak jest jak kolega wyżej pisze takie objawy będą <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2013, 08:06


Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 30 paź 2013, 21:45

Miałem taki przypadek uszkodzonego wtryskiwacza sterującego, że pojawiał się tylko błąd czujnika położenia wału korbowego ale rzadko.

Aby sprawdzić wtrysk sterujący odepnij wtyczkę i przejedź się. Będzie mrugać kontrolka, będzie brak mocy ale szarpać nie powinien.

Emilian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2013, 20:19
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Emilian » 31 paź 2013, 15:36

Dzięki za odpowiedzi. Zlikwidowałem dwa błędy na badaniu komputerowym. Czy błędy 01117 i 00513 byłyby przyczyną szarpania silnika? Czy pod McPhersona idzie łożysko o wysokości 37 mm czy 41 mm do B4 1.9 TDI ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 paź 2013, 16:47

Emilian pisze: Czy pod McPhersona idzie łożysko o wysokości 37 mm czy 41 mm do B4 1.9 TDI ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Są takie i takie. Najlepiej kupić dwa takie same i zmieniać albo wcześniej zobaczyć jaka jest. Ale to podwójna robota.

Ja kupowałem 2 zielone wyższe febi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 paź 2013, 18:40

Emilian pisze:Zlikwidowałem dwa błędy na badaniu komputerowym. Czy błędy 01117 i 00513 byłyby przyczyną szarpania silnika?
To było kasowanie błędów ,a nie badanie :-P Jakby to było badanie ,to byś nie musiał pytać 8-) I do tego błedy z numerami ,zamiast pełnej nazwy błedu :roll: Matko jedyna ,do kogo wy jeżdzicie :roll: skoro nawet tak banalnej rzeczy ,jak nazwy błedu i potencjalnego sprawcy wam nie powiedzą ...ręce opadają .Nie wiem ile zapłaciłeś za to "badanie komputerowe '' choć ja nawet nie wiem jak tą czynność nazwać :roll: ale masz za free <ok>
Emilian pisze:błędy 01117
sygnał DF obciążenie alternatora ,bład mało istotny ,chyba że ktoś ma podgrzewacz płynu .
Emilian pisze:00513 byłyby przyczyną szarpania
Czujnik prędkości G28 ,może mieć jak najbardziej wpływ na szarpanie ...odpina się go przy brudnym nastawniku żeby nie szarpało 8-) I pozdrów tych ''specjalistów '' od ''badania komputerowego '' niech się wysilą i sobie z neta sciągną rozpiskę co który numer błedu oznacza ,bo na ich miejscu spalił bym się ze wstydu ,z takimi ''badaniami '' :mrgreen:

Emilian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2013, 20:19
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Emilian » 31 paź 2013, 20:50

dzieki za fachową rade Munior dalej szarpie i sam dzieki twojej pomocy wezmę sie za naprawe . Pozdro. Może sie uda ? Albo wyjdzie to co pijanemu z portek .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 paź 2013, 21:09

Emilian pisze:dzieki za fachową rade Munior dalej szarpie i sam dzieki twojej pomocy wezmę sie za naprawe
Emilian pisze: W czasie jazdy następują krótkotrwałe szarpnięcia, nawet jeśli silnik jest rozgrzany. Przydarza się to raz na jakiś czas.
Takie objawy ,to raczej wina wtrysku sterującego ...choć za słabo opisałeś, żebym mógł to stwierdzić z całą pewnośćią ...Niedomagający wtrysk sterujący ,objawia się bardzo charakterystycznie <ok> to jakby na 1 sek wyłaczyć zapłon w czasie jazdy i ponownie właczyć ...czyli przerwie ,szarpnie i dalej jest ok...pojawia się to bez żadnych prawidłowości czasowych i bez względu na temperaturę ...Niestety w tym przypadku ,można tylko wymienić wtrysk sterujący 8-)

Emilian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2013, 20:19
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Emilian » 31 paź 2013, 21:29

MUNIOR pisze:to jakby na 1 sek wyłaczyć zapłon w czasie jazdy i ponownie właczyć ...czyli przerwie ,szarpnie i dalej jest ok...pojawia się to bez żadnych prawidłowości czasowych i bez względu na temperaturę ...
to są właśnie takie objawy. dzięki za fachową radę! :)

MUNIOR, powiedz proszę, jaka jest zasada wymiany wtrysku sterującego, aby mnie "FACHOWCY" nie zrobili w konia jak ze skasowaniem błędów, a bez wyeliminowania usterki.
Bo dopiero zaczynam poznawać moje auto kiedy zaczęło mi się psuć. :) Pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 paź 2013, 22:30

Emilian pisze:MUNIOR, powiedz proszę, jaka jest zasada wymiany wtrysku sterującego, aby mnie "FACHOWCY" nie zrobili w konia jak ze skasowaniem błędów, a bez wyeliminowania usterki.
Zasada pierwsza i najważniejsza <ok> to nie jeżdzić do takich "fachofców " :roll: Bo takie matoły ,powinni co najwyżej zająć się diagnostyką taczek i to też raczej tych zabawkowych dla dzieci ;-) A co do wymiany wtrysku sterującego ,to jedyna zasada jest taka ,że wtrysk sterujący powinien być z takiego sinika jak twój 8-) czyli zasadniczo z prawie każdego tdi na pompie vp 37 ...najlepiej kupić sobie komplet wtrysków od jakiegoś forumowicza ,który akurat zamienił swoje ori ,na wtryski z np.AFN -a ;-) pojedynczego sterującego nie opłaca się kupować

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 lis 2013, 09:18

Odezwij się na pw posiadam takie wtryski bo munior bratu przekładkę zrobił i założył afn i mamy dobre wtryski ;) To ja też dobrze obstawiałem ze to sterujący. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl