Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] czym się różni turbo T2 od T-15 ?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

[1.9 TDI 1Z] czym się różni turbo T2 od T-15 ?

Post autor: brabus124 » 23 gru 2011, 01:30

Witam! Chciałbym aby znawcy tematu wypowiedzieli się na temat różnic Turbo T2 i T 15, a mianowicie jaka jest różnica w budowie? która szybciej "wstaje" i przy jakich obr. ?, jakie Ciśnienie można osiągnąć z jednej i drugiej turbinki? która waszym zdaniem jest lepsza ?

Piszę ten temat bo właśnie kończy mi się moja Turbina i muszę kupić jakąś na podmiankę, u siebie mam T-15 i nie chce żałować gdybym znalazł turbo T2 a okazałoby się gorsze.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 gru 2011, 06:23

która szybciej "wstaje" i przy jakich obr.
Szybciej wstaje T15 przy około 1800 obrotów, większe ciśnienie doładowania wyciągniesz też z T15, chłopaki latają na 1,4 bar-a. Zdecydowanie lepsza jest T15 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 gru 2011, 15:49

Na podmianke tak p&p to raczej nie da rady wstawić sobie T2 jak było fabryczne T15 .
Ale niech znawcy tematu wypowiedzą się bardziej obszernie :mrgreen:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 gru 2011, 17:06

Krzysiek 84 pisze:Na podmianke tak p&p to raczej nie da rady wstawić sobie T2 jak było fabryczne T15
Kolektor wylotowy w T2 jest inny.
T2 mocowana jest do kolektora na 3 śruby, T15 na cztery. Inna jest też średnica wyjścia z turbiny na IC

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 gru 2011, 14:14

T2 i T15 to jak K14 i K03
T15 szybciej wstanie ale bedzie bardziej zatykać silnik na wydechu.
to że dmuchasz z jednej i drugiej po 1.5bara nie znaczy że będzie lepiej.
po wiem inaczej. kiedyś na poprzednim AAZ'cie miałem T3 i miałem K14. na k14 mimo dmuchania ponad 1,5bara nie działo się nic szczególnego. za to na T3 już przy niższym cisnieniu auto jeździło znacznie lepiej. niestety wydajnosć połączona z wielkością turbiny ma swoje wady jakąjest większe bezwładność turbiny. mozna temu zapobieć zakładając VNT.
a tak przy okazji euglen dmuchał przy setupie 122KM z VNT15 o ile dobrze pamiętam około 1,5ara.
bez zmian w nastawach pompy po zmianie na GT2052V przy ciśnieniu 0,9bara na hamowni pokazywało ponad 140KM jak dmuchnął 1.4bara to siępoddały podpory wału co niestety jest piętą Achillesową silników 1.6TD.
także pojęcie lepsza czy gorsza jest względna, zależy czego oczekujemy od turbiny.

z kolei jak miałem u Siebie 1Z'a na mechanicznej pompie bardzo przyjemnie się spisywało z T2. K03 odfruneło przzy coś koło 1500rpm i połowie gazu na pompie 12mm. wstawało tak szybko że łopatki się powyginały? o czym można poczytąć w moim temacie o golfie.

proponowałbym ise zastanowić i sprecyzować oczekiwania. czy chcesz tylko coś co ładnie z dołu wstaje czy może kompromis pomiędzy przyjemną codzienną jazdą a zacięciem sportowym.
od tego należy zacząć a dopiero przystępować do poszukiwań odpowiedniej turbiny, żeby potem nie być rozczarowanym dokonanym przez siebie wyborem

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 25 gru 2011, 15:23

axell pisze: Szybciej wstaje T15 przy około 1800 obrotów, większe ciśnienie doładowania wyciągniesz też z T15, chłopaki latają na 1,4 bar-a. Zdecydowanie lepsza jest T15 :mrgreen:
Fakt, T15 szybciej wstaje, ale nie zgodzę się że T15 więcej dmuchnie niż T2. Dla T15 max to 1.5 bara chwilowo, a dla T2 chwilowo nawet 1.8 bara.
Do zmiany z T15 na T2 jest potrzebny nie tylko kolektor wydechowy, ale także spust oleju i inna rura wydechowa.
Do T2 trzeba by soft modyfikować, bo zanim wstanie to ponad 2 tyś obrotów trzeba by mieć, aby na ORI sofcie, to jechało. Osobiście zmieniam turbo z T2 na T15, bo nie będę więcej potrzebował niż 1.3 bara, a po za tym oczekuję, że będzie mi lepiej auto od dołu jechało ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 gru 2011, 15:29

misiekdzwon pisze:Do T2 trzeba by soft modyfikować, bo zanim wstanie to ponad 2
tyś obrotów trzeba by mieć, aby na ORI sofcie, to jechało.
u mnie T3 wstawało przy 1800rpm. wszystko kwestia ustawienia.
T15 parametrami jest niemal takie samo jak K03 a skoro u mnie zaczęło pompować tak że wskaźnik nie nadążał za faktycznym ciśnieniem w dolocie przy obrotoach mniejszych niż 2000rpm to o czymś to świadczy a miałem tylko 11mm i wtryskiwacze jeszcze wtedy od 1Z'a

jeśli Ci T2 za wolno wstaje kopnij tylko trochę dawkę na nastawniku albo zaaplikuj mu tłoko-rozdzielacz 11mm. nawet przy seryjnych wtryskiwaczach ma to spory sens. pomijam już fakt że większa prędkość podawania paliwa przy tych samych wtryskiwaczach będzie skutkować lepszym rozpyleniem a więc i mniejszą ilością dymu, więszkym momentem obrotowym, ponieważ paliwo lepiej rozpylone to lepiej wykorzystane dlatego właśnie w silnikach PD jest tak wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. tam mamy dysze wtryskiwaczy jeszcze mniejsze niz w naszych 1Z'ach i ciśnienie znacznie wyższe. z tym że ja nie jestem zwolennikiem ustawiania wtryskiwaczy zwłasza tych większych na 220bar szczególnie dlatego że nasze pompy nie są nowe i mogą być problemy z odpalaniem szczególnie na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 25 gru 2011, 21:39

T15 parametrami jest niemal takie samo jak K03 a skoro u mnie zaczęło pompować tak że wskaźnik nie nadążał za faktycznym ciśnieniem w dolocie przy obrotach mniejszych niż 2000rpm to o czymś to świadczy a miałem tylko 11mm i wtryskiwacze jeszcze wtedy od 1Z'a
Ale ja pisałem o turbo T2, a nie T15. Fakt T15 wstaje nisko, grubo poniżej 2000 obr/min jeszcze przy chipie to bajka, ale nie tylko ja mam problem z turbodziurą w przypadku kompa 16 bit i turbiny T2 do około 2000 obr/min. Miałem dawkę na 3.2 mg i teraz mam na 4.0, a spora turbodziura jest, dlatego zmieniam moją staruszkę na t15 <ok>

[ Dodano: 2011-12-25, 21:40 ]
arwam pisze: 1Z'ach i ciśnienie znacznie wyższe. z tym że ja nie jestem zwolennikiem ustawiania wtryskiwaczy zwłasza tych większych na 220bar szczególnie dlatego że nasze pompy nie są nowe i mogą być problemy z odpalaniem szczególnie na zimnym silniku.
Jak miałem starą ori pompę z 1Zeta, to miałem właśnie problem z odpalaniem mimo że ciśnienie jest na 190 bar ustawione, to przy 220 chyba bym w ogóle nie odpalił :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2011, 00:30

brabus124 pisze:Piszę ten temat bo właśnie kończy mi się moja Turbina i muszę kupić jakąś na podmiankę, u siebie mam T-15 i nie chce żałować gdybym znalazł turbo T2 a okazałoby się gorsze.
Zakładając T2(na szczęscie nie pasuje P&P ;-) ) do twojego auta na pewno byś żałował .Miałeś T15 i taką zakładaj .T2 ,jak już poprzednicy wspomnieli pużno wstaje ,co daje beznadziejny efekt muła poniżej 2 tys obr.Co odczuwają na codzień użytkownicy zetorów na przepływce boscha ,gdzie siedzi własnie T2 .T15 jest fajna, bo w połaczeniu z chipem na 16 bitowym kompie i wtryskami z AFN -a ,daje bardzo ładny efekt ,auto ładnie ciągnie z dołu ,czyli już od 1600-1700 obr .Mam też taki zestaw w swoim zetorze ,czyli komp 16 bit i wtryski AFN i przy dawce prawie ori 4,2 mg jeżdzi się baaaaaaaaardzo fajnie :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 gru 2011, 19:01

MUNIOR, Dzięki za podpowiedź ;) Już zamówiłem T15, na takiej jeździłem i w połączeniu z wtryskami i mocnym softem nie narzekałem <ok>
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 gru 2011, 20:04

nie chciałbym się wymądrzać ,albo żeby mnie ktoś źle zrozumiał ....chodzi mi o to że niektórzy z nas zaczynają robotę o tyłu....tzn szukają możliwości zwiększania mocy silnika zanim doprowadzą ten że silnik do takiego stanu gdzie bez żadnych modów ma właściwą czyli powiedzmy fabryczną moc i moment obrotowy....moje auto z 93 r. bez problemu buksuje kołami nawet jeszcze na 3 biegu jak mu porządnie depnę a na 1 biegu to trzeba uważać aby nie piszczeć kołami ruszając ze skrzyżowania...oprócz wymiany uszkodzonych wtrysków na wtryski od AFNa regulacji dawki paliwa...no i właśnie tych podstawowych rzeczy czyli czysty filtr paliwa,powietrza,odpowiedniego oleju itp,itd...nie robiłem nic ,niemiec od którego kupiłem auto raczej też nie....

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 gru 2011, 22:30

januszbin pisze: bez problemu buksuje kołami nawet jeszcze na 3 biegu jak mu porządnie depnę a na 1 biegu to trzeba uważać aby nie piszczeć kołami ruszając ze skrzyżowania
Na suchym czy mokrym asfalcie dzieją się te rzeczy? Może od fabryki dostała Twoja audiczka bonus i wcale tam 90 KM nie ma :) Z tego co czytałem i z tego co za obserwowałem, to b4 gubi trakcję na suchym asfalcie od 130 KM (300 Nm) wzwyż ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2011, 22:34

misiekdzwon pisze:Na suchym czy mokrym asfalcie dzieją się te rzeczy? Może od fabryki dostała Twoja audiczka bonus i wcale tam 90 KM nie ma :) Z tego co czytałem i z tego co za obserwowałem, to b4 gubi trakcję na suchym asfalcie od 130 KM (300 Nm) wzwyż
Zgadza się :mrgreen: też mi coś tu nie pasi :-P ale moze audiczka januszbin, dostała chipsa i nic o tym nie wie ;-) bo gubienie trakcji na trójce w ori 90 Konnym zetorze ,czy to bosch ,czy pierburg ,mozliwe nie jest 8-) i nie pomogą tu wtryski czy to z AFN -a czy nawet 216 tki .No chyba że mówimy tu o gubieniu trakcji na zasadzie : sprzegło pedał gazu w podłogę i puszczamy ,wtedy nawet ori zgubi :mrgreen: tylko to nie jest żadne gubienie trakcji ,bo do gubienia trakcji podczas normalnej jazdy ,gdzie nagle depczemy pedał gazu ,potrzebne są dodatkowe niutonometry ,a te mozna wskrzesić tylko podlewając paliwem w sofcie ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 gru 2011, 22:46

MUNIOR pisze:sprzegło pedał gazu w podłogę i puszczamy ,wtedy nawet ori zgubi
To zgub tak trakcję z miejsca na III biegu :-P
Tak na prawdę, to jest dużo czynników, które odpowiadają za mielenie kołami podczas przyspieszenia, najważniejsze to moment obrotowy, jakość asfaltu i zużycie opon.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 gru 2011, 08:11

domyślam się ,że większość z Was myśli sobie ....że facet ma niezłą fantazję,ale to co pisałem jest prawdą....nie wiem czy dostałem bonusa od fabryki czy od poprzedniego właściciela,nie wiem jak to sprawdzić...opony na mokrym to raczej nie piszczą,nie są zużyte bieżnik ok 80% zarówno na letnich jak i zimowych,dzieje się tak w różnych miejscach na różnych nawierzchniach i oczywiście w czasie jazdy na wprost....ostatnio gonił mnie nówką pasatem,nie wiem z jakim silnikiem ale odpuścił przy 170/h....pewnie ktoś powie że kiepski kierowca był...ale pisząc to wiedziałem ,że wzbudzę jakieś kontrowersje.....nie myślałem o tym aby mieszać tylko aby Ci ,którzy zaczynają jakieś mody najpierw doprowadzili swoje maszyny do lepszego stanu .....poza tym zawsze można sprawdzić to osobiście.. ;-) zapraszam....chętnie przekonam się ile jest wart mój sprzęt i jak to się ma do innych aut ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga