Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Gwizd turbiny.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 04 lut 2015, 18:17

ok bede sprawdzać na dniach jeszcze dokładnie.
Ps. da rade dojść do IC od strony wewnętrznego nadkola?
Czy koniecznie trzeba zrzucać osłonę silnika?
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lut 2015, 18:39

Ciężko będzie od nadkola. Pamietam jak kilka lat temu wyjmowałem IC w celu umycia to dostałem się do niego od spodu. Wtedy masz idealne dojście i widzisz go całego.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 04 lut 2015, 21:08

to nic tylko podjechać gdzieś na kanał i działać.. ok dzięki
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lut 2015, 21:52

Bez kanału bez problemu dasz radę.

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 25 mar 2015, 00:14

Witam. Pozwolę sobie trochę odkopać temat. Mianowicie zaczęło mi wczoraj trochę głośniej pogwizdywać turbo, do tego doszło takie jakby lekkie cykanie pomieszane z odgłosem "dmuchania", dodam, że najbardziej jest to słyszalne w przedziale najwyższego momentu obrotowego. Dziś postanowiłem zajrzeć w zimną stronę turbiny i zobaczyć jak ma się wirnik. Luz poprzeczny jest niewielki, wzdłużnego nie ma ale wirnik stawia lekki opór, szczególnie gdy turbina jest jeszcze ciepła, gdy całkowicie ostygnie kręci się dość lekko. Dodam, że jeszcze jakiś czas temu po zimnej stronie turbiny stało troszkę oleju, dziś gdy zajrzałem było idealnie sucho. Byłby ktoś w stanie mi pomóc? Czy to turbina już powoli zaczyna mówić "papa"? Uszczelkę pod kolektorem ssącym zmieniałem 4 miesiące temu, turbina ładuje ciśnienie na poziomie 1,3 bara. Może to uszczelka pod kolektorem wydechowym? Ale według mnie przy wydmuchanej uszczelce pod kolektorem wydechowym praca turbiny nie byłaby głośniejsza. Ale ja jestem dopiero praktykującym "mechanikiem" więc proszę mnie oświecić na ile dacie radę :-) . Pozdrawiam i liczę na pomoc :-|

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 mar 2015, 06:54

Najpierw sprawdź czy nie masz jakichś nieszczelności na wężach u góry i przy IC. Wirnik nie powinien mieć żadnych oporów czy zacięć także może powoli turbo niedomaga. 1,3 bara to sporo jak na serię no chyba podnosiłeś ciśnienie ?

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 25 mar 2015, 08:31

To bosch na sofcie kostrza. Węże są szczelne. Dodam, że miałem pewnego czasu nieszczelność na plastikowym wężu przy kolanku kolektora ssącego ale udało mi się dorwać drugi w pełni sprawny, ale mniejsza o to. Lecz parę dni po tym zabiegu zaczęło być słyszalne takie jakby dmuchanie w okolicach podszybia, dodam, że od tamtego czasu dość mocno to się nasiliło a trubina zaczęła głośniej gwizdać, wtedy właśnie postanowiłem wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym lecz nic nie ustało a ciśnienie doładowania jest jak najbardziej w normie tyle, że aktualnie w tym samochodzie jest jak w odrzutowcu bo do tego dochodzi jeszcze buczenie na 4 i 5 biegu w przedziale 2-2.2 tys obrotów, ale już zlokalizowałem wylaną prawą poduszkę pod motorownią.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 25 mar 2015, 11:57

Poduszki nie wymianiaj na zadna nowa zamiennik bo twoja wylana lest lepsza jak te nowe twarde
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 25 mar 2015, 12:49

Myslalem tylkp i wyłącznie o oryginalnej używce. Ale póki co martwię się tym gwizdem, dodam, że zauważyłem jakby kolektor wydechowy był lekko okopcony od góry na wysokości 4 cylindra

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga