Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Gwizd turbiny.

Awatar użytkownika
Osa22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:59
Lokalizacja: Starachowice

[1.9TDI 1Z] Gwizd turbiny.

Post autor: Osa22 » 15 kwie 2009, 19:39

Witam was jeżeli się powtarzam to bardzo was przepraszam :) Mój problem polega na tym iż miałem małą awarie byłem pewny że siadła mi turbinka bo samochód był słaby jednakże okazało się że pękła guma dochodząca do turbiny dostawała lewego powietrze i nie miała mocy guma została wymieniona i było ok teraz niedawno zauważyłem że turbinka zaczęła bardzo wyraźnie gwizdać czasami to mi się wydaje że policja jedzie za mną :) powiedzcie mi czy to normalne czy to wiąże się z tym iż turbina zaczyna mi padać mój silnik to 1.9 tdi z końca 94 roku proszę o wasze opinie dzięki i pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2009, 08:31 przez Osa22, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 kwie 2009, 20:12

bierze dużo oleju?? masz pierburga najlepiej do kogoś na vaga podpiąc aa i popraw temat

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 kwie 2009, 21:02

jeżeli odgłos jest taki jakby miśki Cie goniły (pulsuje) przy pedale gazu w podłodze i delikatnie czuć jakbyś pulsował gazem to do wymiany N75 <ok> VAG Ci w tym przypadku na 99% nie pokaże żadnego błędu
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 kwie 2009, 12:15

A jeżeli jest to gwizd załanczający się przy ok 2200 obr to znaczy, że turbinka dobrze ciągnie <ok>
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Osa22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:59
Lokalizacja: Starachowice

Gwizd turbiny

Post autor: Osa22 » 16 kwie 2009, 22:02

Ten gwizd słychać już od 1400 obrotów ale samochód normalnie ciągnie nie wiem dlaczego tak jest :(

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 kwie 2009, 09:35

to nie masz się czym przejmować ;-) u mnie jak jest zimny silnik to turbo generuje piękną melodyjkę przy równej jeździe na 3 biegu i 1700-1900rpm a jak silnik się nagrzeje i da się buta to odgłos jest taki jakby ktoś gwizdał w rynnę ale i but solidny ;-)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 kwie 2009, 22:08

UKI_XX pisze:to nie masz się czym przejmować ;-) u mnie jak jest zimny silnik to turbo generuje piękną melodyjkę przy równej jeździe na 3 biegu i 1700-1900rpm a jak silnik się nagrzeje i da się buta to odgłos jest taki jakby ktoś gwizdał w rynnę ale i but solidny ;-)
tak samo jest u mnie i to jest piękne <ok> dla mnie to cały czas by mogła tak gwizdać :mrgreen: chodź wydaje mi się że trochę za wcześnie słychać to gwizdanie po raczej koło 1800 obrotów powinno coś być słychać a nie przy 1400

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 kwie 2009, 05:57

No u mnie to słychać gdzieś od około 2000 <ok>
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 22 kwie 2009, 19:48

A u mnie wogóle nie słychać gwizdu:( a ciągnie. Nie wiem czy tak ma być jak wam gwiżdże a mi nie. :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2009, 20:07

kolego nie myśl o każdej rzeczy o jakiej przeczytasz na forum bo wyszło by na to że z całym samochodem masz coś nie tak. jednym gwiżdże innym nie.jak ciągnie to nie ma czym się przejmować.jak by coś z nią było nie tak wtedy byś mógł sie zastanawiać.jedni uważają że nie powinna gwizdać inni że powinna.u mnie gwiżdże odkąd kupiłem samochód czyli od 3,5 roku i jeździ dalej bez żadnego problemu a prawie przez cały czas dostaje niezły wycisk...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 22 kwie 2009, 21:14

Ale zawsze trzeba pamiętać o odpowiednim użytkowaniu turbawki to wtedy się nic nie dzieje i dobrze ciągnie... <ok>
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Osa22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:59
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osa22 » 24 kwie 2009, 20:14

No to chłopaki jednak nie turbinka gwizda tyko przepalony tłumnik :D w poniedziałek jade do mechanika i ma mi wymienić na nowy :D pozdrawiam

[ Dodano: 2009-04-28, 20:04 ]
No i masz tłumnik wymieniony na nowy i nadal gwizda nie wiem co to może byc bo ten gwizd bardziej z tyłu dochodzi nie mam bladego pojęcia :(

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 04 paź 2014, 18:32

Odświeżę temat, padło mi turbo, mam T2 , wymieniłem na używkę no i po założeniu zaczęła gwizdać wcina mi olej, a jak przegoniłem audiolkę do 170 to potem na wolnych obrotach tak sadziło niebieskim dymem, normalnie masakra na podwórku była :D pochodził z 5 min żeby się turbo schłodziło, no i nie wiem co dalej robić, do 140 latałem i nie było problemów, dopiero gdy dobrze przycisnąłem wyszło szydło z worka... Na zimnym czy na ciepłym tak samo gwizda, startuje gwizd od około 1600 obrotów, kolejne turbo do zrzutki?
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 paź 2014, 18:58

Pewnie uszczelniacze na turbinie poszczają. Kiedyś tez wymieniałem t2 u znajomej w audi bo oliwe poszczała przy większych obrotach brałem od http://allegro.pl/audi-80-b4-cabrio-blo ... 77159.html
i śmiga elegancko. <ok>
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 paź 2014, 20:03

MarcinexB4, Kolega który pracował w warsztacie i jak konieczna była wymiana turbo to brali zawsze z tej firmy i nie mieli problemów by coś złego działo się z nimi

Turbosprężarki - Regeneracja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga