Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] jaka jest dokładna nazwa tych części

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

[B4 1.9 1Z 90KM] jaka jest dokładna nazwa tych części

Post autor: mariusz1979 » 31 maja 2014, 10:38

Panowie, w kazdym poście jest inaczej opisane więc piszę jeszcze raz.

Co to jest zawór N75
Co to jest zawór cisnnienia turbiny (elektrozawór)

Jakie spełnia to zadanie i jeżeli można to proszę o fotki z opisem co jest co bo podejrzewam że padło coś od tego podcisnienia bo autko mam zmulone.

Dzięki za pomoc o ile ją otrzyma

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 31 maja 2014, 10:51

Zawór n75 to jest to samo co zawór sterowania turbo. Spełnia on taki zadanie, że jak komputer widzi za duże składowanie to za pomocą zaworu n75 uchyla gruszek wg na turbo i dzięki temu płynnie steruje ciśnieniem jakie daje turbo. Obrazki kolego nie działają. Skoro auto jest zamulone to trzeba zrobić logi i wszystko po nich będzie wiadomo.

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 31 maja 2014, 11:14

Co to jest????


Co to jest????

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 maja 2014, 15:49

Z pierwszego zdjęcia jest to zawór sterowania EGR'em, a z drugiego zdjęcia to jest właśnie N75.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2014, 20:55

mariusz1979 pisze: Co to jest????
Nic nie jest inaczej opisane :roll: Skoro masz taki zawór ,to masz tdi na starym osprzęcie ,gdzie zamulenie to standard i nie jest to wina żadnego z tych zaworków ....a jak chcesz się przekonać ,to w przypadku n75 ,sterującego turbiną ,odepnij wężyk przy gruszce ....turbina będzie wtedy ładowa na maxa ,a w starym boschu zwykle i tak z ledwą bidą dobija do max 1 bara ;-) ,i o ile nie przekoroczy tego 1 bara ,to nawet nie "odetnie " przechodząc w stan awaryjny ,albo odetnie dopiero na 5 tym biegu .Drugi zawór n18 ,sterujacy EGR ,nie ma żadnego wpływu na zamulenie,bo w zasadzie działa tylko na biegu jałowym ...Choć sam EGR ,należało by zaślepić ,bo moze się nie domykać i "puszczać " doładowanie z dolotu ...szczególnie jak widać,że jest okopcony na zewnątrz ;-) .Auto na boschu ,da się odmulić bez problemu , trzeba wiedzieć gdzie wsadzić łapki ;-) ,zapodać ECU z poprawionymi mapami ,i o ile cały osprzęt sprawny (szczególnie nastawnik i przepływomierz ) to będzie śmigał elegancko 8-) A co do robienie logów w aucie z tym osprzętem ,to strata czasu ;-) co nie znaczy że nie trzeba sprawdzić przynajmniej podstawowych parametrów ,czyli statycznego kąta wtrysku i dawki paliwa ,no i oczywiście sprawdzenia i skasowania błędów ,które nie mogą nam wracać ,nie dając się skasować

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 02 cze 2014, 19:35

A tak zapytam jeszcze o jedną rzecz. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy przepływomierz jest dobry???? Czy jak jest padnięty to też może być to powodem zmulenia autka???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 cze 2014, 19:47

mariusz1979 pisze:Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy przepływomierz jest dobry
Jest,wpinamy diodę w piny 1>6 ,oczywiście tylko w nowszym przepływomierzu pierburga ,więc u siebie na "boschu "tak nie sprawdzisz i pozostaje ci tylko podmiana na sprawny
mariusz1979 pisze:Czy jak jest padnięty to też może być to powodem zmulenia autka???
Oczywiscie że tak ,ale stare "klapkowce "padają rzadko ,zwykle jak ktoś nieumiejętnie ,wsadzi tam swoje swędzące łapki ;-) U ciebie ,muł jest że tak powiem normalny 8-) i jak chcesz się go pozbyć ,to musiałbyś mieć trochę praktyki w temacie ...bez tego wiele sam nie zdziałasz ;-)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 05 cze 2014, 18:40

No dobrze , ale czy mógłbyś napisać co jest przyczyną tego zmulenia? Jestem umówiony z gościem który ma mi do tego zerknąc i chciałbym orientacyjnie wiedzieć czy gość coś ma pojęcie na ten temat czy chce kase zgarnąć. Sam niestety nie bardzo wiem o co w tym chodzi a może tutaj dostane kilka wskazówek żeby nie wywalić kasy w błoto.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2014, 18:50

mariusz1979 pisze: ale czy mógłbyś napisać co jest przyczyną tego zmulenia?
zbyt mała dawka paliwa ,nastawnik ,przepływomierz ,niedoładowanie itd ;-)

[ Dodano: 2014-06-05, 18:51 ]
mariusz1979 pisze:chciałbym orientacyjnie wiedzieć czy gość coś ma pojęcie na ten temat czy chce kase zgarnąć
Jak nie zacznie roboty od podpięcia kompa ,odczytania ewentualnych błędów i sprawdzenia podstawowych paramertów ,jak kąt wtrysku i dawka paliwa ,to zabieraj się od niego czym prędzej ,bo szkoda twojego czasu i pieniędzy 8-) Jak robi różne auta ,to niespodziewaj się że Ci cokolwiek zdziała :roll: bo audi 80 na starym osprzecie ,to specyficzne auto i ma swoje słabostki ,które trzeba znać ,żeby cokolwiek zdziałać ,przy jego odmulaniu 8-)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 06 cze 2014, 08:28

ok, a jeżeli zacznie od tego co kolega pisał i wyjdzie że jest wszystko ok z kątem i dawką to co powinienem się spodziewać dalej. Gdzie powinien zajrzec itp. no i jaki jest koszt wpięcia się i ustawienia tych parametrów?

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 11 sie 2014, 21:38

Podepnę się pod temat. mam taki problem, ostatnio mechanior zwrócił mi uwagę, że zawór, który zaraz pokażę fotka zaworu jest jakiś poklejony i może puszczać.. jakoś nie odczuwałem spadków mocy czy coś, więc strwierdziłem, że chwilowo nie będę tego ruszać. ALe.. dzisiaj jak jechałem, dałem mu trochę w palnik a ten zaczął tak zrywać dziwnie, jakby moc tracił, ale zaraz łapał i tak kilka razy się zdarzyło. Czy to możę być od tego? przy okazji znalazłem aukcję aukcja alledrogo ale nie mam pewności czy to ten zawór, może ktoś poradzi help

aha i jeszcze pytanie, czy jakbym wymienił ten zawór, to mogę po prostu obciąć końcówkę tego przewodu czy nowy musi być?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 sie 2014, 22:49

Tym "Ulepem Poklejonym" nie przejmuj się, najważniejszy jest ten zawór gdzie masz niebieski wężyk podłączony :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sie 2014, 22:59

Krzysiek 84 pisze:Tym "Ulepem Poklejonym" nie przejmuj się
Jnwestowanie jakiejkolwiek kwoty w zawór EGR ,jest kompletnie bez sensu :roll: Najlepsze co można zrobić dla silnika ,to zaslepić EGR blaszką w odpowiednim miejscu i zapomnieć o jego istnieniu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 12 sie 2014, 09:45

dzięki za odpowiedź, a podpowiedzcie czy te takie krótkie dławienia mogły być spowodowane nieszczelnościami w tym zaworze?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 sie 2014, 11:01

Raczej nie, Egr otwiera się na postoju. Potem juz domyka się, o ile nie jest zablokowany.
Najlepiej jest go zaślepić.
Tu masz kilka rodzajów zaślepek z uszczelkami i bez i o różnej grubosci :
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... skoda-seat
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-egr-55
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi

Tylko jakbys zamawiał jeden z zestawów to musisz im napisac do jakiego silnika i w którym miejscu chcesz zastosowac konkretna zaślepke by dobrali Tobie z odpowiednim rozstawem otworu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl