[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
jak sięchce dużej turbiny to proponuję T3. one się dobrze sprawdzą w TDI co może potwierdzić kolego GLUS z forum golfa.
pasuje niemal P&P jak chć mniejszego ale niestety to już nie będzie pasować P&P choć trudno nie jest dorobić flansze to proponuję K14 ale z OPLA OMEGI A z silnikiem 2.3TD
u mnie na AAZ'cie z pompą 12mm wydmuchała tylko 170KM/330Nm na ciśnieniu 1.6bara
pasuje niemal P&P jak chć mniejszego ale niestety to już nie będzie pasować P&P choć trudno nie jest dorobić flansze to proponuję K14 ale z OPLA OMEGI A z silnikiem 2.3TD
u mnie na AAZ'cie z pompą 12mm wydmuchała tylko 170KM/330Nm na ciśnieniu 1.6bara
Chodzi o taką turbinę, jak z tego linku?
http://allegro.pl/turbo-opel-omega-2-3- ... 90532.html
Zmieści się do A4
Tą pierwszą w jakich autach można spotkać?
http://allegro.pl/turbo-opel-omega-2-3- ... 90532.html
Zmieści się do A4
Tą pierwszą w jakich autach można spotkać?
ta z linka to K24 też z omegi 2.3TD. lag będzie jeszcze większy niż przy K24 z golfa.Pandzior pisze: Wysłany: 2011-12-13, 01:10
Chodzi o taką turbinę, jak z tego linku?
http://allegro.pl/turbo-o...1949890532.html
Zmieści się do A4
Tą pierwszą w jakich autach można spotkać?
Panowie taka turbina byłaby dobra do 1Z ??
http://allegro.pl/turbina-garrett-t3-i2011256670.html
http://allegro.pl/turbina-garrett-t3-i2011256670.html
tak gdyby była w dobrym stanie i kompletna. mozna też inne podebrać np od omegi 2.3TDPandzior pisze:Panowie taka turbina byłaby dobra do 1Z ??
http://allegro.pl/turbina-garrett-t3-i2011256670.html
K14 ma wtedy potencjał podobny do T3 z tym że wtedy mniej blokuje wydech niż T3
czy mam rozumiec to tak koledzy ze zeby zmienic turbo juz do troszki zmodzonego motorka mozna wpakowac takie T3 lub K14 z omegi starej ??? i beda lepsze efekty niz na seryjnym turbo ???
powiem szczerze ze jak chcialem z AWXa wrypac turbo ale cena to okolo 1000 a te ktore Wy piszecie to sa jakies smiszne pieniazki tylko oczywiscie osiagi pewnie tez inne
powiem szczerze ze jak chcialem z AWXa wrypac turbo ale cena to okolo 1000 a te ktore Wy piszecie to sa jakies smiszne pieniazki tylko oczywiscie osiagi pewnie tez inne
jeśli mówisz o seryjnym 1Z to tak K14 przy dobrym wystrojeniu przy 1800rpm daje jeśli dobrze pamiętam już około 1.0-1.2bara.matrock pisze:zy mam rozumiec to tak koledzy ze zeby zmienic turbo juz do troszki zmodzonego motorka mozna wpakowac takie T3 lub K14 z omegi starej ??? i beda lepsze efekty niz na seryjnym turbo ???
mowa oczywiście o K14 z Omegi .
nie wiem czy T3 występowało w omedze ale K24 tak.
co do turbo AWXto jest nieco przereklamowane. za takie małe maleństwo jak miewałem wcześniej nigdy nie ceniłem wyżej niż 800zł choc stan był idealny.
jak chcesz to mam GT2056V w stanie idealnym.
będzie nieco wolniej wstawało ale za to w obrotach pomiędzy 2500-4000rpm będzie szał pał.
ja mam kaganiec z mojej seryjnej turbisni sciagniety bo przy 1,2 bara mialem takj ze zwalalo mi cisnienie do 0.8 bara i znow pedzielo do 1,2 i odpoczatku ta sama historia.
teraz gmucha mi ta seryjna suszareczka na 1,6 bara, bymka autko nie puszcza ale zato wstaje dosc dolno i dlatego myslalem o jakiejs zmianie na inne turbo...
ostatnio jechalo AWX na pustym wydechu i tak ladnie gwizdalo i pomyslalem ze mozeby takie do 1Zeciora wcisnol...
teraz gmucha mi ta seryjna suszareczka na 1,6 bara, bymka autko nie puszcza ale zato wstaje dosc dolno i dlatego myslalem o jakiejs zmianie na inne turbo...
ostatnio jechalo AWX na pustym wydechu i tak ladnie gwizdalo i pomyslalem ze mozeby takie do 1Zeciora wcisnol...
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Odgrzebie troche temacik ...
Piszesz arwam ,ze turbawka ta wolniej wstaje.Wolniej czyli przy ilu rpm?
Jesli wstaje naprawde dosc pozno to byłby ktos w stanie mi wyjasnic dlaczego tak jest akurat przy tej turbinie ?
Dzieki z gory.
...gdzies w sieci znalazłem info,ze akurat te turbo ma bardzo dobry dół ...arwam pisze: mam GT2056V w stanie idealnym.
będzie nieco wolniej wstawało ale za to w obrotach pomiędzy 2500-4000rpm będzie szał pał.
Piszesz arwam ,ze turbawka ta wolniej wstaje.Wolniej czyli przy ilu rpm?
Jesli wstaje naprawde dosc pozno to byłby ktos w stanie mi wyjasnic dlaczego tak jest akurat przy tej turbinie ?
Dzieki z gory.
piszę w kontekście porówniania z np AWX.
alwe spokojnie postawić ją można przy 1700-1800rpm co do pojęcia wolniej chodzi mi o szybkośc z jaką narasta ciśnienie doładowania, zawsze wieksze turbo będzie wolniej się bujało ze względu na wiekszy wirnik.
to jak np K24 i T3, obydwie mają podobnej wielkości wirniki ale wirnik w T3 jest sporo cięższy, obydwie zaczynają się przy podobnych obrotach budzić, ale T3 nieco wolniej się rozpędza.
czyli np jadąc z obrotami 2500rpm wciskasz gaz i K24 nabije powiedzmy w 1s 1.5bara, a T3 w 1.5s
myślę że zrozumiesz mnie co chcę powiedzieś, w tym że pprzy VNT różnice w obrotach przy których turbiny zaczynają się budzić są nie wielkie...
alwe spokojnie postawić ją można przy 1700-1800rpm co do pojęcia wolniej chodzi mi o szybkośc z jaką narasta ciśnienie doładowania, zawsze wieksze turbo będzie wolniej się bujało ze względu na wiekszy wirnik.
to jak np K24 i T3, obydwie mają podobnej wielkości wirniki ale wirnik w T3 jest sporo cięższy, obydwie zaczynają się przy podobnych obrotach budzić, ale T3 nieco wolniej się rozpędza.
czyli np jadąc z obrotami 2500rpm wciskasz gaz i K24 nabije powiedzmy w 1s 1.5bara, a T3 w 1.5s
myślę że zrozumiesz mnie co chcę powiedzieś, w tym że pprzy VNT różnice w obrotach przy których turbiny zaczynają się budzić są nie wielkie...
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Spoko,rozjasniłes mi pewne kwestie ,dzieki serdeczne.arwam pisze:myślę że zrozumiesz mnie co chcę powiedzieś
Ogolnie to czaje sie pomalutku,nastawiam psychicznie :mrgreen: na jakas konkretniejsza dmuchawke... (chciałbym cos na zasadzie jak najbardziej zblizonej do plug & play,czyli łapiesz kolektor z czegos, turbawke,skrecasz to itd ,bez wiekszych rozwiertow zezby i tak dalej ,bo czasowo po prostu nie wydołam. Icek to wiadomo ,inna sprawa,bez zezby nie da rady)
Zbieram mysli i informacje.
Przy obecnej konfiguracji w moim zetorze jest naprawde dobrze,jestem zadowolony.Ale wiadomo,z czasem zaczyna brakowac,chciałoby sie konkretniej Ten czas juz nastał kilka miesiecy temu :lol:
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
A jak miałaby sie np sprawa z kolktorem AWX i turbo AWX ... ?arwam pisze:max to co będzie pasować bez wielkiej rzeźby to chyba tylko GT18V Ci zostaje
Chyba ktos na forum załozył sobie kolktor od AWX jako podwaliny pod dalsze mody.Z tego co pamietam poszła na to turbina od 1Z ( nie moge teraz znalezc tego tematu)
Co chodzi o celowanie w "moce" ,to powiedzmy 180 KM dałoby wydmuchac przy mojej konfiguracji z ta sprezarka ? Nie zalezy mi na biciu rekordow w podciaganiu 1Z ,tylko zeby po prostu bezproblmowo i bez kompleksow odpychac sie na trasie
.
.
.
... doczytałem...,AWX ale zalezy z jakiego auta (chodzi o ustawienie silnika) ,plus spływ oleju i takie tam ...
No ale w koncu i tak na cos trzeba bedzie sie zdecydowac ...