Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 sty 2013, 20:15

AWX ma sens jak będziesz kręcił bardziej górą obrotów. dół jest gorszy niż na seryjnych kolektorach.

jeślio masz choć T2. albo zamierzasz coś większego założyć i kręcić do wyższych obrotów to polecam, ale jeszcze lepiej sprawdzają się kolektory z Diesla zwykłego...

jesli chodzi Ci o AWX + kolektor AWX to będzie ciężko, w zależności jaką masz pompę i wtryski. przy 230-tkach z przekroczonągranicą dymienia powinno puknąć.
na zestawie GT2056V+ kolektor AWX i wtryskiwaczach jużmyślę żę nawet na 216-tkach myśle że jest do ugrania taka moc, potencjał turbiny jest większy, jeśli założysz pompę 11mm i 230-tki to z tym turbem masz otwartą drogę do mocy 220-230Km myśle że też jest do ugrania ale to już przy małym marginesie bezpiczeństwa.
myślę że setup 11mm 230-tki i gt2056V pozwoli na stowrzenie setupu którym będzie się przyjemnie jeździć nie tylko na codzień...

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

Post autor: Janek504 » 06 sty 2013, 20:08

Czy z kolegów mógłby mi ktoś powiedzieć jaka oryginalna jest turbina, w silniku 1.9 t d i a f n chodzi mi o typ turbiny
w.janek

cypek51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:30
Lokalizacja: podlasie

Post autor: cypek51 » 06 sty 2013, 21:07

kloedzy a k14 nie podejdzie do 1,9

[ Dodano: 2013-01-06, 21:18 ]
jak podejdzie to te turbo mozna ustawic zeby dmuchalo 1,4 bara nie wiem kiedy ono budzi sie czy na niskich obrotach i ladnie ciagnie lub na wysokich to juz koledzy ci podpowiedzą
Byłe B3 1.6 TD RA
Jest A4 B5 1Z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2013, 21:46

Janek504 pisze:mógłby mi ktoś powiedzieć jaka oryginalna jest turbina, w silniku 1.9 t d i a f n chodzi mi o typ turbiny
GARREET VNT 15 z kierownicami spalin ...i niech cieszą się wszyscy ,którzy mają szczęście nie posiadać tego upierdliwego "cuda " :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 sty 2013, 19:56

MUNIOR, VNT nie jest takie złe...
ja też kiedyś byłem raczej zwolennikiem WG, ale po rozwiązaniu jednego problemu w bonusie otrzymałem brak problemów z przełodowaniami.
za to jeśli chodzi o ori rozwiązanie, to tam jest to naprawdę upierdliwe...

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 21 sty 2013, 21:40

arwam pisze:MUNIOR,
ale po rozwiązaniu jednego problemu w bonusie otrzymałem brak problemów z przełodowaniami.
za to jeśli chodzi o ori rozwiązanie, to tam jest to naprawdę upierdliwe...
Kolego możesz wyjaśnić o co Ci w tym chodziło? Kurcze ja nie wiem dlaczego ludzie narzekają tak na te vnt. Moja ciągnie ładnie tylko czasami ma takie coś przy 3tys na 3 albo 4 biegu (już nie pamiętam) że odczuwalnie zwalnia ą potem znowu ciągnie. Powiedzcie mi jeszcze coś bo w turbinach jestem zielony i nie zrozumiałem. VNT to nie to samo co T15? vnt jest z afna to wiem a t15 z 1z na pierburgu?
AFN + wolna odma + kat OUT + egr OUT + chip by Kostrz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2013, 23:34

krzyzyk pisze:Kolego możesz wyjaśnić o co Ci w tym chodziło? Kurcze ja nie wiem dlaczego ludzie narzekają tak na te vnt.
Wpisz w google coś jak to <ok> "zacinajace się kierownice VNT " to sie dowiesz dlaczego ludzie narzekają
krzyzyk pisze:Moja ciągnie ładnie
Hehe...poczekaj trochę ,kwestia czasu kiedy i twoją spotka to co większość :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 07:52

no to ładnie mi życzysz :-P o zacinajacych się kierowniczkach to ja wiem tylko nie rozumiem że tak się narzeka bo wystarczy przeczyscic podobno ą w tamtym poscie chodziło mi bardziej jaki problem miał arwam bo pisał że to przy okazji mu się rozwiązało:) ą właśnie jest jeszcze coś co mnie ciekawi ą nie moge wygooglowac. Jakie jest cisnienie w wężykach cisnieniowych do turba vnt i zaworow n?
AFN + wolna odma + kat OUT + egr OUT + chip by Kostrz

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2013, 10:10

Takie samo jak w servie od hamulcow.
Ja mam u siebie vnt i zadnych problemow z kierownicami nie mam a duzo przyjemniej sie jezdzi nie wiem dlaczego wszyscy tak sa cieci na te vnt. jak jest auto zamulane to fakt moze wystepowac po dlugim okresie uzytkowania problem z vnt ale i nie musi. Wszystko zalezy od stanu silnika (zuzycie oleju, lejace wtryski) Wtedy napewno szybciej dojdzie do zapiekania sie kierownic bo osadza sie znacznie wiecej nagaru i tym zwiazanych zanieczysczen uniemozliwiajac lopatkom zakres ruchu. Ja jestem osobiscie zadowolony i do orginalu raczej juz nie wruce.
JVC kd sh 909r
&#956;-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 10:52

myster pisze:Takie samo jak w servie od hamulcow.
tak samo czyli ile? Pytam bo nie wiem czy jak jest gdzieś nieszczelny jakis wężyk podcisnieniowy to czy będzie wyraźnie słychać syczące powietrze...
AFN + wolna odma + kat OUT + egr OUT + chip by Kostrz

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 22 sty 2013, 12:14

krzyzyk, ściągnij wężyk przytkaj palcem i sprawdź czy Ci się przysysa, jak nie to masz gdzieś nieszczelny.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2013, 13:40

Jak dobrze pamietam -0,9 do -1,1 atm, a na koncowych odbiornikach podcisnienia nie mniej jak 0.5. Podkreslam jak dobrze pamietam.
JVC kd sh 909r
&#956;-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 15:05

k3llys pisze:krzyzyk, ściągnij wężyk przytkaj palcem i sprawdź czy Ci się przysysa, jak nie to masz gdzieś nieszczelny.
ale one mają pachac ciśnienie ą nie ssac raczej. Jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Dzieki myster o to właśnie mi chodziło. Czyli powinno być słychać.
AFN + wolna odma + kat OUT + egr OUT + chip by Kostrz

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 22 sty 2013, 15:33

krzyzyk, podciśnienie.. ono zasysa i w tedy kierownica w turbo działa a jak padnie to ta kierownica nie śmiga i tyle..

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 15:37

ludzie taki stary ą taki głupi jestem:\ zastanawiam się co ja na fizyce robiłem... Dzięki:)
AFN + wolna odma + kat OUT + egr OUT + chip by Kostrz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga