Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 sty 2013, 20:15

AWX ma sens jak będziesz kręcił bardziej górą obrotów. dół jest gorszy niż na seryjnych kolektorach.

jeślio masz choć T2. albo zamierzasz coś większego założyć i kręcić do wyższych obrotów to polecam, ale jeszcze lepiej sprawdzają się kolektory z Diesla zwykłego...

jesli chodzi Ci o AWX + kolektor AWX to będzie ciężko, w zależności jaką masz pompę i wtryski. przy 230-tkach z przekroczonągranicą dymienia powinno puknąć.
na zestawie GT2056V+ kolektor AWX i wtryskiwaczach jużmyślę żę nawet na 216-tkach myśle że jest do ugrania taka moc, potencjał turbiny jest większy, jeśli założysz pompę 11mm i 230-tki to z tym turbem masz otwartą drogę do mocy 220-230Km myśle że też jest do ugrania ale to już przy małym marginesie bezpiczeństwa.
myślę że setup 11mm 230-tki i gt2056V pozwoli na stowrzenie setupu którym będzie się przyjemnie jeździć nie tylko na codzień...

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

Post autor: Janek504 » 06 sty 2013, 20:08

Czy z kolegów mógłby mi ktoś powiedzieć jaka oryginalna jest turbina, w silniku 1.9 t d i a f n chodzi mi o typ turbiny

cypek51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:30
Lokalizacja: podlasie

Post autor: cypek51 » 06 sty 2013, 21:07

kloedzy a k14 nie podejdzie do 1,9

[ Dodano: 2013-01-06, 21:18 ]
jak podejdzie to te turbo mozna ustawic zeby dmuchalo 1,4 bara nie wiem kiedy ono budzi sie czy na niskich obrotach i ladnie ciagnie lub na wysokich to juz koledzy ci podpowiedzą

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2013, 21:46

Janek504 pisze:mógłby mi ktoś powiedzieć jaka oryginalna jest turbina, w silniku 1.9 t d i a f n chodzi mi o typ turbiny
GARREET VNT 15 z kierownicami spalin ...i niech cieszą się wszyscy ,którzy mają szczęście nie posiadać tego upierdliwego "cuda " :mrgreen:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 sty 2013, 19:56

MUNIOR, VNT nie jest takie złe...
ja też kiedyś byłem raczej zwolennikiem WG, ale po rozwiązaniu jednego problemu w bonusie otrzymałem brak problemów z przełodowaniami.
za to jeśli chodzi o ori rozwiązanie, to tam jest to naprawdę upierdliwe...

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 21 sty 2013, 21:40

arwam pisze:MUNIOR,
ale po rozwiązaniu jednego problemu w bonusie otrzymałem brak problemów z przełodowaniami.
za to jeśli chodzi o ori rozwiązanie, to tam jest to naprawdę upierdliwe...
Kolego możesz wyjaśnić o co Ci w tym chodziło? Kurcze ja nie wiem dlaczego ludzie narzekają tak na te vnt. Moja ciągnie ładnie tylko czasami ma takie coś przy 3tys na 3 albo 4 biegu (już nie pamiętam) że odczuwalnie zwalnia ą potem znowu ciągnie. Powiedzcie mi jeszcze coś bo w turbinach jestem zielony i nie zrozumiałem. VNT to nie to samo co T15? vnt jest z afna to wiem a t15 z 1z na pierburgu?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 sty 2013, 23:34

krzyzyk pisze:Kolego możesz wyjaśnić o co Ci w tym chodziło? Kurcze ja nie wiem dlaczego ludzie narzekają tak na te vnt.
Wpisz w google coś jak to <ok> "zacinajace się kierownice VNT " to sie dowiesz dlaczego ludzie narzekają
krzyzyk pisze:Moja ciągnie ładnie
Hehe...poczekaj trochę ,kwestia czasu kiedy i twoją spotka to co większość :-P

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 07:52

no to ładnie mi życzysz :-P o zacinajacych się kierowniczkach to ja wiem tylko nie rozumiem że tak się narzeka bo wystarczy przeczyscic podobno ą w tamtym poscie chodziło mi bardziej jaki problem miał arwam bo pisał że to przy okazji mu się rozwiązało:) ą właśnie jest jeszcze coś co mnie ciekawi ą nie moge wygooglowac. Jakie jest cisnienie w wężykach cisnieniowych do turba vnt i zaworow n?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2013, 10:10

Takie samo jak w servie od hamulcow.
Ja mam u siebie vnt i zadnych problemow z kierownicami nie mam a duzo przyjemniej sie jezdzi nie wiem dlaczego wszyscy tak sa cieci na te vnt. jak jest auto zamulane to fakt moze wystepowac po dlugim okresie uzytkowania problem z vnt ale i nie musi. Wszystko zalezy od stanu silnika (zuzycie oleju, lejace wtryski) Wtedy napewno szybciej dojdzie do zapiekania sie kierownic bo osadza sie znacznie wiecej nagaru i tym zwiazanych zanieczysczen uniemozliwiajac lopatkom zakres ruchu. Ja jestem osobiscie zadowolony i do orginalu raczej juz nie wruce.

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 10:52

myster pisze:Takie samo jak w servie od hamulcow.
tak samo czyli ile? Pytam bo nie wiem czy jak jest gdzieś nieszczelny jakis wężyk podcisnieniowy to czy będzie wyraźnie słychać syczące powietrze...

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 22 sty 2013, 12:14

krzyzyk, ściągnij wężyk przytkaj palcem i sprawdź czy Ci się przysysa, jak nie to masz gdzieś nieszczelny.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 22 sty 2013, 13:40

Jak dobrze pamietam -0,9 do -1,1 atm, a na koncowych odbiornikach podcisnienia nie mniej jak 0.5. Podkreslam jak dobrze pamietam.

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 15:05

k3llys pisze:krzyzyk, ściągnij wężyk przytkaj palcem i sprawdź czy Ci się przysysa, jak nie to masz gdzieś nieszczelny.
ale one mają pachac ciśnienie ą nie ssac raczej. Jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Dzieki myster o to właśnie mi chodziło. Czyli powinno być słychać.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 22 sty 2013, 15:33

krzyzyk, podciśnienie.. ono zasysa i w tedy kierownica w turbo działa a jak padnie to ta kierownica nie śmiga i tyle..

Awatar użytkownika
krzyzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:08
Lokalizacja: Chełm

Post autor: krzyzyk » 22 sty 2013, 15:37

ludzie taki stary ą taki głupi jestem:\ zastanawiam się co ja na fizyce robiłem... Dzięki:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl