Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lip 2013, 10:17

arwam, Na razie cienko u mnie finansowo, wiec nie ogarnę tej Turbiny od omegi. A ustawienie kierunku strony gorącej i zimnej jest możliwe? W tej Turbinie t2 tak żeby było jak w audi b4 ? I tak samo w k14 z 2.5 TDi żeby trochę zmienić kierunek. Jeszcze tylko mnie martwi mało miejsca między kolektorem ssącym a filtrem powietrza,

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 lip 2013, 10:24

tak jest możliwe, za równo w jednej jak i drugiej
w razie czegoś jakby to K14 dla Ciebi było za duże mogę zamienić za 2.5TDI
czasem nawet w zapasie warto mieć zestaw który zakładasz bez żadnej rzeźby.
w razie pytań wal na PW, albo na tel z ogłoszenia.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 12 lip 2013, 06:34

arwam, dzięki za pomoc, na razie i tak zbieram i przygotowuję graty, bo na chwilę obecną nie mam czasu na modzenie, remont mieszkania i wesele w tym miesiącu, ale już dużo części żeby Fmic założyć mam i przygotuję/przeczyszczę turbo, przygotuję kolektor, flansze i sprobuję jak najszybciej to ogarnąć. :lol:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 22 lip 2013, 14:10

i jak już coś nowego w temacie?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 23 lip 2013, 06:29

nic niestety, mam urwanie głowy teraz, dobrze że robota spokojna przynajmniej.
A tak przy temacie Turbo, to co jest najistotniejsze żeby obniżyć EGT ? Zauważyłem u siebie już dawno że jak dam buta nawet tylko minutę na max boost (a silnik ma może 65'-80' ) to końcówka wydechu jest na maxa gorąca, więc wyobrażam sobie że temperatury w kolektorze muszą panować ogromne, niestety nie mam wskaźnika EGT, Turbinkę mam jeszcze t15 więc ona napewno mocno dławi.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 lip 2013, 15:29

jak chcesz zbić EGT to nieco wcześniejszy kąt wtrysku lub nieco mniejsza dawka ale to wiąże się z mniejszą mocą, żeby nie tracić mocy to należy poprawić przepływ.
żeby to się dało osiągnąć to żaden element układu zarówno dolotowego jak i wydechowego nie może być restrykcyjny.
i kluczowym elementem tutaj jest właśnie turbo.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 paź 2013, 10:31

Mam takowe pytanie. Przeczyściłem turbo k14 z a6 i zauważyłem taką różnicę porównując do T15, a mianowicie przewodzik z zimnej muszli idzie do zaworu n75 (w t15) a w k14 przewodzik idzie bezpośrednio do zaworu WG. Czemu jest taka różnica? Jak podłączyć teraz te przewody?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 paź 2013, 10:37


arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 paź 2013, 21:48

różnica jest taka dlatego że w T15 zawór WG jest ciśnieniem z N75 otwierany,
a w K14 zawór WG jest ciśnieniem z zaworu n75 zamykany

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 paź 2013, 10:27

Ok. Więc jest jakaś opcja podłączyć czy trzeba coś przerabiać/ wymieniać na inne?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 paź 2013, 23:18

brabus124, zmień sam N75 na to z 2.5TDI ( okrągły metalowy) i podłącz wężyki aby bez napięcia króciec z WG był połączony z atmosferą a po podaniu napięcia na N75 ciśnienie z dolotu było podawane na WG

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 25 paź 2013, 10:29

Poczytałem trochę o tych n75 z 2.5 Tdi oraz o zaworze WG (zasada działania dużo bardziej skąplikowana niż w 1.9 Tdi) za jakiś czas muszę nabyć ten zaworek.
Na chwilę obecną zrobiłem adapter z Kolektora wydechowego do Turbo. Teraz zastanawiam się czy robić adapter turbo-downpipe czy przygotować flanszę i ją przyspawać do downpipe.
Jeszcze pytanie, czy są kolektory ssące o wydajności AWX ale kierunku odwrotnym niż w AWX?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 paź 2013, 10:49

tak są wystarczy poszukać na allegro. jak się nie mylę to ASZ ma w lewą a nie prawą stronę.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 paź 2013, 10:08

arwam, Mógłbyś podać mi nr. Zaworu n75 z 2.5 Tdi bo masz takowe a ja nie mogę znaleźć na necie tego nr. Czy one występowały tylko w 2.5 Tdi? Czy też w niektórych 1.9 Tdi?
Awaryjnie szykuję turbo T2, gdyby nie udało się z k14. Z tego co ludzie piszą jest wielkością podobne do t15 ale po sprawdzeniu wielkości wirników jest ok. 10% większe.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 paź 2013, 10:30

T2 jest większe niż T15 występowało w b4 1z na boschu :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga