[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Sprawdzić wszystkie węże ciśnieniowe od turbo czy nie są dziurawe. Coolera trzeba by wykręcić, aby zobaczyć czy jest dziurawy, ale wtedy by dymiło auto, jak by jakaś dziurka się pojawiła. Żeby zobaczyć czy klapka WG jest otwarta trzeba odkręcić rurę od turbiny i obadać, inaczej chyba się nie da. A jak wszystko będzie okej, a ciśnienia nadal nie będzie, to znaczy że turbo padło...
P.S
Czekaj, czekaj. A jaki masz zegar od mierzenia ciśnienia turbiny? Najlepiej to by było sprawdzić VAGiem ciśnienie. Może zegar przekłamuje, a w rzeczywistości N75 jest uwalony
P.S
Czekaj, czekaj. A jaki masz zegar od mierzenia ciśnienia turbiny? Najlepiej to by było sprawdzić VAGiem ciśnienie. Może zegar przekłamuje, a w rzeczywistości N75 jest uwalony
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
To ta klapka po lewej stronie od wirnika.
Nie ma zasady, że jak nie dymi, to turbo jest zdrowe, w rodzinie jest 2 przypadek że turbina padła i auto nie dymi
Ale jakiej jest firmy?karol_17 pisze:Zegar jest niby nowy no ale nigdy nic nie wiadomo . Jak jechalem ze zdjetym wezykiem z gruszki to na max mialem 1 bar .
Ty masz pod maską T2-ujke a zdrowa podobno pod 1.8 bara chwilowo dmuchnie, więc 1 bar to jest mało jak by nie było.
- karol_17
- Audi 80 Klub
- Posty: 992
- Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
hmm a nie powiem Ci z allegro : http://moto.allegro.pl/wskaznik-doladow ... 54113.html o taki .
Powiedz mi a jak mam się dostac do tej kalapki ?
Powiedz mi a jak mam się dostac do tej kalapki ?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zegar nigdy nie pewny ,trzeba się upewnić że dobrze pokazuje ...najlepiej zmierzyć jeszcze co pokazuje vag...jak masz starsze tdi na przepływce boscha ,nie sprawdzisz niestety ,niby jest doładowanie w bloku 000,ale nie w milibarach i trzeba by się bawić w przeliczanie . Najlepiej upewnić się jeszcze drugim manometrem .A to <ok>karol_17 pisze:Zegar jest niby nowy no ale nigdy nic nie wiadomo
już nie jednego zgubiło bo z góry nie sprawdzisz a nieszczelne też dobrze wygladająkarol_17 pisze:weże wygladaja na dobre
- karol_17
- Audi 80 Klub
- Posty: 992
- Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Bylo sprawdzane własnie drugim i wyszło to samo ;(
No wiem jutro wyciągnę turbo i je zobaczę bo chyba nie ma innego wyjścia coś mi się wydaje
Panowie , mam problem bo nie wiem jak wyciagnac turbine , man problem , wyjolem EGR i spólke zawalone nagarem , cooler tez wyjolem brudny ( czym go umyc ? ) i mam problem z kolektorami i turbo ... Help ?
No wiem jutro wyciągnę turbo i je zobaczę bo chyba nie ma innego wyjścia coś mi się wydaje
Panowie , mam problem bo nie wiem jak wyciagnac turbine , man problem , wyjolem EGR i spólke zawalone nagarem , cooler tez wyjolem brudny ( czym go umyc ? ) i mam problem z kolektorami i turbo ... Help ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Najgłupsze co mozna zrobić :roll: turbo to się wyciąga jak już puszcza olej uszczelnieniami ...a nie jak cisnienia doładowania nie makarol_17 pisze:Bylo sprawdzane własnie drugim i wyszło to samo ;(
No wiem jutro wyciągnę turbo i je zobaczę
żle ci się wydaje szczelność dolotu i ew . klapa wg do sprawdzenia ...a nie zaraz turbo wyciagaćkarol_17 pisze:bo chyba nie ma innego wyjścia coś mi się wydaje
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zadam może głupie pytanie. Doczytałem o uszczelnieniach. Czy jest przy turbinie coś co mogę sam zrobić bez znacznych kosztów (chodzi mi właśnie o uszczelnienia)a tym samym by jej nie zepsuć? Kolega Kostrz polecił mi sprawdzenie turbinki poprzez opisywane wcześniej zdjęcie węża z gruszki i przejechanie się "delikatnie" bo podobno wtedy turbinka może ładować bez opamiętania i można ją ukatrupić (albo coś innego :mrgreen: ). Myślałem zrobić logi dynamiczne grupy 11. Raz z wężem założonym a raz zdjętym. Zachowując mniej więcej te same warunki pomiaru. Warto zrobić coś takiego?
Miałem podobne niedomaganie turbinki i problem leżał jak się okazało w "przytkanych wtryskach". Turbina dmuchała mi maksymalnie 0,8 bara po odpięciu sterowania WG, dodatkowo miałem lekkie poszarpywanie od 1500-1800 obr/min. Po wymianie wtrysków (wymieniłem bo mi się okazyjnie trafiły) nie to auto.:)Pozdrawiam
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Żebym to ja wiedział o czym piszeszkyjo pisze:Zrób najpierw tak jak Ci Kostrz powiedział albo zmostkuj wężyk ciśnieniowy z wyjściowym do WG i zobacz jak jedzie.
Jakbyś zrobił dynamiczną próbę to by było jeszcze lepiej,
Lub ewentualnie wpakuj manometr w dolot i zobaczysz jakie masz ciśnienie.
To mój pierwszy TDI i w ogóle pierwszy diesel. Tymczasem zdjąłem tylko ten wężyk, który idzie z króćca n75 pod kątem tego plastikowego do jakby gruszki przy turbo. Wchodzi on od góry. Tylko go zdjąłem i zrobiłem pętelkę.
Zrobiłem mały kurs do Castoramy i chodzi jakby inaczej. Oczywiście przyspieszałem umiarkowanie i zauważyłem płynniejsze zbieranie się na niskich obrotach. Wtryski zmienione na zbliżone do AFN od gościa byku21. 3 z nich pochodzą z A6 115 KM a sterujący to standard z zetora. Tylko, że ten sterujący ma krótszy (fabrycznie) kabel zasilający więc możliwe, że rzeczywiście był z A4 (90 KM). Chyba, że końcówki są ustawione na AFN. Wujek google wywalił mi, że byku21 bawi się we wtryski i sprzedaje regenerowane i może je "podkręcić" na 216. Teraz są podobno ori 190. Czekam jeszcze na namiary na ludzi z okolic Wodzisławia Śl (od kol. jugo007). Chcę zrobić kompresję i sprawdzić te wtryski ile one w ogóle są warte.
Poza tym może warto byłoby sprawdzić moje stare wtryski (na nowych chodzi nieco lepiej) i przerobić je na końcówki z AFN-a, przerobić na 216 i skalibrować. To koszt rzędu 1000 ale może by się opłacało...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak chcesz bawic sie we wtryski to uderzaj do Cowboya http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... a3547f4733
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jest poprzeczny ,bo musi być ,nawet koło 1mm ...co jest najzupełniej normalne 8-) luz to jest za duży jak wirnik po muszli trzekarol_17 pisze:MUNIOR, Ale powiem Ci tak sprawdzałem kompresorem i klapka chodzi dobrze , ale w turbo jest luz na tulejkach
[ Dodano: 2012-02-21, 19:59 ]
No i dobrze ci powiedział ,bo to jedyna rzecz jaką można zrobić ,z kosztami czy bez ,nie czepiaj się turbiny i jej uszczelnień , bo sie to żle dla niej i dla ciebie skończy 8-)Francis1982 pisze:Zadam może głupie pytanie. Doczytałem o uszczelnieniach. Czy jest przy turbinie coś co mogę sam zrobić bez znacznych kosztów (chodzi mi właśnie o uszczelnienia)a tym samym by jej nie zepsuć? Kolega Kostrz polecił mi sprawdzenie turbinki poprzez opisywane wcześniej zdjęcie węża z gruszki i przejechanie się "delikatnie" bo podobno wtedy turbinka może ładować bez opamiętania i można ją ukatrupić (albo coś innego :mrgreen: ).
WartoFrancis1982 pisze:Myślałem zrobić logi dynamiczne grupy 11. Raz z wężem założonym a raz zdjętym. Zachowując mniej więcej te same warunki pomiaru. Warto zrobić coś takiego?