Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 19 lut 2012, 12:13

Sprawdzić wszystkie węże ciśnieniowe od turbo czy nie są dziurawe. Coolera trzeba by wykręcić, aby zobaczyć czy jest dziurawy, ale wtedy by dymiło auto, jak by jakaś dziurka się pojawiła. Żeby zobaczyć czy klapka WG jest otwarta trzeba odkręcić rurę od turbiny i obadać, inaczej chyba się nie da. A jak wszystko będzie okej, a ciśnienia nadal nie będzie, to znaczy że turbo padło...
P.S
Czekaj, czekaj. A jaki masz zegar od mierzenia ciśnienia turbiny? Najlepiej to by było sprawdzić VAGiem ciśnienie. Może zegar przekłamuje, a w rzeczywistości N75 jest uwalony

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 19 lut 2012, 12:17

hm to zaraz ide do garazu i to rozbiorę , weże wygladaja na dobre , a ta klapka to nie wiem , ona jest gdzies od tylu ?
A turbo jak by padlo to chyba by kopcil a on nie kopci .

Zegar jest niby nowy no ale nigdy nic nie wiadomo . Jak jechalem ze zdjetym wezykiem z gruszki to na max mialem 1 bar .
Jeżdżę klasykiem, gardzę plastikiem !!

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 19 lut 2012, 12:23

Obrazek
To ta klapka po lewej stronie od wirnika.

Nie ma zasady, że jak nie dymi, to turbo jest zdrowe, w rodzinie jest 2 przypadek że turbina padła i auto nie dymi :-P
karol_17 pisze:Zegar jest niby nowy no ale nigdy nic nie wiadomo . Jak jechalem ze zdjetym wezykiem z gruszki to na max mialem 1 bar .
Ale jakiej jest firmy?
Ty masz pod maską T2-ujke a zdrowa podobno pod 1.8 bara chwilowo dmuchnie, więc 1 bar to jest mało jak by nie było.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 19 lut 2012, 12:36

hmm a nie powiem Ci z allegro : http://moto.allegro.pl/wskaznik-doladow ... 54113.html o taki .

Powiedz mi a jak mam się dostac do tej kalapki ?
Jeżdżę klasykiem, gardzę plastikiem !!

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 19 lut 2012, 12:52

Wskaźnik jak wskaźnik- mniejsza o niego, trzeba by sprawdzić w VAGu jakie są wartości doładowania.
A ta klapka WG jak widać jest koło wirnika w gorącej części turbiny. Musisz po prostu odkręcić rurę wydechową od turbiny i będziesz widział coś podobnego jak na zdjęciu wyżej

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lut 2012, 13:25

karol_17 pisze:Zegar jest niby nowy no ale nigdy nic nie wiadomo
Zegar nigdy nie pewny ,trzeba się upewnić że dobrze pokazuje ...najlepiej zmierzyć jeszcze co pokazuje vag...jak masz starsze tdi na przepływce boscha ,nie sprawdzisz niestety ,niby jest doładowanie w bloku 000,ale nie w milibarach i trzeba by się bawić w przeliczanie . Najlepiej upewnić się jeszcze drugim manometrem .A to <ok>
karol_17 pisze:weże wygladaja na dobre
już nie jednego zgubiło ;-) bo z góry nie sprawdzisz a nieszczelne też dobrze wygladają :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 19 lut 2012, 14:25

Bylo sprawdzane własnie drugim i wyszło to samo ;(
No wiem jutro wyciągnę turbo i je zobaczę bo chyba nie ma innego wyjścia coś mi się wydaje :(


Panowie , mam problem bo nie wiem jak wyciagnac turbine , man problem , wyjolem EGR i spólke zawalone nagarem , cooler tez wyjolem brudny ( czym go umyc ? ) i mam problem z kolektorami i turbo ... Help ?
Jeżdżę klasykiem, gardzę plastikiem !!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lut 2012, 22:14

karol_17 pisze:Bylo sprawdzane własnie drugim i wyszło to samo ;(
No wiem jutro wyciągnę turbo i je zobaczę
:shock: Najgłupsze co mozna zrobić :roll: turbo to się wyciąga jak już puszcza olej uszczelnieniami ...a nie jak cisnienia doładowania nie ma
karol_17 pisze:bo chyba nie ma innego wyjścia coś mi się wydaje :(
żle ci się wydaje :-P szczelność dolotu i ew . klapa wg do sprawdzenia ...a nie zaraz turbo wyciagać
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 21 lut 2012, 06:02

MUNIOR, Ale powiem Ci tak sprawdzałem kompresorem i klapka chodzi dobrze , ale w turbo jest luz na tulejkach wiec tak muszę go wyciągnąć . Tylko jak to wszystko rozebrać :O ?
Jeżdżę klasykiem, gardzę plastikiem !!

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lut 2012, 10:43

Zadam może głupie pytanie. Doczytałem o uszczelnieniach. Czy jest przy turbinie coś co mogę sam zrobić bez znacznych kosztów (chodzi mi właśnie o uszczelnienia)a tym samym by jej nie zepsuć? Kolega Kostrz polecił mi sprawdzenie turbinki poprzez opisywane wcześniej zdjęcie węża z gruszki i przejechanie się "delikatnie" bo podobno wtedy turbinka może ładować bez opamiętania i można ją ukatrupić (albo coś innego :mrgreen: ). Myślałem zrobić logi dynamiczne grupy 11. Raz z wężem założonym a raz zdjętym. Zachowując mniej więcej te same warunki pomiaru. Warto zrobić coś takiego?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 21 lut 2012, 10:54

Zrób najpierw tak jak Ci Kostrz powiedział albo zmostkuj wężyk ciśnieniowy z wyjściowym do WG i zobacz jak jedzie.
Jakbyś zrobił dynamiczną próbę to by było jeszcze lepiej,
Lub ewentualnie wpakuj manometr w dolot i zobaczysz jakie masz ciśnienie.

KJarzyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:38

Post autor: KJarzyna » 21 lut 2012, 11:18

Miałem podobne niedomaganie turbinki i problem leżał jak się okazało w "przytkanych wtryskach". Turbina dmuchała mi maksymalnie 0,8 bara po odpięciu sterowania WG, dodatkowo miałem lekkie poszarpywanie od 1500-1800 obr/min. Po wymianie wtrysków (wymieniłem bo mi się okazyjnie trafiły) nie to auto.:)Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lut 2012, 12:36

kyjo pisze:Zrób najpierw tak jak Ci Kostrz powiedział albo zmostkuj wężyk ciśnieniowy z wyjściowym do WG i zobacz jak jedzie.
Jakbyś zrobił dynamiczną próbę to by było jeszcze lepiej,
Lub ewentualnie wpakuj manometr w dolot i zobaczysz jakie masz ciśnienie.
Żebym to ja wiedział o czym piszesz :-/

To mój pierwszy TDI i w ogóle pierwszy diesel. Tymczasem zdjąłem tylko ten wężyk, który idzie z króćca n75 pod kątem tego plastikowego do jakby gruszki przy turbo. Wchodzi on od góry. Tylko go zdjąłem i zrobiłem pętelkę.

Zrobiłem mały kurs do Castoramy i chodzi jakby inaczej. Oczywiście przyspieszałem umiarkowanie i zauważyłem płynniejsze zbieranie się na niskich obrotach. Wtryski zmienione na zbliżone do AFN od gościa byku21. 3 z nich pochodzą z A6 115 KM a sterujący to standard z zetora. Tylko, że ten sterujący ma krótszy (fabrycznie) kabel zasilający więc możliwe, że rzeczywiście był z A4 (90 KM). Chyba, że końcówki są ustawione na AFN. Wujek google wywalił mi, że byku21 bawi się we wtryski i sprzedaje regenerowane i może je "podkręcić" na 216. Teraz są podobno ori 190. Czekam jeszcze na namiary na ludzi z okolic Wodzisławia Śl (od kol. jugo007). Chcę zrobić kompresję i sprawdzić te wtryski ile one w ogóle są warte.

Poza tym może warto byłoby sprawdzić moje stare wtryski (na nowych chodzi nieco lepiej) i przerobić je na końcówki z AFN-a, przerobić na 216 i skalibrować. To koszt rzędu 1000 ale może by się opłacało...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lut 2012, 16:11

Jak chcesz bawic sie we wtryski to uderzaj do Cowboya http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... a3547f4733

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lut 2012, 19:55

karol_17 pisze:MUNIOR, Ale powiem Ci tak sprawdzałem kompresorem i klapka chodzi dobrze , ale w turbo jest luz na tulejkach
Jest poprzeczny ,bo musi być ,nawet koło 1mm ...co jest najzupełniej normalne 8-) luz to jest za duży jak wirnik po muszli trze :-P

[ Dodano: 2012-02-21, 19:59 ]
Francis1982 pisze:Zadam może głupie pytanie. Doczytałem o uszczelnieniach. Czy jest przy turbinie coś co mogę sam zrobić bez znacznych kosztów (chodzi mi właśnie o uszczelnienia)a tym samym by jej nie zepsuć? Kolega Kostrz polecił mi sprawdzenie turbinki poprzez opisywane wcześniej zdjęcie węża z gruszki i przejechanie się "delikatnie" bo podobno wtedy turbinka może ładować bez opamiętania i można ją ukatrupić (albo coś innego :mrgreen: ).
No i dobrze ci powiedział ,bo to jedyna rzecz jaką można zrobić ,z kosztami czy bez ,nie czepiaj się turbiny i jej uszczelnień , bo sie to żle dla niej i dla ciebie skończy 8-)
Francis1982 pisze:Myślałem zrobić logi dynamiczne grupy 11. Raz z wężem założonym a raz zdjętym. Zachowując mniej więcej te same warunki pomiaru. Warto zrobić coś takiego?
Warto
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga