Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] Nowy n75 i małe doładowanie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[1.9 tdi 1z] n75

Post autor: hudy » 17 lip 2007, 20:22

witam.panowie n75 powinien cały czas wydawać taki chrupiący dźwiek.u mnie jest dziwna sprawa bo samochód jeździ bez zadnych problemów,przyspieszenie jest takie jak powinno być a n75 chrupie tylko niekiedy.np: jak zapale samochód i po chwili go wyłącze to słysze jak chrupie a dziś np: przejechałem ostro ok 4 km kręcąc silnik na max i po przejechaniu tego dystansu nic nie było słychać.czemu tak sie dzieje?? jak myślicie jest potrzeba kupowania nowego n75??

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 17 lip 2007, 22:30

To szukanie dziury w calym a po drugie n75 to taki dziwak raz pstryka raz nie pstryka jak wszystko chodzi to nie masz podstaw twierdzic ze jest do wymiany. Jezdzij i zapomnij o N75 (poki zyje) :mrgreen:

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 18 lip 2007, 19:38

dokladnie jak wyrzej 8-)

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

[1.9 TDI] Nowy n75 i małe doładowanie

Post autor: slawek5t » 15 cze 2013, 02:48

Witam. Napisze krótko.
Sam narazie nie wiem o co kaman więc postanowiłem tutaj zapytac.

Padł mi zaworek n75 więc kupiłem nowy z allegro ten droższy niby oryginał pierburg.
Pisze na nim pierburg i jest znaczek audi , vw itd.

Podłączyłem, wziałem laptopa , i o dziwo nadal ładuje tylko 0.6 bara.
Sterownik ustawiony na 1,15 bar.

Było okej do czasu gdy padł moj zawór. Jakos go zregenerowałem, pochodził pare tygodni i teraz znów padł. Postanowiłem kupić nowy.

No ale na tym nowym jest tak samo.
Dlaczego nie chce ładować wiecej ?
Sprawdzałem i gdy odlaczyłem wężyki to ładowało 1,5 bara więc wykluczam turbine.

Co tam może być nie tak ? Przecież tam nie ma nic wiecej zeby sie popsuło....
Działa jakby cały czas byl zamkniety i obcinał cisnienie doładowania...
Dodam że nie cyka on w ogóle...

A może n75 wadliwy ? Ale coś dziwne żeby nówka była wadliwa .
Co mam zrobić ?
Ostatnio zmieniony 15 cze 2013, 16:02 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz.

martin186
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: martin186 » 15 cze 2013, 05:38

Sprawdź sztangę WG przy turbinie czy się nie zapiekła w pozycji uchylonej, to pierwsze a drugie na co bym stawiał bardziej że wężyk idący z IC do EQU w którymś miejscu jest uszkodzony i ciśnienie ci ucieka do atmosfery.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 15 cze 2013, 10:11

Przy ładowaniu 0.6 jak piszesz auto dymi Ci na czarno mocniej ?

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 15 cze 2013, 16:04

radi88 pisze:Przy ładowaniu 0.6 jak piszesz auto dymi Ci na czarno mocniej ?
Nie.

Teraz na nowym n75 pokazało taki błąd :

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28 10 short to b+ intermitent

coś z zasilaniem zaworka ? bo nie cyka......

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 15 cze 2013, 16:05

Gdzieś masz jakieś zwarcie sprawdź instalację, lub zaworek niesprawny.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 15 cze 2013, 16:12

Zaworek nowy a przewody są nie ruszone te pod maską. Nie widze przetarć.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 cze 2013, 16:30

Jedyne co można zrobić według mnie to podpiąć woltomierz do wtyczki idącej do N75, włączyć zapłon i zobaczyć czy w ogóle coś miernik pokaże.

Jak nie pokaże szukać po kablach (chociaż ja bym wówczas wymienił najwięcej kabla aż do grodzi bo wątpliwe jest by coś było nie tak między grodzią a ECU).

Jak pokaże to trzeba na krótko podłączyć N75 do aku (tylko nie na stałe lecz mocując jeden przewód sztywno do aku a drugim trącać po klemie bo N75 zasilane jest chyba bardzo krótkimi impulsami a stałe podpięcie spali pewnie cewkę).

Chyba, że N75 sprawny i pękła sprężyna od klapki WG (bo jest tam w kolektorze taka sprężyna, która dociąga (domyka) klapkę stąd trudno ją ruszyć ręką.

Odkręcasz gruszkę i sprawdzasz czy sztanga nie chodzi za lekko. Nie może latać jak żyd po pustym sklepie.

Ale pierw sprawdzenie enki i kabli a potem sztanga.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 15 cze 2013, 22:20

Padła bateria w moim mierniku i pokazywało różne wartości - akurat dzis , jak na złość.
No ale podłączyłem zarówke i nie mrygała. Miałem zapłon oczywiscie. Nawet vaga odpaliłem i wziąlem test zaworu n75 - tak dla pewnosci. I również zero reakcji.

Wychodzi na to że coś sie stało i nie ma prądu we wtyczce.
Podłączyłem sam n75 do aku i też cisza.... :/ nie wiem co jest grane.
N75 nowy firmy pierburg, 120 zł z allegro.

Na podłączonym jest taki efekt jak bajpas czyli pewnie zaworek zamkniety i pompuje max 0.6 bara.
Narazie zrobiłem coś takiego : mała dziurka na niebieskim przewodzie aby do czasu usunięcia usterki pompowało chociaz około 1.0 bara.

tutaj log z tą dziurką :

http://vaglog.rtnet.pl/slawek55tt_131094.html

jak widać równo trzyma okolice 1.0 bar więc nie jest źle. Dużo lepiej niż te 0.55-0.6 .
logu na szczelnych przewodach nie bede robił bo zawsze pokazuje mi te 0.6 bara .

Cały czas pompowało po chipie 1.10-1.15 bara no ale padł moj stary zaworek.
I tak jak pisałem na nowym też jest źle. Jakby gdzies przewód nie łączył i nie było napięcia na wtyczce do zaworka.

Tak jak pisałem , pod aku bezpośrednio również nie cyka...
hmmm może n75 też wadliwy i odesłać go do sklepu ?

Gdzie szukać usterki braku napięcia w kostce ?
Nie wiem może coś da wyjecie i włożenie ponownie tej głównej szerokiej wtyczki do ECU ?
A może samo ECU szwankuje? Chip jest od naszego kochanego Kostrza :)

Pozdrawiam, Sławek.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 cze 2013, 00:29

Co do loga grupy 11.

Nie wiem dlaczego u ciebie jest stałe Duty Cycle. Być może EGR nie domaga (nie zaślepiony lub zaślepienie padło) i nie jest zaślepiony. Ale u mnie po sofcie od Kostrza Duty Cycle się zmienia. I to dużo. U ciebie stoi jak wryty. Próbowałem to kiedyś rozwikłać ale jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że EGR puszcza.

Osobiście jestem póki co za cienki by komentować wskazania Duty Cycle.

Teraz lampka. Ma swoją bezwładność i na impulsy może nie zareagować. Żarnik nie zdąży zaskoczyć by zaświecić. Najlepiej oczywiście oscyloskop ale zwykły miernik coś by pokazał.

Daj znać jak uruchomisz miernik i czy na włączonym zapłonie drgnie chociaż na wtyczce do N75. Być może nastąpiło gdzieś zwarcie i ciągłe 12V pali ów zawór.

Dodam, że akurat ja bym tak robił. Nie ukrywam, że są o wiele lepsi znawcy ode mnie a 1Z jest dla mnie wyzwaniem.

P.S. Jak uruchomiłeś test N75 w Vagu?

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 16 cze 2013, 00:56

Francis1982 pisze:P.S. Jak uruchomiłeś test N75 w Vagu?
W outpout tests.
Klikasz pare razy i dojdziesz do n75. Powinien wtedy cykać przez około 20-30 sekund.

Zastanawia mnie tamten błąd bo on chyba oznacza jakies zwarcie B + (n75) - tylko kurcze w którym miejscu.... ech jakas nietypowa ta usterka.

Jaką dawke miałes na samym chipie ? Ja mam około 3.4-3.6 przy włączonych swiatłach mijania plus radio plus nawiew 2 bieg.
Bez włączonej elektryki jest inna dawka :)

Chce ustawić tak na 3.0mg
Ale oczywiscie najwazniejsze to znaleźć obecną usterke.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 cze 2013, 09:40

Francis1982 pisze:ciągłe 12V pali ów zawór.
Nie ma takiej opcji ...w autach gdzie podobny zawór pracuje jako zawór uruchamiający EGR ,zasilanie na cewkę ,jest w cyklu ON-OFF i trwa tyle,ile jest uruchomiony EGR ,czyli zwykle kilka minut po odpaleniu ,na biegu jałowym 8-) .Nasz n75 jest zasilany impulsowo minusem z kompa ,a plus idzie po zapłonie ,wiec sprawdzenie napięć we wtyczce nie ma sensu
slawek5t pisze:Zastanawia mnie tamten błąd bo on chyba oznacza jakies zwarcie B + (n75) - tylko kurcze w którym miejscu.... ech jakas nietypowa ta usterka.
Jak sprawadziłeś n75 na krótko podając napięcie ,i się nie odzywa ,to usterka jest ewidentana <ok> przerwa w obwodzie cewki ...zdarza się i w nowych i w starych ,co prawda bardzo rzadko ,ale się zdarza ...zdarza się też że cewka robi zwarę . Ciągłość obwodu cewki n75 można potwierdzić jakimkolwiek miernikiem mierząc oporność ,powinna wynosić ok.40 -44omów ....sprawdzanie zasilania n75 we wtyczce,jak wspomniałem , nie ma najmniejszego sensu ...można sprawdzić czy po zapłonie , na jednym ze styków wtyczki mamy plus 12 v mierząc pomiędzy masą auta ,sprawdzić ciągłość drugiego kabla od wtyczki do 47 pinu kompa ,jak mamy to przewody są ok. 8-) Mam na zbyciu kilka sprawnych zaworków n75 ,które nie pracowały przy zbijaniu cisnienia ,tylko jak wspomniałem ,przy EGR ...Tylko takie mozna śmiało zakładac z używek ,bo nie są "wyklepane " ze względu na "nieklepiacą"specyfikę pracy :mrgreen: .Wszystkie przetestowane w moim aucie i sa w 100% sprawne

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 01 lip 2013, 02:03

Odświeżam.

Więc tak:

opór zaworka jest prawidłowy ,30 ohm. Napięcie we wtyczce pod maską skacze z 6V na 12V czyli chyba okej... Przewody i wężyki dobre....

W domu probowałem włożyc drut w króciec od zaworka. Po chwili nagle ten tłoczek puścił czyli był chyba przyklejony lub coś innego. Od tego momentu ładnie idzie nim ruszać własnie tym drucikiem.
Pomyślałem że teraz zacznie działać i cykać. I tak własnie było gdy go podłączyłem pod komputerowy zasilacz , oczywiscie odrazu pod wtyczke 12V bo w kompie są 5 V oraz 12V.

Za każdym razem gdy zwierałem styk to ładnie i głosno cykał.
Również prawidłowo otwierał oraz zamykał przelot powietrza przez króćce.
Myśle sobie że po problemie i bede miał w golfiku stabilne zaprogramowane 1,15 bara.

Niestety tak nie jest. Nadal kiszka. Auto nawet idzie gorzej niż na bajpasie (bajpas=około 0.55 bar) czyli doładowanie musi byc poniżej 0.5 bara lub nawet wcale nie pompuje.
Nie włączą sie tryb awaryjny i szło jakoś przekroczyć 120kmh lecz przyspieszenie to porażka.
Zwykły Diesel który ma 65KM jest żwawszy czyli zostało u mnie może 50KM jak nie mniej :)

Po odłączeniu oczywiscie auto pomyka jak szalone i napompuje nawet lekko ponad 1,5 bara przy poniżej 2000 obr, więc turbo sprawne.

Teraz to jeszcze bardziej sie pogubiłem i nie wiem czego to wina.
Jutro jeszcze raz chce zobaczyc czy tłoczek w zaworku lekko pracuje.
Myslałem nawet żeby na probe pociagnać przewody do kabiny i podczas jazdy włączać/wyłączac manualnie tego n75. Ale nie wiem czy to coś da. Miernikiem też bym pomierzył napięcia i bym widział co sie dzieje podczas jazdy z róznymi obrotami......

Macie jakies sugestie ?

Przepływka sprawna bo daje wartości 849 przy nawet powyżej 3.000 obr.
aha mase we wtyczce też sprawdzałem i nie ma przerwy w obwodzie aż do samej wtyczki przy ECU.

Pomocy panowie , stawiam flaszke :)


edit :

wina napewno tego że tłoczek sie nie rusza. Tylko dlaczego.....
albo znów sie coś przywiesił ten n75 albo coś z napieciami we wtyczce.
pisałem ze szpecem czyli Pan Munior :) i mówił że dobrze u mnie z prądem.
Wiec jakby wina tylko tego tłoczka w zaworze n75.
Jutro ponownie sprawdze i napisze efekty.

Ale i tak napiszcie jakieś pomysły. Wszystko sie przyda. Chce zeby wkoncu auto jeździło bez żadnych problemów technicznych.
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl