Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] Podłaczenie turbo

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

[1.9 TDI] Podłaczenie turbo

Post autor: srebrnastrzala » 05 gru 2014, 12:48

Mam problem kupilem audi 80 b4 buda byla benzyniaka i wlasciciel wstawil diesela ale nie dziala mi turbo.
Nie wiem czy jest to aaz czy moze juz 1z bo turbina jest od 1z ale pompa wtryskowa od aaz
Mozecie mi powiedziec czy podlaczenie gruszki od turbo jest prawidlowe ?
Bo wczesniejszy wlasciciel mowi ze jest ona do wymiany bo sztangi nie podnosi (jak dmuchalem mocno w wezyk od gruszki to ledwo widoczny byl ruch tej gruszki.
Turbo ma podlaczenie do intercoolera. Prosze o pomoc bo bez turbo jest tragedia. Audi mam od wtorku jestem tutaj nowy przepraszam za niedociagniecia.

(brak zdjęć)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2014, 22:52 przez srebrnastrzala, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 gru 2014, 15:26

srebrnastrzala, zastosuj tag w temacie _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

spatz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:29

Post autor: spatz » 05 gru 2014, 16:19

srebrnastrzala pisze:nie wiem czy jest to aaz czy moze juz 1z bo turbina jest od 1z ale pompa wtryskowa od aaz
ewentualnie 1Z z VNT a prędzej AFN , pompa nie z AAZ
srebrnastrzala pisze:mozecie mi powiedziec czy podlaczenie gruszki od turbo jest prawidlowe ?
nie , ta turbina działa na podciśnieniu
srebrnastrzala pisze:bo wczesniejszy wlasciciel mowi ze jest ona do wymiany bo sztangi nie podnosi (jak dmuchalem mocno w wezyk od gruszki to ledwo widoczny byl ruch tej gruszki.
a spróbuj zassać bo tak to działa ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 gru 2014, 16:41

srebrnastrzala pisze:nie wiem czy jest to aaz czy moze juz 1z bo turbina jest od 1z ale pompa wtryskowa od aaz
Niezła rzeżba :roll: silnik na szczeście z bezposrednim wtryskiem ,a czy 1z ,AHU czy AFN ... to mało istotne ,bo na tej pompie ,która wyglada jak z 1,6 td ,i tak nie będzie jechał ,jak kązdy z wymienionych silników jechać powinien ....a turbo VNT ze zmienną geometrią ,jak wspomniał kolega wyżej ...upierdliwe i zwykle więcej z nim problemów niż z niego pożytku ;-) ale najlepsze że giguś który to rzeżbił ,podpiał gruszkę ,która jest sterowana podciśnieniem ,pod cisnienie z dolotu ,wiec kompletnie nie miał pojęcia jak działa turbina ,którą tak podpiął :roll: co tam jeszcze narzeżbił ,aż strach pomyśleć ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 05 gru 2014, 22:58

Czyli co mi pozostaje z tym zrobić ? Da się jakoś coś zrobić by był chociaż jak 1.9 TD ?
Moje Audi 80 1.9 MTDI Turbina.
Ps: Rozrząd audi a6 c4 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 gru 2014, 23:12

Musiał byś szukać coś takiego jak zawór ciśnieniowy ze zmienią wydajnością coś ala działanie N75 tylko ze mechaniczne.

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 06 gru 2014, 00:11

coś tego typu ?

allegro.pl/mbc-regulator-cisnienia-doladowania-manual-boost-i4814917235.html

mógłbyś naprowadzić chociaż jak wyglądałby ten zawór ?

[ Dodano: 2014-12-06, 00:20 ]
a gdyby się podłączyło wężyk od gruszki po rurę od dolotu powietrza ?

[ Dodano: 2014-12-06, 02:06 ]
coś czytam o sterowaniu vnt bo taka mam turbinę prawda ? ale nie mogę znaleźć skąd wziąść podciśnienie w moim aucie ?
Moje Audi 80 1.9 MTDI Turbina.
Ps: Rozrząd audi a6 c4 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 gru 2014, 08:39

Nie, podobny ale do turbin ze zmienna geometrią bo to co podałeś jest do turbin ze zaworem upustowym.

Chodzi o to że taki zawór ożywi turbinę i bo w tej chwili nic nie dmucha. A podłączając na krótko podciśnienie będzie ostro przeładowywał.

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 06 gru 2014, 09:09

czyli wychodzi ze mam turbine ze zmienna geometrią ? a takie nie były czasem w AFN ?
Moje Audi 80 1.9 MTDI Turbina.
Ps: Rozrząd audi a6 c4 2.5 tdi

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 gru 2014, 10:47

Tak zmienna geometria w AFN takie były.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 06 gru 2014, 17:45

czyli chyba bede musial na wiosne wywalic te turbo bo nie wiem jak uruchomić by chociaż połowe mocy dawało, i włoży sie od aaz chyba ze trafie silnik z instalacja z rozbitka :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 gru 2014, 19:42

srebrnastrzala pisze:czyli chyba bede musial na wiosne wywalic te turbo bo nie wiem jak uruchomić by chociaż połowe mocy dawało,
Na pewno nie tak jak w tej chwili, :roll: podepnij gruchę do podciśnienia ,żeby sztanga została wciągnieta na maxa ,podciśnienie masz np przy weżyku zasilania serwo ....wtedy powinna ładować aż za dużo ,bo kierownice spalin bedą w pozycji max zamkniętej ,więc radzę sprawdzić manometrem ile ładuje . Na tej pompie na zbyt wielkie osiągi nie licz ,nawet przy doładowaniu 1,5 bara ,o ile tyle napompuje ,w co wątpię ;-) bo paliwa będzie i tak za mało ,dla tego silnika ,poza tym dynamiczny kąt wtrysku też na pewno nie da rady się wysterować dla tego sillnika ,przy takiej pompie ...będzie się zbierał co najwyżej jak ok.60 konny diesel ...za to spalanie bedzie syboliczne ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 06 gru 2014, 21:03

no na dniach bede przerabial gruszke + wskaznik boost + mbc a pompe zmieni sie na wiosne na razie chce jako tako uruchomic turbo i zrobic wymiany eksploatacyjne bo auto swierzo kupione a kosta stacyjki i rozrusznik sie sypnal. dzieki chlopaki za pomoc.

[ Dodano: 2014-12-13, 22:09 ]
a wiec zakupilem nowa gruszke taka sama. Prosilbym o naprowadzenie jak podlaczyc ja by dzialala chociaz jak w silniku TD

da sie jakos rozruszac to moje turbo ?

[ Dodano: 2014-12-13, 22:13 ]
munior a mozna wtedy troche ją "poddusic" by nie ladowala na max ?

[ Dodano: 2014-12-14, 20:07 ]
mam pytanko czy moge miec na tej gruszce + podcisnienie z serwa + zawor mbc + wskaznik doladowania ? czy turbo bedzie wtedy jako tako pracowac i bezpiecznie ?
Moje Audi 80 1.9 MTDI Turbina.
Ps: Rozrząd audi a6 c4 2.5 tdi

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

[1.9 MTDI] Podłaczenie turbo pod serwo

Post autor: srebrnastrzala » 14 gru 2014, 20:10

Mam pytanie czy jak podlacze moja gruszke ze zdjecia pod serwo + zawor mbc + wskaznik podcisnienia to zda to egzamin i turbo sie odezwie ?

(brak zdjęć)

wezyk co teraz jest podlaczony chce dac do serwa i dac na drodze zawor mbc i wskaznik podcisnienia

tutaj zamiescilem zdjecia podlaczenia (czerwony wezyk) czy takie podlaczenie zda egzamin ? przy takim podlaczeniu jak dodalem mocno gazu to zaczela audi dymik puszczac czarny

(brak zdjęć)

mam taka gruszke od silnika 2.5 TDI

(brak zdjęć)
Ostatnio zmieniony 16 gru 2014, 15:47 przez srebrnastrzala, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 gru 2014, 20:23

srebrnastrzala, nie zakładaj kolejny raz tematu o tym samym problemie :!:
Tu masz jak zrobić by twój post został podbity https://audi80.pl/wazna-uwaga-dotycz ... t84976.htm
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga